Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-06, 22:21
  #145
Medlem
Mrflinks avatar
Hur mycket pengar och tid ska läggas ned på detta ärende. Narkoman, knarksmugglare och alkoholist som rör sig i kriminell miljö. Skyldig knarkhandlare pengar. Vad fan, då får man räkna med att livet blir kort. Spelar det någon roll om han självdog eller blev hjälpt över kanten.
Citera
2020-05-07, 08:42
  #146
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Hur mycket pengar och tid ska läggas ned på detta ärende. Narkoman, knarksmugglare och alkoholist som rör sig i kriminell miljö. Skyldig knarkhandlare pengar. Vad fan, då får man räkna med att livet blir kort. Spelar det någon roll om han självdog eller blev hjälpt över kanten.

För min del så handlar det om att det troligtvis är pundare som hade ihjäl han, och jag hade gladeligen sett den/dom inspärrade länge och väl för att slippa veta att som går löst och fritt.
Citera
2020-05-07, 09:03
  #147
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Noterade att det även i detta fall fanns en kvinnlig åklagare.
Så rättskipa dröjer....
Hur menar du? Vad har åklagarens kön någonting med det hela att göra?
Citera
2020-05-07, 11:01
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Detta går på repris nu på SVT 1, jag hade aldrig hört talas om ärendet förut. Skumt.

Jag hade inte heller sett programmet tidigare. Kändes som en otroligt amatörmässig utredning. Otroligt också att polisen sekretessmarkerar allt när uppdrag granskning dyker upp. Chockad också över hur öppen droghandeln är i Blekinge. Bor i en storstad och här är det inte så uppenbar försäljning som i detta fall.

Den där Patrik i programmet är min huvudmisstänkte. Kan man dra kniv mot tv-team saknar man alla hämningar. Verkar ju vara fler som avlidit i nära anslutning till villan. Tycker synd om grannarna. Får hoppas inga barn bor i närheten.
Citera
2020-05-07, 11:51
  #149
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Jag hade inte heller sett programmet tidigare. Kändes som en otroligt amatörmässig utredning. Otroligt också att polisen sekretessmarkerar allt när uppdrag granskning dyker upp. Chockad också över hur öppen droghandeln är i Blekinge. Bor i en storstad och här är det inte så uppenbar försäljning som i detta fall.

Den där Patrik i programmet är min huvudmisstänkte. Kan man dra kniv mot tv-team saknar man alla hämningar. Verkar ju vara fler som avlidit i nära anslutning till villan. Tycker synd om grannarna. Får hoppas inga barn bor i närheten.

Synd om grannarna absolut. Det är en sån anledning det hade varit skönt att veta att allt sånt här rätade ut, få bort lite drägg.

Tycker det är så jävla magert att polisen, som är avlönad av folket, bara sätter hemligstämpel på precis allting och vägrar svara, det är ju för fan alla vi som har pyntat för det här, som betalar för att få ett jobb gjort, då vill man väl ändå ha något för stålarna man hostar ut?

Varför kan dom göra så? Varför kan dom inte vara öppna med hur jävla kass dom är, dom kan ju inte få sparken ändå, möjligtvis att dom blir hatade av alla, kanske får en knuff snett upp till vänster i organisationen, och möjligtvis lär dom sig nånting av att dom agerade som idioter, och sätter samtidigt exempel för andra poliser, hur man beter sig och inte beter sig?
Citera
2020-05-07, 22:13
  #150
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
För min del så handlar det om att det troligtvis är pundare som hade ihjäl han, och jag hade gladeligen sett den/dom inspärrade länge och väl för att slippa veta att som går löst och fritt.

Jag förstår. Hoppas dock att hans mördare om det nu finns någon/några, pundar ihjäl sig först. Blir billigare för oss skattebetalare.
Citera
2020-05-07, 22:17
  #151
Medlem
Hejhejvidicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Hur menar du? Vad har åklagarens kön någonting med det hela att göra?

-Bara det att kvinnliga åklagare numera är i majoritet vid svenska domstolar (63%).
OM det har med utfallet i domstolarna att göra överlåter jag till er att spekulera om.
Citera
2020-05-08, 01:31
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Synd om grannarna absolut. Det är en sån anledning det hade varit skönt att veta att allt sånt här rätade ut, få bort lite drägg.

Tycker det är så jävla magert att polisen, som är avlönad av folket, bara sätter hemligstämpel på precis allting och vägrar svara, det är ju för fan alla vi som har pyntat för det här, som betalar för att få ett jobb gjort, då vill man väl ändå ha något för stålarna man hostar ut?

Varför kan dom göra så? Varför kan dom inte vara öppna med hur jävla kass dom är, dom kan ju inte få sparken ändå, möjligtvis att dom blir hatade av alla, kanske får en knuff snett upp till vänster i organisationen, och möjligtvis lär dom sig nånting av att dom agerade som idioter, och sätter samtidigt exempel för andra poliser, hur man beter sig och inte beter sig?

Tyvärr sker nog sådant här oftare än man tror. Kanske begås det fler mord än vi tror? Det här dödsfallet kändes väldigt suspekt minst sagt. Plus att jag fortfarande var chockad över hur dålig polisen verkade vara på det rent tekniska. Det där med telefonsamtalen kändes otroligt att man missat.
Citera
2020-05-08, 09:35
  #153
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Tyvärr sker nog sådant här oftare än man tror. Kanske begås det fler mord än vi tror? Det här dödsfallet kändes väldigt suspekt minst sagt. Plus att jag fortfarande var chockad över hur dålig polisen verkade vara på det rent tekniska. Det där med telefonsamtalen kändes otroligt att man missat.

Troligtvis. Jag blir mest konfunderad hur man så enkelt bara kan säga att man vägrar svara på frågor punkt slut...
Citera
2020-05-08, 09:36
  #154
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Jag förstår. Hoppas dock att hans mördare om det nu finns någon/några, pundar ihjäl sig först. Blir billigare för oss skattebetalare.

Håller med dig.
Citera
2020-08-20, 12:30
  #155
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Olösta Fall # 55, del 1, publicerad den 20 augusti 2020:

https://olostafall.wordpress.com/202...el-wijk-del-1/

Citat:

"En drukningsolycka eller ett olöst mord?

Cirka kl. 8.30 den 15 september 2014, hittas Michaels döda kropp i vattnet av några förbipasserande vid Sunna Båtklubb, Karlskrona.

Klockan 10.14 publiceras en kort notis i Aftonbladet om att det troligtvis rör sig om en drukningsolycka med ett uttalande från polisen. De misstänker inget brott.

Trots att Michael hade synliga sårskador och ett krossat näsben. Man inväntade inte ens obduktionsrapporten innan uttalandet. Det var något som SVTs Uppdrag Granskning skulle gräva djupare i.

I första delen i Fallet Michael Wijk diskuterar vi den rättsmedicinska undersökningen som väcker frågetecken. Vi berättar också om alla de brister i utredningen som fördes upp till ytan i programmet Uppdrag Granskning.

Del 2 i Fallet Michael Wijk släpps den 27 augusti 2020."
Citera
2020-08-27, 18:56
  #156
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Olösta Fall # 56, del 2, publicerad 2020-08-27:

https://olostafall.wordpress.com/202...ael-wijk-del2/

Citat:

"Sista delen om Fallet Michael Wijk

Michael hade en fin barndom och en trygg uppväxt. Men i tonåren hamnade han snett, och att prova på hasch blev till att missbruka tyngre droger. Tiden innan han skulle hittas död där i småbåtshamnen så hade han faktiskt fått ordning på en hel del i livet. Han hade jobb och ett eget boende på Hasslö. Men det "nya livet" hann knappt börja innan allt tog slut.

I del 2 diskuterar vi om huruvida det verkligen gick att fastställa utom rimligt tvivel att Michaels död var en olycka. Om du inte lyssnat på första delen än, gör det först innan du lyssnar vidare.

Bilden på Michael som liten med sin favoritnalle är delad med godkännande från familjen.💜"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback