2016-09-28, 18:07
Medlem
ZikaZteffes avatar
Amnesti är väl självklart-men hur ordnar vi det rent praktiskt?

Finns det någon svag punkt i Görans beviskedja?

Övriga funderingar ang Görans idé ?
Citat:
nu kommer antalet människor som lever underjordiskt, illegalt, utan papper....... att öka.

Går det att lösa med utvisningar? Nej, givetvis inte......Jag tror att detta i längden aldrig kommer att kunna lösas med större och alltmer kostsamma polisinsatser

Det finns många nackdelar med oregelbundet återkommande flyktingamnestier. .....Men fördelarna är så mycket större

Europa skulle utan vidare, och i ordnade former utan dödliga resor, kunna ta emot många miljoner flyktingar varje år

Denna världsdel skulle kunna ta emot miljoner flyktingar årligen och det vore också bra för demografin i Europa.

jag tror på en generös flyktingpolitik

http://www.etc.se/ledare/dags-sverige-att-borja-diskutera-flyktingamnesti
Senast redigerad av ZikaZteffe 2016-09-28 kl. 18:10.
Citera
2016-09-28, 18:16
Medlem
franges avatar
Vi kan ju alltid låta alla bekostas av - och bo hemma hos herr Greider, då? Han är väl så god och generös så det räcker åt alla dessa stackare?
Citera
2016-09-28, 18:17
Medlem
FranzXavierWernzs avatar
Löfven vill också snart ha amnesti för alla illegala.

Kom ihåg att det var Göran Persson som genomförde senaste stora amnestin av illegala.
Citera
2016-09-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZikaZteffe
Amnesti är väl självklart-men hur ordnar vi det rent praktiskt?

Finns det någon svag punkt i Görans beviskedja?

Övriga funderingar ang Görans idé ?

Det är ju det här med försörjningsbördan. Väldigt få av de här människorna kommer att klara av ett liv i det svenska samhället där framförallt bostadsbrist men även svag arbetsmarknad för inkompetenta människor är svårigheterna.

Så okej, flyktingamnesti, men resultatet blir att de lever på gatan. Vi får en USA-liknande situation där samhällsklyftorna är permanentade och varar i många generationer framåt.

Dessutom tappar vi helt kontrollen över hur många människor det i slutändan blir. Det lär ju inte stanna vid 250.000 människor (som idag inte har egen bostad) utan kan ganska snabbt öka till både en och två miljoner. Med tanke på vårt klimat så lär de inte sitta lugnt i stolen på vinterhalvåret.
Citera
2016-09-28, 18:20
Medlem
Lawlines avatar
Visst går utvisningarna att lösa om man vill det. Lås in dom i väntan på beslut sen är det bara att lasta dom på närmaste lastbil och köra dom över gränsen. Tvärtom gentemot Göran så vet jag att en generös flyktingpolitik inte kommer att gynna samhället alls. Men visst det beror på vad man vill uppnå. Vill man förstöra Sverige och dra ner landet till järnåldern så ska man ta in mer bidragsparasiter. Dom som vill ta in mer få visa i detalj hur dom tänker lösa alla problem. Men något sånt har vi inte sett eftersom det finns inget sätt att lösa det på.
Citera
2016-09-28, 18:23
Medlem
Jessica.Amins avatar
Framför allt glesbygda o kulturelt efterblivna länder som Sverige ska ta de miljonerna. Finns länder i europa som e väldigt tätt befolkade/fattiga/roliga turistländer osv. som inte ska behöva ta samma kvot ex Italy, Polen , Rumänien (fattigt). Skulle de inte va häftigt om Sverige hade lika stor befolkning som italien om 50 år?

Men annars har han rätt i varenda mening han påstår
Citera
2016-09-28, 18:25
Avslutad
Jag vill maila ett par frågor till herr Greider, men hittar inte hans adress. Kan någon hjälpa mig?
Citera
2016-09-28, 18:35
Medlem
Har Göran stor plånbok? Eller han tycker att hans åsikter skall bekostas av dig och mig?

Lätt att vara generös med andras pengar.
Citera
2016-09-28, 18:40
Medlem
OvissFramtids avatar
Oh herrejösses vad det skulle skicka ut fel signaler, kom till Sverige! Att du får PUT/TUT är 70 % chans, men blir du nekad asyl - gå under jorden och vänta på flyktingamnesti!

Regler och lagar är just till för att upprätthållas, de som har utvisningsbeslut har inte flyktingskäl och därför måste lagarna efterföljas genom att de lämnar landet. Inte oväntat att detta kommer från Göran Greider....Han som råkar hata SD så extremt mycket. Han säger att det finns mycket plats i Europa, jag frågar honom, hur mycket plats finns det hemma hos dig? Han kan börja med att ge några flyktingar husrum och mat, leva som han lär alltså.

Människor som inte får mycket tid i rampljuset gör allt för lite godhetspoäng.
Citera
2016-09-28, 18:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vi kan ju alltid låta alla bekostas av - och bo hemma hos herr Greider, då? Han är väl så god och generös så det räcker åt alla dessa stackare?

Hos Greider och hemma hos trådstartaren.
Citera
2016-09-28, 18:48
Bannlyst
Finns väl inte en rationell svensk person som delar Greiders uppfattning.

T.o.m. Sossar hatar honom
Citera
2016-09-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Har Göran stor plånbok? Eller han tycker att hans åsikter skall bekostas av dig och mig?

Lätt att vara generös med andras pengar.

Han tycker bara som en god socialdemokrat, att någon annan ska betala för kalaset. Inget konsekvenstänk där inte hos den generösa herr Greider.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in