Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-09-28, 17:16
Medlem
Som rubriken lyder letar jag efter bra ställen med bra buffé och billig dricka. Har varit på Yaki och det är helt klart ett soft ställe, go pizzabuffé och billig dricka! Finns det fler som lyckats med detta?
Citera
2016-09-28, 20:20
Medlem
christerys avatar
Förstår inte hur det skulle gå att driva en AW-buffé gratis. På nåt sätt måste dom ju få in pengar från kunderna. Men kanske drickat är lite dyrare och så får man käket/tilltugg gratis, dock har jag inte sett det heller vad jag kan komma ihåg med en buffé som ens kan kallas buffé. Lite nötter eller så kanske, men det kallar jag inte buffé.

Buffé betyder väl bara att gästerna serverar sig själv. Så har dom inträde kanske man skulle kunna säga att buffén är gratis - fast jag tycker ju mer att dom flyttat på vad jag betalar för. Om dom sen har lite dyrare pris på drickat så kan jag tänka mig att det kan gå runt.

Men just nu kan jag inte komma på nån som har "gratis" AW-buffé.
Citera
2016-09-28, 20:32
Medlem
Jag har varit på många aw buffer. Inget extra inträde eller så och vanliga ölpriser.

Dom tjänar nog ihop det på drickat.

Sevärre var det länge sedan så jag har inga tips.
Citera
2016-09-28, 20:53
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Jag har varit på många aw buffer. Inget extra inträde eller så och vanliga ölpriser.

Dom tjänar nog ihop det på drickat.

Sevärre var det länge sedan så jag har inga tips.

Så gratis käk och inga andra krav. Fan då har jag missat nåt när CSN-pengarna sinar.
Sorry för lite OT, men det var väldigt intressant.
Citera
2016-09-28, 21:22
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Förstår inte hur det skulle gå att driva en AW-buffé gratis. På nåt sätt måste dom ju få in pengar från kunderna. Men kanske drickat är lite dyrare och så får man käket/tilltugg gratis, dock har jag inte sett det heller vad jag kan komma ihåg med en buffé som ens kan kallas buffé. Lite nötter eller så kanske, men det kallar jag inte buffé.

Buffé betyder väl bara att gästerna serverar sig själv. Så har dom inträde kanske man skulle kunna säga att buffén är gratis - fast jag tycker ju mer att dom flyttat på vad jag betalar för. Om dom sen har lite dyrare pris på drickat så kan jag tänka mig att det kan gå runt.

Det finns men vanligast ar det nog att man betalar en summa om det ska vara nagon finess pa maten.
En del hak anvander det som kallas for hant i veckan,dvs. rester ifran vad som inte salts tidigare.

Pa Lilla London-Valand kor dom gratis barnkalas foder pa AW buffe,
om man gillar mamma scans kottbullar,Hot dogs som ar delade och klyft potatis sa kanske det kan vara vart att spendera pengar pa ett glas vin eller en stor stark.

Oftast har den sk. maten fatt sig en rejal omgang med salt,peppar,grillkrydda och chilipulver
for att oka forsaljningen av drycker i baren.

Dom har nog raknat pa gratis mat kontra mer forsaljning som dom inte skulle haft
utan AW gaster, mao. ett satt locka kunder.

Mc donalds tjanar nog inte sa mycket pa att salja en ostburgare for 10 kr
men en halv liter cola for 23 kr e det nog bra avans pa.

Till TS. Nar du skriver Yaki, menar du krogen/klubben pa Storgatan 47 Yaki Da som
serverar bra pizza buffe?
Har aldrig sett att dom haft pizza pa menyn men a andra sidan sa kostar inte frysta
panpizza bottnar sa mycket i inkop och man kan stoppa lite vad man har i kylen pa dom.
Citera
2016-09-28, 21:32
Medlem
Rompers avatar
Citat:

Det finns men vanligast ar det nog att man betalar en summa om det ska vara nagon finess pa maten.
En del hak anvander det som kallas for hant i veckan,dvs. rester ifran vad som inte salts tidigare.

Pa Lilla London-Valand kor dom gratis barnkalas foder pa AW buffe,
om man gillar mamma scans kottbullar,Hot dogs som ar delade och klyft potatis sa kanske det kan vara vart att spendera pengar pa ett glas vin eller en stor stark.

Oftast har den sk. maten fatt sig en rejal omgang med salt,peppar,grillkrydda och chilipulver
for att oka forsaljningen av drycker i baren.

Dom har nog raknat pa gratis mat kontra mer forsaljning som dom inte skulle haft
utan AW gaster, mao. ett satt locka kunder.

Mc donalds tjanar nog inte sa mycket pa att salja en ostburgare for 10 kr
men en halv liter cola for 23 kr e det nog bra avans pa.

Till TS. Nar du skriver Yaki, menar du krogen/klubben pa Storgatan 47 Yaki Da som
serverar bra pizza buffe?
Har aldrig sett att dom haft pizza pa menyn men a andra sidan sa kostar inte frysta
panpizza bottnar sa mycket i inkop och man kan stoppa lite vad man har i kylen pa dom.
Citera
2016-09-29, 08:14
Medlem
whaks avatar
Citat:
Så gratis käk och inga andra krav. Fan då har jag missat nåt när CSN-pengarna sinar.
Sorry för lite OT, men det var väldigt intressant.

Där jag bor brukar/brukade O´learys ha gratis aw buffé.
Enda kravet var att du köpte något att dricka, då fick du en tallrik till buffén.
Citera
2016-09-29, 09:02
Medlem
kostymnisses avatar
Inget är gratis.

Dock lär ju ställen som erbjuder buffé utan extra kostnad ha sett att man då betalar för extra dricka mot om man "bara" skulle ta en dricka/öl på stället. Det lär ju ge bättre vinst om du köper tre öl och får lite halvkasst käk istället för att du köper en öl t.ex.

Dock har jag missat ställena här i stan med sådana erbjudanden. Lär ju vara törst framkallande mat som redan nämnts ja.
Citera
2016-09-29, 10:19
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Där jag bor brukar/brukade O´learys ha gratis aw buffé.
Enda kravet var att du köpte något att dricka, då fick du en tallrik till buffén.

Pa O´learys vid Jarntorget kostar buffen 95kr, da ingar ett glas vin eller en bira.
Helt ok mat nar jag var dar i Juni
Citera
2016-10-01, 05:19
Medlem
Bertings avatar
Citat:

Har inte varit i Göteborg på några år och ej varit på AW, men, After Work buffe serverades endast på fredagseftermiddagar fram till typ 19:00 då de inte hade kunder.

Folk som arbetat hela veckan åker ju hem först och går ut kanske 21:00 så för att få kunder, gratis buffe lite köttbullar, prinskorvar och lite annat "Hänt i Veckan".
(lärde mej precis uttrycket)

Så gratismat och du beställer öl och kanske nya kunder strömmar till som uppfattar stället som trevligt och återvänder. Tror ej de går på minus.
Citera
2016-10-01, 08:32
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Inget är gratis.

Dock lär ju ställen som erbjuder buffé utan extra kostnad ha sett att man då betalar för extra dricka mot om man "bara" skulle ta en dricka/öl på stället. Det lär ju ge bättre vinst om du köper tre öl och får lite halvkasst käk istället för att du köper en öl t.ex.

Dock har jag missat ställena här i stan med sådana erbjudanden. Lär ju vara törst framkallande mat som redan nämnts ja.

På det stället jag syftade till hade man normala priser även under aw bjudningen.
Tror till och med att du kunde köpa en läsk och få en buffétallrik.
Nu var det ju ingen kullinarisk upplevelse direkt, burgare, chickenwings, nachos och annat "överblivet junk".

Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Pa O´learys vid Jarntorget kostar buffen 95kr, da ingar ett glas vin eller en bira.
Helt ok mat nar jag var dar i Juni

Okey, inte helt hundra hur det funkar på o´learys där jag bor längre.
Är inte dit så ofta, så det kan ha ändrats där med.
Citera
2016-10-01, 09:43
Medlem
Tlagnojs avatar
Varit på något sånt ställe på andra lång, queens head om jag inte minns fel. Det var antingen tacos eller om det var någon salladbuffé. Väldigt förmånliga ölpriser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in