Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Förstår inte hur det skulle gå att driva en AW-buffé gratis. På nåt sätt måste dom ju få in pengar från kunderna. Men kanske drickat är lite dyrare och så får man käket/tilltugg gratis, dock har jag inte sett det heller vad jag kan komma ihåg med en buffé som ens kan kallas buffé. Lite nötter eller så kanske, men det kallar jag inte buffé.
Buffé betyder väl bara att gästerna serverar sig själv. Så har dom inträde kanske man skulle kunna säga att buffén är gratis - fast jag tycker ju mer att dom flyttat på vad jag betalar för. Om dom sen har lite dyrare pris på drickat så kan jag tänka mig att det kan gå runt.
Men just nu kan jag inte komma på nån som har "gratis" AW-buffé.
Det finns men vanligast ar det nog att man betalar en summa om det ska vara nagon finess pa maten.
En del hak anvander det som kallas for hant i veckan,dvs. rester ifran vad som inte salts tidigare.
Pa Lilla London-Valand kor dom gratis barnkalas foder pa AW buffe,
om man gillar mamma scans kottbullar,Hot dogs som ar delade och klyft potatis sa kanske det kan vara vart att spendera pengar pa ett glas vin eller en stor stark.
Oftast har den sk. maten fatt sig en rejal omgang med salt,peppar,grillkrydda och chilipulver
for att oka forsaljningen av drycker i baren.
Dom har nog raknat pa gratis mat kontra mer forsaljning som dom inte skulle haft
utan AW gaster, mao. ett satt locka kunder.
Mc donalds tjanar nog inte sa mycket pa att salja en ostburgare for 10 kr
men en halv liter cola for 23 kr e det nog bra avans pa.
Till TS. Nar du skriver Yaki, menar du krogen/klubben pa Storgatan 47 Yaki Da som
serverar bra pizza buffe?
Har aldrig sett att dom haft pizza pa menyn men a andra sidan sa kostar inte frysta
panpizza bottnar sa mycket i inkop och man kan stoppa lite vad man har i kylen pa dom.