Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-23, 19:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Nä det är mer dller mindre vad jag än ska göra så tar det 7 svåra år innan det händer något.

Jag har ej uppgraderat burken då det kostar ca 1500kr (disken ej inräknad) för jag vägrar plocka ner precis hels burken i atomer för att byta disk själv.

Så det får vänta lite till.

Vad är det som kostar 1500 kr? Du har inte gjort något åt saken än tror jag?
Citera
2016-12-23, 20:30
  #14
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Nä det är mer dller mindre vad jag än ska göra så tar det 7 svåra år innan det händer något.

Jag har ej uppgraderat burken då det kostar ca 1500kr (disken ej inräknad) för jag vägrar plocka ner precis hels burken i atomer för att byta disk själv.

Så det får vänta lite till.

Visst kan du betala någon annan för jobbet, men så svårt är det inte att byta disk själv. Följ guiden:

https://www.ifixit.com/Guide/Mac+Min...lacement/32815

Där står vilka verktyg du behöver, och tar man det bara lugnt och följer stegen så går det fint. Tar en timme eller max två.
Citera
2016-12-25, 02:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zipziz
Vad är det som kostar 1500 kr? Du har inte gjort något åt saken än tror jag?
Det kostar så mycket för Kullander att byta disken. Jag kollade iFixit. Jag skruvar INTE isär exakt hela burken för att byta disk, speciellt inte när den fortfarande har garanti.
Citera
2017-01-02, 18:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Det kostar så mycket för Kullander att byta disken. Jag kollade iFixit. Jag skruvar INTE isär exakt hela burken för att byta disk, speciellt inte när den fortfarande har garanti.

Men om du har garanti så är det väl bara att lämna in skiten på reparation, då disken som sitter i nu uppenbarligen är halvkass!
Citera
2017-01-05, 01:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Men om du har garanti så är det väl bara att lämna in skiten på reparation, då disken som sitter i nu uppenbarligen är halvkass!
Den är inte sönder. Den är bara allmänt slö pga mekanisk disk.
Citera
2017-01-11, 19:14
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Den är inte sönder. Den är bara allmänt slö pga mekanisk disk.


Har du kommit fram till att det är ett mekaniskt fel då?
Citera
2017-01-23, 12:14
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zipziz
Har du kommit fram till att det är ett mekaniskt fel då?
Det är inget mekaniskt fel. Disken är bara allmänt slö, den blev väl konstruerad så. En lågvarvig mekanisk disk. Den fungerar som den ska fast långsamt.

Möjligen kan burken behöva ominstallation eftersom jag aldrig installerade om den när jag köpte den. Men jag väntar tills jag har en ssd att sätta i den.
Citera
2017-01-23, 12:16
  #20
Medlem
eatworksleeprepeats avatar
Bytt ut den trötta mekaniska HDD:n till en SSD.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback