Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-26, 09:10
  #1
Medlem
MaxDLs avatar
När man går in i ett ämne på förstasidan och sen går tillbaka så blir ämnessymbolen från mörkgrå till vit. Många gånger ser jag ämnen bli vita som jag aldrig varit inne i. Vad kan detta bero på?
Citera
2016-09-26, 09:21
  #2
Medlem
ChristianXs avatar
Ikonen visar vilka trådar som har fått nya inlägg sedan din senaste inloggning, dvs om du loggar in på nytt så kommer trådar du inte läst att markeras som "icke nya".
Citera
2016-09-27, 01:39
  #3
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Ikonen visar vilka trådar som har fått nya inlägg sedan din senaste inloggning, dvs om du loggar in på nytt så kommer trådar du inte läst att markeras som "icke nya".
Jo men ofta är alla svarta och sedan är det låt säga 3 ämnen som är vita trots att jag inte klickat på dom
Citera
2016-09-27, 06:49
  #4
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jo men ofta är alla svarta och sedan är det låt säga 3 ämnen som är vita trots att jag inte klickat på dom
Jag tror det är något lokalt. Det händer mig med från tid till annan. Loggar jag ut och in igen så brukar det ordna sig
Citera
2016-09-27, 17:08
  #5
Medlem
Ibland blir det en reset. Gäller även prenumerationer. Olästa blir markerade som lästa. Oavsett login-logout.

Blir så på följande plattformar: iOS, OS X, Windows 10, Windows 7 samt Windows Phone. Kan testa fler om så önskas.

Inte cookie- eller klient-relaterat. Inget utomstående hot heller. Något på serversidan som spökar.

Inte hela världen, men trevligt att det skapades en tråd om det.

Fetkram!
Citera
2016-10-04, 14:51
  #6
Medlem
Har hållt lite koll på när det här uppkommer och kan konstatera att det här problemet enbart uppkommer på mina klienter när nya fb-flikar öppnas. T.ex. om man kör flera fb-flikar, fler webbläsarinstanser med fb eller när interna länkar öppnas i ny flik(t.ex. om man klickar på en användarprofil och sedan i den fliken navigerar vidare).

Det är helt enkelt viktigt att endast använda en "huvud-flik" och aldrig navigera runt i extraflikar eller webbläsarinstanser. Om man lider av detta problem d.v.s., vilket verkar vara sällsynt med tanke på ointresset av tråden. Antagligen bara jag som surfar galet.

Så jag hade fel, som vanligt.
Citera
2016-10-25, 16:54
  #7
Medlem
// Vill poängtera att ämnet går åt andra hållet också, ämnen som en användare läst blir märkta som olästa //

Jag kan nu konstatera att detta är ett faktum.

Jag blev precis överrumplad av data och var tvungen att logga av. När jag kom tillbaka så var över 20 ämnen med olästa inlägg där i prenumerationerna. Då har jag ändå det senaste inlägget i en del av de ämnena som blivit "olästa".

Kan inte enbart vara klienten, något är skumt. Om det enbart är jag så innebär det att mitt Flashback-konto har något internt virus.

Det är något annat, vad är det?

Edit: Testade nu en login/logout, då blev allt clearat. Nu har jag olästa inlägg bland mina prenumerationer som blivit blankade. Jaja, ni gör vad ni vill med den här infon. Men något stämmer inte. Men jag är enbart en dödsknarkarnazist så jag har ingen koll.
__________________
Senast redigerad av FetManDansar 2016-10-25 kl. 17:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback