Citat:
Ursprungligen postat av
Jannetreiber93
Tack för alla svar. Jag vet att det inte är någon långsiktig lösning, det är inte ritalin och liknande mot ADD heller men med värre biverkningar och jag är medveten om toleransökning, Befinner mig bara i en hopplös situation då ända gången jag kunnat sköta ett jobb framgångsrikt är med tramadol. På ritalin och liknande kunde jag fokusera men inte sköta jobb på grund av ångesten det gav. Tränar gör jag redan springer 3--4 gånger i veckan. Känns bara så hopplöst att inte kunna behålla ett arbete på grund av att arbetsgivarna inte tycker att jag kan fokusera, glömmer för lätt osv. Känns hopplöst och vet inte riktigt hur jag ska kunna ta mig in på arbetsmarknaden :/
Hmm, innan jag såg denna tråden så var jag omedveten om dom för en opiat atypiska egenskaperna hos Tramadol: kombinerad Opiat, potent sNri och... NMDA-antagonist!
Det jag föreslår att du istället gör, är att du sjukskriver dig för ångestsyndrom - det är ju trots allt sanningen, ja?
Och då du ska behandlas så ber du om
DULOXETIN (Cymbalta, et c).
Det är ett ämne som även det är en SNRI, och för övrigt bevisat vara mest effektivt mot ångest av alla dom vanligt förskrivna preparaten.
Det är den SNRI som är mest effektiv på den svenska marknaden efter Tramadol. (men utan samma bieffekter)
Om du verkligen är ADD, så är du antagligen SCT egentligen och därmed har du en sjukdom som behandlas med NRI och SNRI-mediciner - inte Ritalin.
Prata med din läkare om att sätta in den! = )
Här kan du läsa mer om SCT, notera behandlingsdelen och att Strattera, en kombinerad NRI och NMDA-antagonist, anses vara den potentiellt mest användbara medicinen.
Du har dock för mycket ångest för att prova den, men det kan ju vara något den dag då din ångest är under kontroll.
https://sv.wikipedia.org/wiki/SCT