2003-08-02, 13:15
Medlem
Citat:
Jag drog till med ett kanske inte så passande exempel, där det gällde att psykiskt bryta ner någon snabbt på några sekunder

Det är väl först och främst detta som odjur syftade på när han skapade tråden. HUR man bryter ner någon med bara ord. Alla vet väl hur man terroriserar någon. Ring mitt i natten, skicka hotfulla brev. Sätt ut annonser, osv osv osv. Men det var inte det som det handlade om. Intressantare är väl hur man trycker någon till gränsen. Jag menar... hur mycket man kan snacka sönder personen innan den drar till med knytnäven. Även det spelar ju stor roll. Snackar man med någon som är 2 meter lång och väger 100kg så skulle jag vara ganska försiktig, av den enkla anledningen att jag inte vill att han skall röra mig fysiskt.

Att kunna avläsa en person enbart på utseendet är ju ganska svårt, men endå kan man få ut relativt mycket. Klädsel, kroppsbyggnad, utseende. Om personen har billig klädsel så är det ju tex. ett tecken på hur den är ställd ekonomisk. Även rösten/språket tror jag spelar in mycket och sättet att formulera sig. Man hör ju direkt på någon om de har välutvecklat språk. Själv gäller det väl enbart att man låter självsäker och bestämd. Låter man osäker är det ingen idé. Det egna ordvalet är viktigt. Man måste ligga på samma nivå som den man pratar med, annars lyssnar de inte alls. Använder man för svåra ord och konstiga formuleringar blir personen man pratar med bara förvirrad.

Som flera nämnt tidigare, det gäller att hitta de svaga punkterna och sedan sticka på dem lagom hårt. Om man tar i för mycket smäller det.

Och som några fler sade :P ... det är inte speciellt smart att psyka någon... rätt var det är har de hoppat framför tåget . Öva på att psyka någon är nog ganska svårt, speciellt öga mot öga. (god bless the internet )

Peace!
2003-08-03, 09:42
Awaiting Email Confirmation
Fösvar

Att försvara sig mot psykiska påhopp då? Hur försvar man sig bäst?

Tänkte berätta en rolig grej om en kompis som fick röka lammkrydda medan själv trodde han att det var marihuana i jointen.
Vi passade runt jointen och väntade på reaktion från min vän. Efter 3e blås sa han "vilka bra grejer" vi rökte och han sa faktiskt att han var bäng.
Efter att vi rökt klart berättade vi om vad jointen innehöll. Då fick man en massa bortförklaringar om att han fick för lite syre till hjärnan och därför kännde han sig snurrig osv.
Vi brukar fortfarandre tracka honom för det han sa och tro mig... här får man se på utbrott

Vad skulle hända om han bara erkännde att han spelade med alla andra? Det hela skulle bara glömmas och aldrig tas upp igen.

Är inte ovanstående det bästa sättet att avvärja ett psykisk attack? Att bara vara ignorerande?
2003-08-06, 01:51
Medlem
Triggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Om personen ifråga är lättskrämd kan man med lite skicklig terror snart skruva upp honom/henne till bristningsgränsen. Har använt denna taktik mot ett par brudar som jag anser har behandlat mig som skit. Ringa mitt i natten -från kontantkortsmobil, gå in på hemsidor från offentliga datorer, skicka otrevliga vykort/brev, ringa arbetsgivare/lärare mm. Låter futtigt -kan vara förödande. :twisted:

Av dina inlägg här döma verkar du vara bland de mest ondskefulla
och elaka människor jag sett. *ler* I alla fall tankemässigt. /Utgår
från att allt du skriver du gör/gjort är sant/
2003-08-06, 10:06
Bannlyst
Jodå, allt är sant och tack för komplimangen. :mrgreen: 8)
2003-08-07, 20:34
Bannlyst
Re: Knäcka någon psykiskt?

Citat:
Ursprungligen postat av Odjur
Hur gör ni om ni får för er att knäcka någon psykiskt.
Det kan vara mitt i en verbal krogfight eller liknande, men det måste ju finnas speciella knep för det hela(?)

Man får nog göra en snabb analys av personen ifråga. Tenderar denne att verka lite svagbegåvad kan man alltid försöka formulera sig på ett sådant vis att personen ifråga inte vet om han skall ta det hela som en förolämpning eller smicker, då bruker de flesta personer blir lite mer passiva.

Fler knep?

Magi om du vill sänka en fiende är ett välkänt knep som inte kräver annat än att du är en skicklig magiker.
:arrow:
2003-08-07, 20:46
Bannlyst
Re: Fösvar

Citat:
Ursprungligen postat av Igro
Att försvara sig mot psykiska påhopp då? Hur försvar man sig bäst?

Med hjälp av magi - kan garantera att ingen av posterna i detta forum skulle ens nå fram till mig som person.
:|
2003-08-09, 00:07
Bannlyst
Citat:
Var kåt på en brud på Gbg:s fucking universitet. Hon bjöd hem mig på middag, men tji knull. Sedan knullade hon en snubbe som studerade matte och bjöd henne på taxi hem :!: Ringde hennes gamla föräldrar >60 som aldrig varit utanför Smålands gränser och påstod att hon var prostituerad och inte hade utfört en tjänst som jag hade betalat för. Nästa dag kom hon upp och lipade på min institution. Man försökte få mig avstängd, men ingen av de kvinnliga studenterna vågade vittna mot mig. Slå det, den som kan. :mrgreen:

Jag skulle slå dig :arrow: med både häpnad och skräck.
2003-08-17, 00:00
Medlem
jodå...det går

Det här kanske blir ett långt inlägg..men men.

Jag hade en lärare som vandrade fram och tillbaka i klassrummet(vänster-höger).

Jag sa till övriga i klassen att låtsas vara jätteintresserad av det läraren sa när han stod längst till vänster i klassrummet, för att sedan bli totalt ointressrade när han kom längst till höger.

När han var till höger i klassrummet låtsades folk gäspa, kolla på klockan..titta ut genom fönstret. När han var till vänster antecknade alla som besatta, tittade uppmärksamt på läraren mm mm.

Efter ett antal lektioner "vässade" vi detta beteende, d.v.s vi ändrade beteende så fort han börjde röra sig åt endera hållet.

Det hela slutade med att läraren genomförde en lektion längst in i det högre hörnet...totalsvettig.

Kan säga att han inte blev glad när vi berättade om vårt/mitt expriment.

Exprimentet kan härledas till Beteendevetenskaplig psykologi.

MVH
lill-lapp
2003-08-17, 00:02
Medlem
jodå...det går

Det här kanske blir ett långt inlägg..men men.

Jag hade en lärare som vandrade fram och tillbaka i klassrummet(vänster-höger).

Jag sa till övriga i klassen att låtsas vara jätteintresserad av det läraren sa när han stod längst till vänster i klassrummet, för att sedan bli totalt ointressrade när han kom längst till höger.

När han var till höger i klassrummet låtsades folk gäspa, kolla på klockan..titta ut genom fönstret. När han var till vänster antecknade alla som besatta, tittade uppmärksamt på läraren mm mm.

Efter ett antal lektioner "vässade" vi detta beteende, d.v.s vi ändrade beteende så fort han börjde röra sig åt endera hållet.

Det hela slutade med att läraren genomförde en lektion längst in i det vänstra hörnet...totalsvettig.

Kan säga att han inte blev glad när vi berättade om vårt/mitt expriment.

Exprimentet kan härledas till Beteendevetenskaplig psykologi.

MVH
lill-lapp
2003-08-17, 00:03
Medlem
oj..det gick inte att

ändra på meddelandet...jag rörde ihop höger och vänster lite..hoppas ni fattar iaf
2003-08-17, 17:27
Medlem
Nux

Efter att ha läst nedanstående måste jag säga att du spelar ett ganska högt spel, men glömmer kanske att de där kvinnorna (för det verkar inte vara män som kommer i din skottriktning?) faktiskt är någons dotter, kanske någons syster och uppskattad vän/flickvän/ex-flickvän. Sådana där saker som du gjort kan man råka jävligt illa ut för. Det spelar nog ingen roll vad DE har gjort mot dig, för vissa saker gör man bara inte, som att skicka avföring till kvinnor man inte gillar eller spela torsk och ringa upp någons föräldrar för att man inte fått ett ligg.

Det är möjligt att du vinner pluspoäng bland grabbarna här, men knappast hos det motsatta könet här på forumet. Kan du förstå varför man inte vill släppa in dig på livet? 8O

-Laura

Citat:
Har använt denna taktik mot ett par brudar som jag anser har behandlat mig som skit. Ringa mitt i natten -från kontantkortsmobil, gå in på hemsidor från offentliga datorer, skicka otrevliga vykort/brev, ringa arbetsgivare/lärare mm. Låter futtigt -kan vara förödande. :twisted:

Citat:
Personnumret är en guldgruva. Du kan kolla om personen studerar, hur mycket han/hon har i skulder, civilstånd, bostadsort, inkomst, domar för brott; det mesta. Du ringer bara till respektive myndighet och de har ingen rätt att neka lämna ut tack vare den svenska offentlighetsprincipen.
Ve den som Nux är vred på och har persnr till. :mrgreen:

Citat:
Var kåt på en brud på Gbg:s fucking universitet. Hon bjöd hem mig på middag, men tji knull. Sedan knullade hon en snubbe som studerade matte och bjöd henne på taxi hem :!: Ringde hennes gamla föräldrar >60 som aldrig varit utanför Smålands gränser och påstod att hon var prostituerad och inte hade utfört en tjänst som jag hade betalat för. Nästa dag kom hon upp och lipade på min institution. Man försökte få mig avstängd, men ingen av de kvinnliga studenterna vågade vittna mot mig. Slå det, den som kan. :mrgreen:

Citat:
En annan sak som jag har gjort för att hämnas är att tala om för en ung tjej vars morsa skydde mig som pesten att vi hade träffats. En annan tjej lät mig fota henne när hon sög min kuk och tog satsen i ansiktet. När hon gjorde slut sände jag bilderna till hennes morsa...kanske lite väl fult? :roll:

Citat:
Får ta skitkorvsalternativet snart. Måste fixa paketkuvert och annat bara..
2003-08-17, 17:37
Bannlyst
Jag är en "allt eller inget"-människa. Är man trogen och schysst mot mig så är jag det 100% tillbaka. Behandlar man mig som skit kan man vara 100% säker på att jag hämnas. Om du menar om jag har gett mig på män med fysiskt våld, så kan jag säga att det har jag men det var länge sedan. Men då jag inte anser att den starkare har rätt utan den som är moraliskt överlägsen så använder jag ändå inte "schyssta" metoder mot folk som nedvärderar mig. :mrgreen: Du dömer mig ju på förhand.

PS hur citerar man flera ggr? Har ännu inte lärt mig det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in