2003-08-02, 13:15
Citat:
Jag drog till med ett kanske inte så passande exempel, där det gällde att psykiskt bryta ner någon snabbt på några sekunder
Det är väl först och främst detta som odjur syftade på när han skapade tråden. HUR man bryter ner någon med bara ord. Alla vet väl hur man terroriserar någon. Ring mitt i natten, skicka hotfulla brev. Sätt ut annonser, osv osv osv. Men det var inte det som det handlade om. Intressantare är väl hur man trycker någon till gränsen. Jag menar... hur mycket man kan snacka sönder personen innan den drar till med knytnäven. Även det spelar ju stor roll. Snackar man med någon som är 2 meter lång och väger 100kg så skulle jag vara ganska försiktig, av den enkla anledningen att jag inte vill att han skall röra mig fysiskt.
Att kunna avläsa en person enbart på utseendet är ju ganska svårt, men endå kan man få ut relativt mycket. Klädsel, kroppsbyggnad, utseende. Om personen har billig klädsel så är det ju tex. ett tecken på hur den är ställd ekonomisk. Även rösten/språket tror jag spelar in mycket och sättet att formulera sig. Man hör ju direkt på någon om de har välutvecklat språk. Själv gäller det väl enbart att man låter självsäker och bestämd. Låter man osäker är det ingen idé. Det egna ordvalet är viktigt. Man måste ligga på samma nivå som den man pratar med, annars lyssnar de inte alls. Använder man för svåra ord och konstiga formuleringar blir personen man pratar med bara förvirrad.
Som flera nämnt tidigare, det gäller att hitta de svaga punkterna och sedan sticka på dem lagom hårt. Om man tar i för mycket smäller det.

Och som några fler sade :P ... det är inte speciellt smart att psyka någon... rätt var det är har de hoppat framför tåget

Peace!