Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-24, 20:25
  #13
Medlem
S.Kandals avatar
Man frågar sig hur släktingar till den 87-åriga brutalt rånade damen reagerar över detta överjävligt bedrövliga reportage.
Citera
2016-09-24, 20:25
  #14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Randi Mossige-Norheim är en salvelsefull sagoberättare. Mossige-Norheim sa explicit till Uppdrag Granskning, att hennes berättelser inte har "några särskilda sanningsanspråk" (!), när UG intervjuade henne i samband med en granskning av en av hennes ihopfabulerade berättelser.
I alla normala länder skulle detta diskvalificera henne från all offentlig uppmärksamhet under resten av livet. Men i Sverige belönas lögnen om den tjänar rätt syfte.
Citera
2016-09-24, 21:44
  #15
Medlem
Reportaget var inte ens helt åt skogen. Lyssnar man igenom det där och inte inser att Hamid är ett ont jävla äckel så är man ju blåst.
Citera
2016-09-24, 22:13
  #16
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Denna snyftdrottning har för länge sedan förtjänat en tråd. Hon wallraffar på samhällets botten och tar efter deras manér och bedräglighet. Dom ljuger för att överleva och hon tar efter. Alla hon möter är fina innerst inne och behövs i samhället då deras handel och vandel skapar så många arbetstillfällen. Man vill bara spy när hon lämnar sina förljugna rapporter från rännstenen ur sitt jävla råttperspektiv.
Var det inte hon som gjorde reportage om den där heroinisten som dog sen? Eller är det nån annan på SR? Hur som helst klarade jag aldrig av att lyssna på de där reportagen. Var fick han sina pengar ifrån? Var tror SR att heroinister får pengar ifrån? Tycker som jag sagt tidigare att man ska göra program om offren för dessa brott istället. Gör program om villainbrott till exempel. Hur folk kommer hem från semestern och släktklenoderna är utrensade. Gör radio om det.
Citera
2016-09-25, 00:35
  #17
Medlem
Förresten vad är det med titelvalet till tråden? Killen dömdes ju för grovt rån efter att ha tvingat sig in hos en skitgammal tant och tagit hennes ringar och övriga värdesaker, men TS väljer att skriva in det olaga hotet?
Citera
2016-09-25, 01:46
  #18
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Förresten vad är det med titelvalet till tråden? Killen dömdes ju för grovt rån efter att ha tvingat sig in hos en skitgammal tant och tagit hennes ringar och övriga värdesaker, men TS väljer att skriva in det olaga hotet?
Han friades ju i hovrätten.
Citera
2016-09-25, 14:58
  #19
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Var det inte hon som gjorde reportage om den där heroinisten som dog sen? Eller är det nån annan på SR? Hur som helst klarade jag aldrig av att lyssna på de där reportagen. Var fick han sina pengar ifrån? Var tror SR att heroinister får pengar ifrån? Tycker som jag sagt tidigare att man ska göra program om offren för dessa brott istället. Gör program om villainbrott till exempel. Hur folk kommer hem från semestern och släktklenoderna är utrensade. Gör radio om det.


Jo det var hon, ett riktigt pekoral

Riktigt vidrigt at lyssna på, man får höra en knarkare "nu har jag slutat, Jag blev lurad", osv osv inramat av Randis släpiga röst.

Triggervarnig, Nio avsnitt : http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...37&grupp=22172
Citera
2016-09-25, 19:41
  #20
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jo det var hon, ett riktigt pekoral

Riktigt vidrigt at lyssna på, man får höra en knarkare "nu har jag slutat, Jag blev lurad", osv osv inramat av Randis släpiga röst.

Triggervarnig, Nio avsnitt : http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...37&grupp=22172
"Följa John" var det ja

Hade nästan förträngt det.
Citera
2016-09-25, 23:11
  #21
Medlem
Sperssons avatar
.
Ska det vara så jävla svårt att skicka hem barnen till sina familjer i hemlandet??
Citera
2016-09-26, 14:11
  #22
Medlem
valleros avatar
Råkade höra en snutt med den "stackars" marockanske åldringsrånaren/presumtiva popstjärnan och höll på att köra av vägen.

Randi Mossige Norheim är en kvinna som avlönas med statliga pengar och som har gjort till sitt signum att helt okritiskt hylla och beundra kriminella halvmänniskor och därtill själv belönats med stora journalistpriset. Nickande socialtanter som dagligen halvsovande lyssnar på de kriminellas lögner är en sak, men Randi går längre och ger sociopaterna en plattform att ljuga rakt ut i etern, samtidigt som hon hjälper till med att få dem att säga "rätt" saker. Andemeningen är lika banal som vad man får förmoda hennes själ är. Det är jättesynd om kriminella drägg.
De har naturligtvis inget eget ansvar för sin situation utan det är alla andras fel. Föräldrarnas fel. Samhällets fel. Ditt fel. Men aldrig deras fel.
Jag tror hennes tid som "prisad" journalist är över. Inte bara för att hon ligger fel i tiden, inte bara för att väldigt få människor gillar hennes vinklade "budskap". Utan snarare för att hon har fel i allt, och låter sig grundluras av streetsmarta yrkesbrottslingar.
Citera
2016-09-28, 23:46
  #23
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Randi Mossige-Norheim är en hemsk jävel. Hon vurmar även för zigenare och annat pack. Hennes fantastiska reportage om en parasiterande zigenarkärring som blev kränkt och utsatt på ett sätt som "bara hon kunde uppfatta" (Randi Mossige-Norheim själv stod en bit ifrån kvinnan i ett flertal dagar) kommer väl en del ihåg. En person som väl representerar den genomsnittlige journalisten inom public service.


Vilket jävla namn, och hur fan ser hon ut? Är det krav på groteska namn och utseenden när man ska vurma för tiggare och kriminella gatubarn?
Citera
2016-09-29, 15:42
  #24
Medlem
Rasande-Roses avatar
Otroligt att mannens extremt grova brott mot en åldring, som hade kunnat döda, bara nämns i förbifarten. Inga kritiska frågor, ingenting. Det hänger väl ihop med att programledaren ser ut som Frankensteins fru. Vanskapt utseende betyder ofta att hjärnan inte heller är normalt skapt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback