Hej. Jag är på jakt efter en blender och har kollat runt som en galning på egen hand utan att komma fram till så mycket.
Jag funderar på om man får ut mycket av dessa nutriblenders som de kallas. De mixar på hög effekt och kan då mixa väldigt fint så tanken är att chiafrön, bär, etc, öppnas upp och näringsämnena släpps fria och blir enklare att ta upp. Något som en "vanlig"(säg 1000-kronorsklassen) blender inte klarar av tydligen. Är detta något att sträva efter egentligen? Mina ursprungskrav krav var bara att den ska klara av krossad is och frysta bär, men börjar man kolla på blenders och deras konsumentrecensioner drar man sig för att köpa något under 2000...
Det är ju förstås självklart viktigt att den klarar av att mixa väldigt, väldigt fint. Vill kunna ha möjlighet att göra smoothies helt utan fruktfragment så att säga.
Jag har hört mycket gott om Blendtec och Vitamix, men allt över 3000 är bortom min budget och jag är ensam så jag kan inte riktigt försvara ett sådant inköp. Jag har kollat på
KitchenAid och
Ninja Nutriblender, men osäker. Ninjamaskinen verkar ju väldigt bra och kraftfull, men blr lätt osäker när det kommer med en massa tillbehör. Jag har hellre en bra blender än en multifunktionsmaskin som gör 10 saker sådär. Vilken hade ni valt av dessa, om någon och varför? Eller någon annan ni rekommenderar?
Tack på förhand!