STEG 3.
Det första jag gjorde när jag vaknade var att springa ut i vardagsrummet och titta hur det gått för min lilla pappmugg. Och jävlar! Två små skott kikade fram! Tänkte att det nog är bäst om jag planterar om till något mer hållbart, så jag tar den största krukan jag hittar hemma och fyller med kokosfiber, värmer upp allting med hårfön så skotten inte ska få temperaturchock.
Jaha, nu då, vad gör man av krukan? Hade muggen stående på mitt skrivbord lite temporärt men om det här ska gå vägen måste krukan få ett litet hem. Letar igenom förrådet och hittar en flyttkartong. Tejpar insidan med folie (matta sidan ut!) och viker upp locket så att det ser ut som ett litet hus. Flexar in skrivbordslampan med halogen och tejpar in en varm LED-lampa.
Kändes som en bra grej med extra lampa. Är rädd för att det blir för lite ljus, men vet å andra sidan inte om LED hjälper? Nå väl.
Nu står kartongen på en stol vid fönstret. Tänker att det ska hjälpa luftflödet. Får stänga fönstret inatt så det inte blir för stora temperaturskillnader.