Ställer samma fråga som du gör, och det enda jag kan komma på är att vissa potatissorter tål bättre att frysas än andra. Vilka dom sorterna är har jag inte räknat ut än, men hoppas få tips om det här. Det händer att jag fryser ner halvätna portioner från restauranger och ibland är potatisarna bruna, mosiga och osmaklga när jag tar upp den frysta maträtten, men ibland är potatisen nästan lika god och fräsch som den var innan den frystes.
Man kan juh inte frysa potatis på så himla många sätt förutom att lägga den i frysen men du kan juh alltid steka den innan du fryser den, jag vill minnas att stekt potatis inte blir som du beskriver.
I stället för att frysa in potatis så kan man ju skaffa färdigkokt potatis på burk, den håller sig ett tag. Den är bara att värma sen och då har potatis om man behöver det snabbt.
Man kan juh inte frysa potatis på så himla många sätt förutom att lägga den i frysen
Jodå du kan frysa den rå - i jorden. Jag ska ut och skörda lite egen färskpotatis imorgon när jag är ledig och det ligger runt noll nu. Kanon!
Tillsammand med grönkål och lite andra vintergrönsaker.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!