2005-12-10, 19:36
Medlem
pjtrs avatar
risken att bli träffad är säkert större när du är åskådare än kombatant.

I refrängen skulle hårdrockarna sjunga "While other armies kills, our army sceams".. eller nåt.
Citera
2005-12-13, 19:42
Medlem
Green Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjtr
Det är så där äkta krig ska utföras, inte så jävla seriöst. Sköna kläder, personlig stil och utförande prioriteras istället för likriktighet och diciplin.

Allvarligt även om jag kan tro att det är jävligt där nere med barnsoldater, outbildade soldater, drogade soldater och sånt där så tror jag nog att det finns några som åtminstånde kan basic krigkunskap fast den kan mycket väl vara inlärd genom trial-and-error än boot-camp.

Nej, även reguljära afrikanska enheter suger fett. Ingen disciplin, ingen sammanhållning och absolut inte ett hum om vad det är tänkt att de skall göra. När EO tränade den angolanska armén tog det dem ett par veckor, om ens det, att göra soldaterna till de bästa som den angolanska befälet någonsin hade sett.

Till viss del måste man ha förståelse för att det är på det viset eftersom armén i dessa länder inte primärt har en stridande roll utan mer fungerar som en sammanhållande och nationsbyggande kraft; men någon måtte borde det ändå få vara.
Citera
2005-12-14, 02:49
Medlem
triflers avatar
Jag tycker killen i flytvästen är klart bäst. För att citera en polare. Den minen han tror verkligen att flytvästen ska skydda honom. Sorligt nog så är det säkerligen därav han har den på sig som en skottsäker väst. Enda problemet är att den inte ens hade dugit till att rädda honom i sjön. Jag menar var är nack-flyt-kudden.
Citera
2005-12-14, 09:18
Medlem
pjtrs avatar
Okej, jag menade att om du överlever ett par år så blir du iallfall en bättre soldat på egen hand. Fast i afrika soldat kanske är fel ord, krigare är bättre.
Citera
2005-12-14, 11:33
Medlem
InkoPinkos avatar
Om man tittar på filmsekvensen där de står vid en flod och skjuter lite på måfå ser man att de faktiskt blir beskjutna!

Det slår ner kulor i marken framför dem, men ändå så står de raklånga och skjuter från höften... det är nog inte så lite droger inblandat.
Citera
2005-12-16, 16:30
Medlem
87oseknds avatar
Tragiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Jag säger som den normala allsmäktiga furiren:

"Jag ser ett visst utbildningsbehov"

Känns mer som om de flesta här borde utbildas. Ser inget roligt i detta. Okej om man tycker bilderna e lite roliga. Här e bara en massa rasister som sitter o lirar cs o som tycker detta är meningen med livet. Fan tragiskt att se era kommentarer!
Citera
2005-12-16, 16:50
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87oseknd
Känns mer som om de flesta här borde utbildas. Ser inget roligt i detta. Okej om man tycker bilderna e lite roliga. Här e bara en massa rasister som sitter o lirar cs o som tycker detta är meningen med livet. Fan tragiskt att se era kommentarer!
Vad exakt är det som vi härinne borde utbildas i?
Citera
2005-12-16, 21:11
Medlem
Sorken1981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Om man tittar på filmsekvensen där de står vid en flod och skjuter lite på måfå ser man att de faktiskt blir beskjutna!

Det slår ner kulor i marken framför dem, men ändå så står de raklånga och skjuter från höften... det är nog inte så lite droger inblandat.

Jag tror inte att det är för att dom blir beskjutna, jag tror att det är dom själva som skjuter ner i marken. Speciellt en kille verkar inte ha nån riktig koll på vart han har pipan när han trycker av.
Citera
2005-12-16, 21:21
Medlem
Sorken1981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87oseknd

Jag tycker att det är grymt kul att se, krig på en ofarlig nivå kan man säga. För riktigt krig är nog bra mycket smutsigare än det där. (jag klassar det där som uppror)
Utbildas? Jo det tycker jag också, det är aldrig fel att förkovra sig, har du nåt förslag?
Undras jag vem som har spelat CS, forumiterna eller killen med gula hucklet som hoppandes i zigzag tar sig an lede fi?
Angående kommentarerna kan jag hålla med om att ett par stycken kan ha eftersmak av rasism men merparten gör bara det roliga roligare.
Citera
2005-12-16, 21:36
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorken1981
Jag tror inte att det är för att dom blir beskjutna, jag tror att det är dom själva som skjuter ner i marken. Speciellt en kille verkar inte ha nån riktig koll på vart han har pipan när han trycker av.

Nja, kolla igen 45 sekunder in i filmen...
Citera
2005-12-16, 21:52
Medlem
BigDukes avatar
Vart hittar du videoklippet?
Citera
2005-12-16, 22:06
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDuke
Vart hittar du videoklippet?
Det finns en länk under den sista bilden i serien.

Filmen var mycket bättre än bilderna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in