Citat:
Ursprungligen postat av
g8000
jag hade för mig att smålandsvillan själva la upp våtrummsmattorna i fabriken?
Vissa fel som funnits på huset har vi själva betalat snickare för att åtgärda då vi varit tvunga att måla huset och orkade inte vänta på att smålandsvillan skulle skicka ut någon.. tyvärr..
När vi bestämde oss för att bygga hus var vi hos flertal tillverkare men på smålandsvillan så lät allt så bra samt att dom tryckte mycket på att det var viktigt för dom att ha nöjda kunder samt nollfels visionen... Vilket skådespeleri !
Huset är vi nöjda med i stort men vårt lokala kontor samt huvudkontoret är helt ur uselt.. Man möts alltid av optimism och en trevlig ton i andra ändan och löften om att allt ska fixas men det händer absolut ingenting.. Min uppfattning är att dom försöker dryga ut tiden för att man som kund ska glömma bort eller lägga ner .
Vi har kommit i kontakt med fler via en facebook grupp som också har haft mycket problem samt fått samma bemötande av smålandsvillan dvs att dom inte bryr sig ett dugg om att åtgärda felen.
Vi betalade in resterade 10% när slutbesiktningen var gjord. Och jag kan säga som så att besiktningsmannen inte hittade några större fel ... Vilket är ett stort frågetecken för oss då det visade sig finnas ett och annat fel som borde funnits med i protokollet.. Vi började hitta felen när vi flyttade in i huset tyvärr...
Var besiktningsmannen oberoende eller ingick denne i köpet av huset?
Kläm åt besiktningsmannen då eftersom besiktningen är dåligt utförd.