• 1
  • 2
2016-09-21, 09:53
Medlem
Hej!

Lite funderingar inför min 4e kur samt första kuren med Tren. Just nu är det flera månader kvar eftersom jag alltid varit noga med att läsa på och vara väl förberedd inför start, samt att jag alltid låter kroppen vila mellan mina kurer.

Ålder: 30-35år
Vikt: 100kg
Längd: 190cm
Bf: ca 15% just nu.
Träningserfarenhet: ca 12 år.

Min historik är följande, tränat hela livet i princip. Aldrig rört AAS innan jag blev 30+ alltså alltid tränat "ren". Men kände för något år sedan att de tog stopp och efter noga övervägande bestämde jag mig för att testa min första Testo Only kur, vilket jag gjorde med gott resultat.

Mina tidigare kurer har sätt ut såhär.

Kur 1.
Testo E 250mg e5d 16v + PCT Novla
Bra resultat och mycket nöjd. Noll bieffekter och gott humör. Mått bra hela vägen och efter.

Kur 2.
Testo E 375mg e5d 16v + Winnar sista 40 dagarna + PCT HCG/Novla
Supernöjd med resultatet, mådde bra i kroppen på winnarna också vilket jag hade hört kunde vara ett problem för vissa (främst leder). Slängde in HCG i slutet av kuren innan jag började med Nolva.. superbra återhämtning och mådde riktigt bra hela tiden.

Kur 3.
Testo E 375mg e5d 16v + PCT HCG/Nolva
åter igen nöjd.. fortfarande inga monsterdoser och håller mig nu borta från Winnar med respekt för kroppen (levern). Bra återhämtning åter igen och HCG känns numera självklar!

Nu har jag precis avslutat min 3e kur och börjar fungera på vintern/vårens kur. Kommer vänta ett par månader innan jag hoppar på igen. Tankarna går mot att köra Testo + Tren. Men fortfarande låga doser.

Kur 4 (Planerad, ej startad)
Testo E 375mg e5d 12-16v.
Tren A 100mg e3d sista 8 veckorna.
PCT.

Mina frågor ang. min tren kur är följande.
Jag har förstått att nolva är fel att köra under PCT efter Tren. har också förstått anledningen.
Kanske är jag dålig på att hitta info, men jag tycker inte jag hittat något konkret förslag på PCT efter Tren.

fråga 1: PCT förslag efter Tren?
fråga 2: Vissa säger att kabergolin är självklar ihop med tren, andra vet inte vad man pratar om? er uppfattning?
fråga 3: Köra Tren i mitten av kuren istället för i slutet? poäng med att "plana-ut" på testo only?

I övrigt får ni gärna komma med andra tips på mina kurer, eller feedback av alla de slag! Bara tacksam för alla tips och info jag kan få! Eller om ni t.om. tycker jag borde överväga något annat än Tren.

Målet med alla mina kurer är ökad styrka och massa, men med minsta möjliga negativa påverkan på kroppen/bieffekter. träningen är något jag alltid kommer fortsätta med.. så jag har inte bråttom och kan därför tänka mig att köra flera kurer med lägre dos än att smacka på fullt ut. Men åter igen, kom med all tänkbar feedback! tacksam för alla tips som jag redan sagt!
Senast redigerad av Delaay 2016-09-21 kl. 10:20.
Citera
2016-09-21, 10:24
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Du har fel angående nolva allt fungerar oavsett preparat och särskilt under PCT eftersom du försöker starta upp maskineriet.

Kör samma dos från början till slut att trappa upp och ner är totalt meningslöst.

Caber, prami etc är skräp använd arimidex/aromasin så kommer du inte få några problem. Kontrollera östrogenet och allt ordnar sig.
Citera
2016-09-21, 14:50
Medlem
Stort tack för ditt svar!

Jag är helt med på att inte trappa upp/ner under kuren. Frågan va om jag skulle vunnit något på att kliva på Tren mitt i kuren och sedan gå av Tren före Testo. för att sedan köra PCT (HCG/NOLVA)

Tänker framförallt på om jag kan vänta mig lättare PCT och/eller bättre återhämtning om jag inte kliver av allt samtidigt?
Citera
2016-09-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delaay
Stort tack för ditt svar!

Jag är helt med på att inte trappa upp/ner under kuren. Frågan va om jag skulle vunnit något på att kliva på Tren mitt i kuren och sedan gå av Tren före Testo. för att sedan köra PCT (HCG/NOLVA)

Tänker framförallt på om jag kan vänta mig lättare PCT och/eller bättre återhämtning om jag inte kliver av allt samtidigt?

Satsa på 20 veckor för att få ut lite mer av det.

Vecka 1-20 Testo 375mg/ew
Vecka 8-16 Tren A 300mg, testo 375mg
Sista 4 veckorna kör du testo och HCG om du vill.

Kör alltid arimidex. Jag hade kört Tren A eod istället för e3d för bättre nivåer. Kanske bytt ut Testo E mot P också.. Särskilt om du vill köra kortare än 20 veckor.
Citera
2016-09-21, 15:31
Medlem
Stort tack åter igen!
Bra tips!

Hur tycker ni jag ska göra med Armidex?
vet precis vad det är och hur det fungerar. Men inte använt de tidigare och inte haft känningar/behov. Plus lite dålig koll på hur jag skall använda det.

Tycker ni jag skall ligga på jämn nivå Armidex eller kasta in vid behov stötvis? dos?
Är Armidex särskilt viktigt i kombo med Tren just? Eller oberoende av Tren/Testo?
Citera
2016-09-21, 15:55
Medlem
Spliffmeisters avatar
Varrför vill du använda ett preparat som används till boskap innan de ska slaktas för att få ut så mycket massa så möjligt, när du bara har provat lite testo och stanozolol (winstrol)? Låter helt befängt, nu får du fan ge dig och tänka till, boldenone (eq) är ruggig att stacka med testo t.ex. Sen har du nandrolon (deca) om du inte bryr dig om spårtider, har aldrig vågat mig på den efter att ha hört av en erfaren kroppsbyggare att du blir duktigt nedstängd låååångt efter sista sticket.

Du skriver att stanozolol inte känns bra, jag kan varmt rekommendera turinabol istället (den steroid som gjorde att östtyskland kapade hem 25 os-guld eller vad det var). Den är mycket mildare än stanozolol i doser kring 40 mg och den "långa" halveringstiden på turinabolen gör att du kan ta hela dosen när innan du lägger dig och på så sätt slippa massa biverkningar.

Prova en kur med testo & boldenone, blasta den sen med turinabol så ska du få se på grejer samt som det är mjukt som sammet mot kropp och psyke jämtemot trenbolone.

Du verkar ha koll på HCG vilket är bra, arimidex tar jag personligen 0,5 mg e3d när jag kurar och jag börjar bara med att använda det om jag får gynokänningar.

Sen ska du köra clomid 6 verckor som PCT. Mycket bättre än nolva på att starta upp egenproduktionen.
Citera
2016-09-21, 16:23
Medlem
Tacksam för alla tips och feedback jag kan få, läser allt du skriver och tar det till mig.

Stanozolol tyckte jag absolut kändes bra, Kommer nog köra det igen. Men har fått uppfattningen av att det påverkar levern kraftigt och av den anledningen ville jag utesluta det under min 3e kur. Annars va allt toppen med Stanozolol för mig!

jag är helt med på att Tren är starkt.. och jag uppfattar att du menar att jag borde köra något mildare i min 4e kur? Eftersom jag kurat för lite för att hoppa på "tunga grejer"
Köper resonemanget.. Men jag är nyfiken och tycker samtidigt jag är påläst (börjar bli haha) och noggrann.. och de jag läst om Tren så är det vad jag vill ha.
Både EQ och Deca har varit lockande också..

Tack för förklaringen på Arimidex!

Någon annan som kan ge mig mer feedback om Tren vs Deca/EQ i mitt läge?
Som sagt... fortfarande i planeringsstadiet.. Även om allt finns i skafferiet redan
Citera
2016-09-21, 16:29
Medlem
Spliffmeisters avatar
Kul att du uppskattar mitt inlägg, man har ju ett par kurer bakom sig annars så ska du lyssna främst på Tony_Tedeschi, han har också koll på läget.

Gör så här, köpa boldenone 300 mg/ml från Phoneix Remedies, sätt 600 mg (boldenone är inte så dospotent därav de höga milligrammen) och 250 mg Testo C E7D. Jävligt praktisk då det bara handlar om 3 ml olja som du kan rotera på höger och vänster skinka, sen behöver du inte hålla på att räkna dagar då halveringstiden är såpass lång att det inte spelar nån roll. Ta söndagar te.x...

Sen kan du blasta med stanozolol eller turinabol efter 4-5 veckor om du tycker att det händer för lite... eq kan vara "svårstartad", personligen frontar jag alltid de första 2 sticken på långsamma estrar.
Citera
2016-09-21, 17:11
Medlem
kool-g-raps avatar
Varför ska du köra tren? Vissa kanske har andra åsikter men enligt mig så är tren enbart värt under hård deff när du redan ligger på relativt lågt bf redan, då är det riktigt grymt annars bygger andra prepp lika bra utan biverkningar.
Om du ska dieta hela kuren och sen avsluta sista veckorna på tren för att bli riktigt hård förstår jag ditt val, annars tänk om. Du har bara kört lågdos testo innan men ska hoppa på det värsta preppet, det låter inte särskilt smart.
Höj dosen testo istället, eller gör som Spliffmeister säger och släng in deca eller eq i kuren. Jag kan också varmt rekommendera OT, så skriv vad du har för mål med kuren så kan vi lättare hjälpa dig.
Citera
2016-09-22, 03:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Varför ska du köra tren? Vissa kanske har andra åsikter men enligt mig så är tren enbart värt under hård deff när du redan ligger på relativt lågt bf redan, då är det riktigt grymt annars bygger andra prepp lika bra utan biverkningar.
Om du ska dieta hela kuren och sen avsluta sista veckorna på tren för att bli riktigt hård förstår jag ditt val, annars tänk om. Du har bara kört lågdos testo innan men ska hoppa på det värsta preppet, det låter inte särskilt smart.
Höj dosen testo istället, eller gör som Spliffmeister säger och släng in deca eller eq i kuren. Jag kan också varmt rekommendera OT, så skriv vad du har för mål med kuren så kan vi lättare hjälpa dig.

Det värsta preppet? på vilket sätt är tren det värsta preppet? det är så mycket skitsnack om tren och varje person borde testa det själv för att få en egen uppfattning däremot håller jag med dig om att tren är bäst när man vill se hård ut och det finns bättre massbyggare, t.ex. deca.

beror helt och hållet vad personen vill få ut av kuren, om massa är det viktigaste så kör testo/deca om man vill se hård ut och i sin livs form så testo/tren, sen är det massa snack om biverkningar på tren, själv får jag inte värre biverkningar än om jag skulle kö testo/deca, vilket är knappt några märkbara biverknignar alls, sen är det även högst individuellt som sagt.

jag tycker iaf testo/deca då det är höst nu så då kan man lika gärna bulka på sig och satsa på att få massa, finns inget som slår testo/deca då, iaf inte för mig, får sån sjuk hunger på deca och på tren är man knappt hungrig, iaf inte jag.
Senast redigerad av qirtero 2016-09-22 kl. 03:42.
Citera
2016-09-22, 08:57
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Börja med deca/npp tror du kommer uppskatta det mer eftersom biverkningarna är relativt milda jämfört med tren och det är vinter snart då behöver du inga synliga ådror. Har du problem med sömnen skulle jag avråda dig helt från tren.
Citera
2016-09-22, 10:02
Medlem
Tack igen boys! Uppskattar alla era svar, tankar och feedback!

Jag är fortfarande ganska inställd på att köra Testo/Tren. Det blir faktiskt en deff kur, sry att jag inte va tydligt med det tidigare.

Däremot, baserat på era tips så kommer jag forska vidare i ett köra en Testo/Deca kur som efterföljande bulk-kur (kur 5). Men sneglar också på en Testo Ryss/Ox kur som kur 5.

Jag har helt ändrat mig i frågan om att köra Tren e3d och byter till eod. Men sänker dosen. Funderar på att lägga mig på 75mg eod om jag inte t.om. ska gå så lågt som 50mg eod?

Att jag inte skulle vara redo för Tren, baserat på att jag inte tryckt i mig tillräckligt mycket andra prepp tidigare köper jag däremot inte. Jag är helt inne på att bilda mig en egen uppfattning. Provar jag inte så får jag aldrig veta hur jag reagerar på det. Det jag kan göra.. och gör.. är att bilda mig en så bra uppfattning som möjligt före start. Så att jag är så förberedd jag kan vara om/när något händer. Samtidigt som jag gärna kör riktigt låga doser för att minimera påverkan, men samtidigt ha en dos som gör skillnad.

En ny fråga som uppstått däremot är letro vs arimidex för att kontra med under min stundande Testo/Tren kur. Vi har redan tagit upp arimidex och är helt med på det. Men läser också att man borde ha letro i skåpet hemma då den har andra egenskapet jämfört med arimidex? Er uppfattning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in