2016-09-21, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Rotade igenom det misstänkta offrets facebook. Men hittade inget som pekade på någon romans eller så..
Kanske inte gick tillräckligt långt bak i tiden dock.

namn?
Citera
2016-09-21, 02:42
Medlem
neuron-drones avatar
Arg granne som fått nog av att massage bedrevs där? Och aromaterapi med tydligen.
Citera
2016-09-21, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
namn?
Pirjo Viinikka
Citera
2016-09-21, 04:17
Bannlyst
Bara spekulation: finns en viss ilpo med exakt samma efternamn och är 57 som bor i närheten
Citera
2016-09-21, 08:40
Medlem
Honan6s avatar
Väldigt tragisk historia som kantats av fyllebråk. För en tid sen blev den anhållne mannen knivskuren i halsen p g a att kvinnan fått lov att försvara sig mot honom. Hon var ändå förblindad av kärlek och sa till mig: "-Vi ääälskar varandra". Jag svarade att det verkar vara en rörig kärlek och för mycket alkoholkonsumtion. Här är mannens Fb http://www.facebook.com/profile.php?...friends.search
Teorin om att han i fyllan har slagit ihjäl henne och sen tänt på, är nog ganska sannolik. :-(
Citera
2016-09-21, 09:50
Medlem
Honan6s avatar
Betänk att den anhållne kan vara oskyldig, även fast han rörde sig i området. För hans skull, hoppas jag han har vittnen som kan tala om att han varit någon annanstans.
Om rättsmedicinska undersökningen visar på oförklarliga skador innan döden inträffat, så lär det dock inte bli några tveksamheter för polisärendet och åtal för mord och mordbrand lär ske.

Kvinnan i fråga höll på med aromterapi och kanske hade en massa ljus tända för att få rätt stämning. Tyvärr var både hon och mannen väldigt heta på alkohol, vilket ofta brukar resultera i en massa olyckor. Vila i Frid kära P**j*
Citera
2016-09-21, 18:08
Medlem
PickiPickis avatar
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...-redan-i-varas
Citera
2016-09-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Väldigt tragisk historia som kantats av fyllebråk. För en tid sen blev den anhållne mannen knivskuren i halsen p g a att kvinnan fått lov att försvara sig mot honom. Hon var ändå förblindad av kärlek och sa till mig: "-Vi ääälskar varandra". Jag svarade att det verkar vara en rörig kärlek och för mycket alkoholkonsumtion. Här är mannens Fb http://www.facebook.com/profile.php?...friends.search
Teorin om att han i fyllan har slagit ihjäl henne och sen tänt på, är nog ganska sannolik. :-(

Någon som kan skicka länk till pirjos fb privat?
Kände den mannen, h ek från en 10 år sedan och kan inte påstå att han verkade ha något elakt i sig.
Vet inte vad han jobbade med då men det känns som att det är ett fall med en dålig relation där spriten har gått in och vettet ut om det är han.
På den tiden tränade han löpning och kämpade på som en ganska hyfsad motionär.
Citera
2016-09-21, 22:16
Medlem
Honan6s avatar
P*rj*s Fb är borttagen under dagens lopp. Det var väl lika bra med tanke på alla spekulationer som florerar. Inte roligt för de anhöriga att behöva uppleva mitt i tragiken.

Precis innan branden upptäcktes och brandkår hade larmats, har H*rr* gått till kvarterssyltan och beställt en öl. Många tror att det var för att fixa alibi.

Om polisens tekniker får fram att branden är anlagd och att P*rj*s kropp visar att hon inte andats in rök i lungorna innan döden inträtt, blir det svårförklarligt för den misstänkte.

Jag antar att Polisen går igenom de närliggande mackarnas kamerainspelningar (st1 och OKQ8) eller går dit med bild på H*rr* och frågar om han varit och handlat något eldfängt. Likaså i butiken vid Bellmansplan där han köpte cigaretter och en tändare några minuter innan brandkåren kom.

Vi får hoppas det blir svar på frågetecknen. Mina varmaste tankar till P*rj*s nära.

Ps. Det är hemskt, men jag sa till henne att relationen kommer sluta i en katastrof och att en av dem kommer att döda den andre. Hon bara skrattade åt mig och sa: -Neeej, vi ääälskaar varandra! Ds
Citera
2016-09-22, 11:12
Medlem
PickiPickis avatar
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...s-fore-branden
Citera
2016-09-22, 13:45
Medlem
Gosenallens avatar
De verkar någon gång ha bott tillsammans, enligt Mera info:

Harr*y E*k
c/o Pi*rjio Vinik*ka
Östra Storgatan 1
633 42 Eskilstuna
Citera
2016-09-23, 14:52
Medlem
http://unvis.it/ekuriren.se/nyheter/...ingen-avskrivs

Citat:
Mordmisstankarna mot 57-åringen avskrivs

57-åringen försattes på fri fot vid lunchtid på fredagen.

Brandorsaken är fortfarande okänd och den andra delen av utredningen, som gäller mordbrand, fortsätter som förut.

Där kan 57-åringen fortfarande komma att bli intressant, enligt polis och åklagare. Han ska ha befunnit sig i närheten av brandplatsen när eldsvådan upptäcktes. Men i nuläget finns ingenting som knyter honom till branden.

Kanske var ljusterapi som utlöste branden då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in