P*rj*s Fb är borttagen under dagens lopp. Det var väl lika bra med tanke på alla spekulationer som florerar. Inte roligt för de anhöriga att behöva uppleva mitt i tragiken.
Precis innan branden upptäcktes och brandkår hade larmats, har H*rr* gått till kvarterssyltan och beställt en öl. Många tror att det var för att fixa alibi.
Om polisens tekniker får fram att branden är anlagd och att P*rj*s kropp visar att hon inte andats in rök i lungorna innan döden inträtt, blir det svårförklarligt för den misstänkte.
Jag antar att Polisen går igenom de närliggande mackarnas kamerainspelningar (st1 och OKQ8) eller går dit med bild på H*rr* och frågar om han varit och handlat något eldfängt. Likaså i butiken vid Bellmansplan där han köpte cigaretter och en tändare några minuter innan brandkåren kom.
Vi får hoppas det blir svar på frågetecknen. Mina varmaste tankar till P*rj*s nära.
Ps. Det är hemskt, men jag sa till henne att relationen kommer sluta i en katastrof och att en av dem kommer att döda den andre. Hon bara skrattade åt mig och sa: -Neeej, vi ääälskaar varandra! Ds