Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-20, 10:50
Medlem
Dofternas avatar
SDs Lars Isovaara ligger högt på listan med sin stulna väska som han i fyllan glömt på puben men istället anklagade babbar för att ha stulit.
Citera
2016-09-20, 10:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Maud Olofsson - Nuon affären.
Här tror jag det är lite oklart om hon var dum eller korrumperad.
Citera
2016-09-20, 11:51
Medlem
Mythrilifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Det var aldrig meningen att jämföra dessa enligt honom själv. Men visst var det så det uppfattades.

https://www.mp.se/just-nu/sammanfatt...andssvenskarna
Jo med politiker "var det aldrig meningen" när de gjort bort sig, blivit påkomna och i efterhand försöker korrigera sina misstag
Citera
2016-09-20, 12:08
Medlem
Torsuss avatar
Gunnar Sträng: "Om kärnkraften visar sig vara farlig så ska den givetvis avvecklas. Men det betyder också - MED LOGISK NÖDVÄNDIGHET - att om den är ofarlig så ska den byggas ut!"

Gösta Bohman var ju också rolig när han sa något i stil med "jag är beredd att slå vad med var och en av er att den här förändringen blir bra!"...ett halvår senare frågade en reporter: "nu blev det ju inte så bra, vad har du att säga om det? Han svar var klockrent: "tja, det var ju ingen som antog vadet!"
Citera
2016-09-20, 12:19
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Här tror jag det är lite oklart om hon var dum eller korrumperad.

En smart människa blir inte korrumperad. Jag anser att det är fruktansvärt korkat att köpa brunkolskraftverk för 100+ miljarder, samtidigt som man ska ha svenssons att källsortera. Finns 100 miljarder argument men orkar inte dra alla.
Citera
2016-09-20, 13:00
Medlem
RiverStyxs avatar
Stefan Löfvén som bara är en dumskalle med groggnäsa som misslyckades med att bli svetsare och likväl har sån enorm hybris att han utformat en "Global Deal" där han tror han ska pracka på hela världen den svenska modell som just nu håller på att implodera.

Det krävs både att man är rejält jävla dum i huvudet, rejält jävla naiv och hysteriskt självgod för att komma upp med något sådant. Och den idioten har vi som statsminister.
Citera
2016-09-20, 13:02
Medlem
mahutma_homos avatar
För mig är det nog politikern som köpte "tänkarmössor" för ett antal tusen kronor.

Eller kärringen som tror på "chemtrails" och att SMHI konspirerar och döljer något som hon menar heter "Planet X". Det ska vara en hemlig planet som ligger alldeles intill jorden, ungefär som månen. Fast man döljer denna för människor.

Ett wildcard är kommunisten som inte kunde förstå sig på energi och miljödebatten. Hans idé var att man skulle sätta en liten vindsnurra på taket som alstrar ström när man rör sig framåt. För att driva bilen med den elen som skapas.
Citera
2016-09-20, 13:05
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Jag anser att det är fruktansvärt korkat att köpa brunkolskraftverk för 100+ miljarder, samtidigt som man ska ha svenssons att källsortera. Finns 100 miljarder argument men orkar inte dra alla.

Det är då lite tråkigt för dig att du har 100 miljarder argument men baserar hela ditt upplägg på ett antagande som är 100% fel. NUON-affären var ekonomiskt vanvett men den hade ingenting med kolkraft att göra. Tvärtom var NUON ansett som ledande på förnybar teknik och naturgasverk som ansågs renare än just gas.

Varsågod:

http://www.di.se/artiklar/2009/2/23/...-95-miljarder/
Citera
2016-09-20, 13:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
En smart människa blir inte korrumperad. Jag anser att det är fruktansvärt korkat att köpa brunkolskraftverk för 100+ miljarder, samtidigt som man ska ha svenssons att källsortera. Finns 100 miljarder argument men orkar inte dra alla.
Visst är det korkat ur Vattenfall & de svenska skattebetalarnas synvinkel. Men som metod att stjäla skattebetalarnas pengar & förmodligen sko sig ekonomiskt för egen räkning kan man ju i någon mening anse vara "smart".

Men den debatten skall vi kanske inte ta i humor-forumet.
Citera
2016-09-20, 14:03
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Birgit Friggebo

När hon skall sjunga We shall Overcome i Rinkeby och Orcherna inte är med på noterna.

https://www.youtube.com/watch?v=mQakZce3GhQ
Man ser riktigt hur Carl Bildt skäms över henne...
Citera
2016-09-20, 14:40
Medlem
Drinkycrows avatar
Beatrice Ask delade ju en satirartikel om de över 30 dödsfall direkt orsakade av cannabis som hänt sedan legaliseringen i Colorado
Citera
2016-09-20, 14:57
Medlem
Dofternas avatar
Robin Ohlsen som företrädde SvP i Mora blir intervjuad av Sveriges Radio:

Hur många är ni idag?
– Det svarar vi inte på.
Varför?
– Därför.

I övrigt tyckte den gode Robin mest att man skulle kontakta "riks" och förbjuda robotar i äldrevården.
En jävla nugget vår Robin! Guld!

http://ng.se/blogg/amat-levin/varfor...nskarnas-parti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in