2016-09-20, 04:03
Medlem
Semenomore2s avatar
I lilla Skara med runt 10.000 invånare har det gått hett till flera gånger på senare tid med bråk, våldtäkter och andra brott.

Lika ikväll, http://unvis.it/aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23555959.ab

Citat:
BROTT. Två ungdomsgäng drabbade sent på måndagen samman i centrala Skara, skriver Göteborgs-Posten.
– De var beväpnade med träpåkar och armeringsjärn, men varför de drabbat samman är oklart, säger Magnus Nordqvist, gruppchef vid polisen i region väst.

En ska ha tagits till sjukhus.

Bert Karlsson driver flertalet asylboenden i Skara, om det har något med kvällens bråk att göra vet jag inte.
Citera
2016-09-20, 04:17
Medlem
Det är väl mest bönder som bor där ir?
Citera
2016-09-20, 04:21
Medlem
Jag skulle gissa på att flertal av dessa gånger är på grund av Berts boenden. Kommer bli ökning av dessa brott på många mindre orter snabbt
Citera
2016-09-20, 05:02
Medlem
Europes avatar
Det har redan tidigare varit stora sammanstötningar mellan de asylsökande i Skara. Det är ju rätt sannolikt att det är samma sak den här gången, speciellt som Skara är i övrigt rätt dött.
Citera
2016-09-20, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touba
Det är väl mest bönder som bor där ir?
Nej snarare mer flyktingar/invandrare samt annat pack än vanliga hederliga knegare.
Citera
2016-09-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det har redan tidigare varit stora sammanstötningar mellan de asylsökande i Skara. Det är ju rätt sannolikt att det är samma sak den här gången, speciellt som Skara är i övrigt rätt dött.

Är det med säkerhet olika flyktinggrupper som drabbat samman? Inte flyktingar mot urin-vånare eller flyktingar mot "svenska medborgare"?
Citera
2016-09-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Är det med säkerhet olika flyktinggrupper som drabbat samman? Inte flyktingar mot urin-vånare eller flyktingar mot "svenska medborgare"?
Nja. Falang-relaterat verkar det vara iaf.
Citera
2016-09-20, 12:58
Bannlyst
Avsaknaden av signalement är ett signalement i sig...
"Ungdomsgäng".. i Skara... Dom kommer inte från urbefolkningen i alla fall det är ett som är säkert.
Citera
2016-09-20, 16:52
Medlem
Gick förbi stationsområdet igår runt 2100-2130 och då såg jag rätt många invandrare.
Men värkar som det var Svenskar mot Invandrare men såg inga svenskar vid den tiden igår?

Länk http://www.skaraborgslanstidning.se/article/svenskar-och-invandrare-i-brak/
Citera
2016-09-20, 18:12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Nej, säkert är det ju inte. Det går ju inte veta vilka som deltog förrän man får säkra bevis på, eller åtminstone trovärdig rapportering om, vilka som deltog. Däremot är det väl mest sannolikt att det handlar om asylsökande, då det generellt oftast handlar om dem, då det mig veterligen inte har varit några andra inblandade i de tidigare omfattande bråken i Skara det senaste året, samt när jag för ett antal år sedan var ett par år i Skara, så tror jag inte jag såg ett endaste större ungdomsgäng under hela min tid där (varken med etniska svenskar eller andra, faktiskt).
Senast redigerad av Europe 2016-09-20 kl. 18:16.
Citera
2016-09-20, 19:00
Medlem
Det var ett svenskt gäng som gav sig på ensamkommande flyktingbarn med järnrör. Så jävla fegt. Källa SKLT
Citera
2016-09-20, 19:48
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det var ett svenskt gäng som gav sig på ensamkommande flyktingbarn med järnrör. Så jävla fegt. Källa SKLT

Av någon outgrundlig anledning är etniskt ursprung för en gångs skull viktigt att ha med i artikeln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in