2006-05-25, 20:19
Medlem
Klangens avatar
Janne Schaffer

Han spelade på ett litet hak för väldigt få gäster.
När han köpte en öl frågade jag om jag kunde få en autograf, han var vänlig och gav mig en.
På min fråga om han skulle spela mer svarade Jan: -Nä, jag tror inte det.

Mötet var kort men jag är övertygad om att Jan inte har glömt mig.
Citera
2006-05-25, 20:44
Medlem
Heh, har sett Janne Schaffer ett par gånger de senaste veckan, först i kön på en ICA-butik för några dar sedan och sedan på OK-macken igår, bor väl här i krokarna antar jag. Pratade inte med honom men jag uppvisade väl en sådan där fånig blick man får när man först nästan hejar på någon man känner igen men sedan inser att det är någon man bara känner igen från diverse media (hände mig rätt många gånger förut när jag åkte buss 4 på morgonarna, den som går till Radiohuset...).

Enda nämnvärda kändisen jag pratat med lite mer än bara säga hej är Meg White i White Stripes, på Debaser (hon åkte med på Soledad Brothers turné och sålde tröjor, var tilsammans med basisten i bandet vid tidpunkten). Hon var mycket trevlig, vi pratade bl a om spelningen som de gjort ett halvår tidigare i Stockholm (hon mindes att Berns var ett coolt ställe att spela på med kristallkronorna och väggarna i guld) och lite om diverse musik, lite om skivan de spelat in (Elephant), hon var inte helt övertygad huruvida den var bra eller inte... Men det var den ju!
Citera
2006-05-25, 21:25
Medlem
HellFists avatar
Hängde med corpsegrinder o webster från Cannibal Corpse på efterfest i malmö efter deras gig på vileturnen.
Har snackat med lille Dio dagen efter en spelning.
Snackat med Schmier (hur fan det nu stavas) från destruction och hela Candlemass.
Har TRÄFFAT Lahti (en känd hockeydomare) med ett mynt
Sen har man träffat mindre band typ entombed,obscurity,nifelheim, mobile mob, carnal forge, embraced m.fl på festivaler.

Men det absolut roligaste var att sitta på en pub i helsingör o snacka skit med KIM LARSEN!!
Citera
2006-05-25, 21:41
Medlem
bozze4evigts avatar
Snackat med alla medlemmarna i Lasse Stefanz, haft på mig Olle Jönssons hatt och varit inne i deras turnébuss
Citera
2006-05-25, 21:46
Medlem
Perriss avatar
Jaaa! En sån här mysig imponeringstråd som jag inte skrivit i!

Då ska vi se *gnuggar händerna*

1: Dogge, den kanaljen.
2: Sofia Karlsson (om nån nu vet vem det är)
3: Nån i Raised Fist
4: Nån i Paris (nej, inte staden, din sötgöte)
5: Miezko i Nasum (sov gott)
6: Mattias I Millencolin

kommer inte på nån mer. Men en sjujäsikes massa demo- och mindre etablerade band har man utbytt fraser med genom åren.

Blev ni imponerade nu? :-D

/perris
Citera
2006-05-25, 21:50
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte.f
Jag har pratat med markoolio under vattenfestivalen för många herrans år sedan.
Jag frågade bara hur läget var och han sa då att det var bra, och frågade sen hur läget var med mig..Och det var jue naturligtvis bra!!!

Berätta om era möten...
Hehe. Gulligt. "Och det var ju naturligtvis bra!!!"
Citera
2006-05-25, 22:13
Medlem
FTSs avatar
Jag snackade lite med Fredrik Lindqvist från Totalt Jävla Mörker när jag kollade på dem förra året. Det var coolt
Citera
2006-05-25, 22:29
Medlem
Schnauzers avatar
Fixade baguetter till grabbarna i Slagsmålsklubben, pratade lite med dom. Inget att skryta över kanske.
Citera
2006-05-25, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
jo, så var det.

själv känner kungen och brukar jaga räv med honom, samt dra över hans töser då och då..stör mig lite på vikkans distinkta haka, bara..

haha jag ljög inte
Citera
2006-05-26, 21:13
Medlem
saarvis avatar
jag brukar åka skateboard med david sandström & dennis lyxén... samt att jag har high-fiva:t med organism 12
Citera
2006-05-26, 21:16
Bannlyst
Har festat med killarna i Raised Fist, på husvagnscampingen på Hultsfred 2000. Pratade även lite med Dennis Lyxzén som kom förbi en sväng. Växlade några ord med Lemmy i Motörhead på Storsjöyran 2001 eller när det var.. Har även haft ett samtal med Mattias Alkberg (Bear Quartet)
Citera
2006-05-26, 21:20
Medlem
dancefordaddys avatar
Har ingen imponerande lista men alla medlemmar i Tomahawk förutom Duane. Blev ett ganska kort möte då jag träffade dom på en resturang, ville gärna inte störa för mycket. Det var innan konserten dessutom. Var mest "Hej, ser fram emot eran konsert ikväll. Kan jag få era autografer" Måste ju fixa autografer på Mike Patton!
Har även pratat lite med gitarristerna i Dillinger Escape Plan, tackade för konserten och tyckte den var bra. Lite torrprat sådär.

Tar väl ett tag innan man lyckas kröka sönder någon artist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in