2016-09-19, 13:49
Medlem
No6s avatar
Jag förstår mig inte på varför folk ska ställa klockan så tidigt om dem endå är för svaga psykiskt för att tvinga sig upp. Andra som inte ska upp den tiden, får lida av deras jävla väckarklocka som ringer i timtals. Har en granne som på vardagar verkar vilja gå upp kl. 07:00, hon ligger fan och snoozar till klockan 10-11 varje dag. STÄNG AV KLOCKJÄVELN ELLER GÅ UPP!

Kan någon förklara varför folk gör såhär? Det måste ju vara en plåga att kriga mot klockan hela tiden. Om jag vaknar av klockan och är för trött, så reser jag helt enkelt på mig och ställer fram klockan en eller några timmar. Men dem här människorna ligger ju fan och skjuter fram med 5-10 minuter.
Citera
2016-09-19, 13:53
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jag förstår mig inte på varför folk ska ställa klockan så tidigt om dem endå är för svaga psykiskt för att tvinga sig upp. Andra som inte ska upp den tiden, får lida av deras jävla väckarklocka som ringer i timtals. Har en granne som på vardagar verkar vilja gå upp kl. 07:00, hon ligger fan och snoozar till klockan 10-11 varje dag. STÄNG AV KLOCKJÄVELN ELLER GÅ UPP!

Kan någon förklara varför folk gör såhär? Det måste ju vara en plåga att kriga mot klockan hela tiden. Om jag vaknar av klockan och är för trött, så reser jag helt enkelt på mig och ställer fram klockan en eller några timmar. Men dem här människorna ligger ju fan och skjuter fram med 5-10 minuter.

Enkelt. Man gör det för att det är skönt att somna om, och främst så har du TIDEN att somna om. Ställer du klockan på 10 eller 11 så är det redan långt in på förmiddagen och då känns det inte bra att fortsätta sova. Jag är likadan, jag ställer klockan på 8 & snoozar varje timme fram till 10, 11 ungefär, för ställer jag klockan på 10 är jag lika trött som om jag skulle ställa den på 7.
Citera
2016-09-19, 13:54
Bannlyst
Skönaste som finns är att snooza. Så jävla härligt att sätta klockan 30 min tidigare för att sen snooza 3-4 gånger.
Citera
2016-09-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6

Det verkar just nu bara du som är psykiskt svag och sover på nålar och rycker till när du hör ett ljud hos grannen. Testat sömnpiller? De gör susen för olika typer av mänskliga nervvrak. Sen tror jag att du blir en bättre människa som orkar med dig själv på ett helt annat sätt om du lär dig sova rätt.
Citera
2016-09-19, 14:06
Medlem
Heauxms avatar
jag vaknar bättre så. Måste vara uppe 05.30. Så jag snoozar från 04.50 tills jag vaknar. Ringer det en gång stänger jag av och somnar om.
Citera
2016-09-19, 14:22
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Vaknar alltid innan klockan ringer så behöver ej snoza 🐷
Citera
2016-09-19, 16:07
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Det verkar just nu bara du som är psykiskt svag och sover på nålar och rycker till när du hör ett ljud hos grannen. Testat sömnpiller? De gör susen för olika typer av mänskliga nervvrak. Sen tror jag att du blir en bättre människa som orkar med dig själv på ett helt annat sätt om du lär dig sova rätt.
Jag har inte bara testat sömnpiller, jag har varit torsk på sömnpiller. Värsta rävgiftet som finns, du vet inte vad du snackar om.
Citera
2016-09-19, 16:08
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnan.och.Moroten
Samma här. Måste man ligga och snooza i timtals för att komma upp så har man snarare då något allvarligt fel på sömnen. Kan inte vara bra att avbryta sömnen och somna om flera gånger varje dag. Jag kan köpa att man snoozar en gång för att komma ur djupsömnen, men att hålla på i flera timmar kan inte vara särskilt bra.

Grannen jag pratade om verkar snarare inte vakna alls av väckarklockan. Den ringer och ringer. Kan telefonsignalen utantill.
Citera
2016-09-19, 16:16
Medlem
Marwolaeths avatar
Pojkvännen måste snooza och har kanske en 10-15 larm ställda med 2-5 minuters mellanrum. Han sover fortfarande när han stänger av första larmet så om han bara har ett larm så vaknar han inte. Han måste bokstavligen bli störd med jämna mellanrum för att han ska vakna överhuvudtaget.
Jag är helt tvärt om. Om jag inte har en speciell tid att gå upp till så vaknar jag alltid till en gång och somnar sedan om i 30 minuter - 2 timmar. Så måste jag gå upp en speciell tid så ställer jag alltid ett larm en 30 minuter tidigare och vaknar oftast innan nästa larm ringer.
Det har inget med svagt eller starkt psyke att göra. Får inte jag min halvtimmes snooz så är jag trött, grinig och lättretad resten av dagen.
Citera
2016-09-19, 17:01
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnan.och.Moroten

Fyfan vilken dröm. Händer mig kanske två, tre gånger på ett år.
Citera
2016-09-19, 17:13
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Fyfan vilken dröm. Händer mig kanske två, tre gånger på ett år.

Jo visst låter det som ett paradis, en annan har tur om jag lyckas somna en timme innan alarmet går igång.
Citera
2016-09-19, 21:01
Medlem
Fel och fel. Jag är ungefär lika trögstartad som en bil tankad med bulldeg. Det är väl hela grejen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in