2016-09-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Medeltiden? Vilken burka har du gömt dig under de senaste 20 åren? Muslimer dödar icke-muslimer varje dag pågrund av vad som står i koranen.

Koranen är faktiskt tydlig om vem som får angripas.

Citat:
[2:190] KÄMPA för Guds sak mot dem som för krig mot er, men var inte de första som griper till vapen; Gud älskar sannerligen inte angripare.
[2:191] Och döda dem då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser varifrån de har fördrivit er; ja, förtryck är ett värre ont än döden. Kämpa inte mot dem i den heliga Moskéns närhet, om de inte själva tar upp striden där; men kämpar de mot er [där], så döda dem. Det är förnekarnas lön.
[2:192] Men om de lägger ned vapnen [skall de se att] Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig.
[2:193] Och kämpa mot dem till dess allt förtryck upphör och all dyrkan kan ägnas Gud. Om de då slutar [strida] skall alla fientligheter upphöra utom [mot] de orättfärdiga [som vill kämpa vidare].

Däremot är islam en religion som väldigt starkt ser sig som en angripen religion.
Detta beror på att islam redan från början angreps av kristna, judarna och avgudadyrkare. Hade de inte kämpat hade de aldrig överlevt. De hade gått samma öde till mötes som så många andra kristendomsvarianter. Den västromerska kyrkan utplånade ju t.ex. Konstaninopel och den ortodoxa kyrkan där.

Att försvara islam är nåt de är vana vid. Många koranverser beskriver hur de kristna angriper islam och muslimernas behov att att i så fall försvara sig.
T.ex.

Citat:
[9:29] Kämpa mot dem som, trots att de [förr] fick ta emot en uppenbarad Skrift*, varken tror på Gud eller på den Yttersta dagen och som inte anser som förbjudet det som Gud och Hans sändebud har förbjudit och inte iakttar den sanna religionens bud - [kämpa mot dem] till dess de erkänner sig besegrade och frivilligt betalar skyddsskatten.

* Dvs de kristna och judarna
Senast redigerad av grelin1999 2016-09-19 kl. 22:41.
Citera
2016-09-19, 22:51
Medlem
DIdes avatar
Det kan ju vara en av anledningarna till att man försöker sprida dem jämt över alla länder.

Det är lättare att angripa dem när de är i tusental och utspridda i alla länder än när de är samlade i miljoner.

Man har försökt med angrepp i västasien utan större lycka. Så nu driver man ut dem på hemmaplan och tar dem här. Därav natomedlemsskapet för sverige. Vi har ingen egen arme och behöver stödet.

Värnplikten är ju på agendan igen så kanske vi rustar för utrotning av muslimer en gång för alla.
Den agendan är i såfall oerhört väl dold och i så fall även för de fetthjärnorna vi har i riksdagen: -)
Citera
2016-09-19, 22:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Det är bra då är vi på samma linje. Ja ser jag många fienden överallt och det är de som kommer bli överraskade, jag lovar
Ja är man beredd och inte tror att allt och alla är änglar så brukar man lära sig att känna igen sin fiende.
Men det tar energi att vara på vakt alltid och att slåss mot väderkvarnar.
Då är energin slut när du behöver den så att säga.
Citera
2016-09-19, 23:15
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja är man beredd och inte tror att allt och alla är änglar så brukar man lära sig att känna igen sin fiende.
Men det tar energi att vara på vakt alltid och att slåss mot väderkvarnar.
Då är energin slut när du behöver den så att säga.

Vakar dem alltid överallt och försöker se deras beteenden i grupp vs ensamma hur de rör sig, ler, tittar, hur/om uppmärksammar saker, hur nyfikna de är, hur kvicka de är, vad som retar dem och vad som lugnar dem och viktigt hur man kan lura dem.
Har du egna barn? Om du har så vet du att man aldrig tröttnar så länge man tänker på deras välbefinnande, det bara går inte se dem framför sig helt utlämnade och ledsna. Tvärtom blir det som ren jävla bensin på en eld.
Citera
2016-09-19, 23:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vakar dem alltid överallt och försöker se deras beteenden i grupp vs ensamma hur de rör sig, ler, tittar, hur/om uppmärksammar saker, hur nyfikna de är, hur kvicka de är, vad som retar dem och vad som lugnar dem och viktigt hur man kan lura dem.
Har du egna barn? Om du har så vet du att man aldrig tröttnar så länge man tänker på deras välbefinnande, det bara går inte se dem framför sig helt utlämnade och ledsna. Tvärtom blir det som ren jävla bensin på en eld.
Jag gör som du. Ja jag har barn. Vuxna.
Jag har insett för länge sedan att jag måste lita fullkomligt på mina egna sinnen och iakttagelser.
Finns inget skydd i samhället mer. Käns det som.
Jag vet inte vad som är vad.
Det vet ingen.
Läste i SvD att 80 % dödade av Muslimer är Muslimer.
De kan då inte lita alls på varandra förstår jag.
Detta måste självklart tas med i vårt land bland Muslimerna.
Tillitsbristen.
I Sverige får du ju inte vara "normal" för våra "onormala" politiker.
Så jag beter mig normalt ändå.
Citera
2016-09-19, 23:57
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Tysthetskulturen/auktoritetstroheten är det som försatt oss i detta helvete. Generationerna födda på 40/50 talet har helt jävla missbedömt araberna.

Delvis rätt. Några av anledningarna till att svenskar tror på auktoriteter är att svenska hovet och kungen höll sig väl med folket. Det var viktigt att ha folkets stöd eftersom att kungen utsattes av ett visst hot från icke lojal och maktlysten adel. Adeln struntade ju i fattigt folk, då som nu.
Andra aspekter som troligen påverkat är att vi haft de relativt fredligt inom landets gränser, homogent, glesbefolkat, tufft klimat och religiöst!

Missbedömningen av muslimer är ett totalt förräderi. I stort utgår det från någon modern naiv idé om allas lika värde och att alla är lika dana. Helt korrupta tankar.
Palmes stöd för Chile har också gett stora följdeffekter. Förefaller som att många hans efterföljande politiker tänkte ungefär "jaha, så det funkade med invandrare från Chile (visserligen oftast kristna akademiker), ja då går det väl bra med muslimska analfabeter från Afghanistan och Somalia mm". Folk som folk, eller hur var det nu? Usch, man mår dåligt av de banala tankegångarna.
Senast redigerad av OntOmQ 2016-09-19 kl. 23:59.
Citera
2016-09-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Delvis rätt. Några av anledningarna till att svenskar tror på auktoriteter är att svenska hovet och kungen höll sig väl med folket. Det var viktigt att ha folkets stöd eftersom att kungen utsattes av ett visst hot från icke lojal och maktlysten adel. Adeln struntade ju i fattigt folk, då som nu.
Andra aspekter som troligen påverkat är att vi haft de relativt fredligt inom landets gränser, homogent, glesbefolkat, tufft klimat och religiöst!

Missbedömningen av muslimer är ett totalt förräderi. I stort utgår det från någon modern naiv idé om allas lika värde och att alla är lika dana. Helt korrupta tankar.
Palmes stöd för Chile har också gett stora följdeffekter. Förefaller som att många hans efterföljande politiker tänkte ungefär "jaha, så det funkade med invandrare från Chile (visserligen oftast kristna akademiker), ja då går det väl bra med muslimska analfabeter från Afghanistan och Somalia mm". Folk som folk, eller hur var det nu? Usch, man mår dåligt av de banala tankegångarna.

Du vet visst inte mycket om hur det var på 70-talet och med menafolk då, majoriteten var inte muslimer som de var då, alla mena som kom hit på 70-80 talet var kommunister förföljda av muslimska minoriteter.

Största anledningen till att Janne G, Björn Afzelius/Wihe Palme och S gillade folk från mellanöstern handlade om Arafat, Arafat var s¨å långt från Islam man bara kan komma, PLO var en kommunistisk organisation som var inspirerade av Ho Chi Mins FNL och kampen i Vietnam.

Kampen i Vietnam var likartad med kampen för ett fritt Palestina, det handlade uteslutande om klasskamp, kommunistisk klasskamp.
Terrorister som Carlos samarbetade med PLO i kampen mot det Imperialistiska USA.

Det var Khomeni med sin Islamistiska revolution 1979 som ritade om världskartan i menaland, innan detta var islam på utdöende, Afganistan höll på att utveckla sig till en modern demokrati, vilket ryssarna satte ett stort P för 1980. Detta krig brutaliserade tidigare Västanhängare till att bli förbittrade Talibaner.

De Islamistiska minoriteterna fick luft på 80-talet likt Nazismen i Tyskland 1933 och växte explosionsartat och följden blev att under 90-talet började folk använda klädesplagg som inte använts på närmare 100 år.
Tittar man på journalfilmer och nyhetsfilmer från Aktuellt/Rapport 1975 ser man inte en enda skäggig arab, eller kvinnor med Burka och Niqab.
Detta kom på 90-talet, jag såg dessa klädesplagg för första gången runt 2012 då invandrare började dyka upp med dessa kläder och jag har umgåtts på 80-90 talen med araber och för dem var det då helt främmande med dessa kläder och att ha skägg.
På 90-talet bodde jag i Stockholm och åkte väldigt ofta till områden med mycket araber och såg slöja på var 10nde kvinna, idag ser kvinnor ut som spöken i samma förorter så skillnaden är mycket stor på 20 år.

Islamism är vår tids nya nazism, Islamister är lika fanatiska som nazister och andra sorters judehatare.
Citera
2016-09-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Menar du att muslimer är ett folkgrupp?

Albaner är muslimer;

Tatarer är muslimer:

Goranis och pomaks är muslimer:

osv.

Så muslimer är knappast en folkgrupp.

Ändock är det så lätt att hetsa mot denna folkgrupp
Citera
2016-09-20, 01:01
Medlem
Ok så den israeliske affärsmannen varnar för att europa kommer att återupprepa the holocoust? Fast denna gång mot muslimer.. och sen dyker FN upp med trupper och räddar muzzarna från de hemska europeerna?.intressant..
Spännande tider vi lever i..

Mvh
Citera
2016-09-20, 03:36
Medlem
AlanBStards avatar
Alla västeuropeiska stater är i full färd med att avväpna den västerländska befolkningen, dvs den del av befolkningen som har legala vapen. MENA-befolkningen har förstås inga licenser för sitt hand-artilleri och behåller puffrorna. Då blir det ganska lätt att räkna ut vem som kommer att döda vem när sunnimuslimerna når kritisk massa (vilket lär vara innan de når majoritet). Någon postade en länk till en Brigitte Gabriel-video. Ungefär den framtiden har vi att vänta oss.

Alltså, utrotning del 1: Sunni mördar ickemuslimer här precis som de har gjort i Libanon, Indien och alla andra länder där de har blivit tillräckligt många. Shia ligger antagligen också risigt till.

Utrotning del 2: Västerländsk teknologi börjar bryta samman eftersom jordbruksmaskiner, elverk etc är lite jobbigt att underhålla för den genomsnittlige MENA-iten vars IQ påverkas av att hans föräldrar är kusiner. Folk börjar dö av kyla (dålig uppvärmning pga kollapsad kraftförsörjning) och livsmedelsbrist.
Citera
2016-09-20, 07:05
Medlem
Om muslimerna någonsin kommer att försöka ta Europa med våld är deras dagar räknade.
Citera
2016-09-20, 08:06
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netdog
Om muslimerna någonsin kommer att försöka ta Europa med våld är deras dagar räknade.

De behöver ju inte ta till våld. Se hur många själva står och gräver sin egna grav för sig själva och sin familj och hela nationen, jag tror inte ens invasionsmänniskorna behöver putta i dem sedan utan de hoppar gladligen i själva i någon sort vit skam de har i kroppen och bönar och ber negrerna att täppa igen. Allt i takt med "FN-konventioner", "aslyrätt" och annat trams de har skapat för deras väl. Deras egna väl glömde många bort för flera decennier sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in