2016-09-18, 18:01
Medlem
Hej,

Vet inte om denna r rtt plats fr denna trd men om det r det, flytta grna den till rtt plats.

Jag kommer ka till Spanien och tanken r att ppna ett bankonto. Jag undrar vill bank ni rekommenderar i Spanien och oftast, vilka avgifter brukar de ta fr att man har ett bankonto?

Jag frgar d en bekant har ett bankonto i Portugal och han betalar en 5 euro i mnatlig avgift fr att ha bankontot hos dem. Jag tror banken r BPI.

Detta r allts fr ett vanligt bankonto utan ngon internetbank , bankkort och dylikt.

Hade tnkt spara pengar dr fr att eventuellt kunna kpa bostad.

All hjlp uppskattas frn hjrtat.
Citera
2016-09-18, 18:03
Medlem
TheBusters avatar
VAd skall du anvade det till? Skall du fa in lon, gora overforingar etc..?
Citera
2016-09-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
VAd skall du anvade det till? Skall du fa in lon, gora overforingar etc..?
Gra verfringar frn Sverige(utlandet), och kanske lngre fram i livet, ln och dylikt.

Frsta ml, sparkonto fr att kunna kpa bostad.
Citera
2016-09-18, 18:14
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dixieknullare
Gra verfringar frn Sverige(utlandet), och kanske lngre fram i livet, ln och dylikt.

Frsta ml, sparkonto fr att kunna kpa bostad.
Ta ING, enda som inte kostar och har en logisk internetbank. Deras tele support ar riktigt bra.
Skall du lana ta inte caixa Catalunya/BBVA.
Citera
2016-09-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ta ING, enda som inte kostar och har en logisk internetbank. Deras tele support ar riktigt bra.
Skall du lana ta inte caixa Catalunya/BBVA.
Vad sgs om Caja Madrid?

Med andra ord, andra banker frutom ING tar avgifter fr att "ha " ett bankonto hos dem?

Varfr inte Caixa Catalunya och BBVA?
Citera
2016-09-18, 18:29
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Vad sgs om Caja Madrid?

Med andra ord, andra banker frutom ING tar avgifter fr att "ha " ett bankonto hos dem?

Varfr inte Caixa Catalunya och BBVA?
Har du NIE och Spansk adress? Anarrs ar jag inte ens saker pa att du kan ha ett vanligt bakkonto hos dem.m

CC/BBVA ar sam bank numera. forutom att de skall ha betalt for allt. Tex 40 euro om bankkortet slutar att fungera sa nekade de bade mig och en kollega mindre skitlan avan fast vi bada var kubder i banken i flera ar och hoginkomstagare.

Caja Madrid, vet bara att de tar barnsliga summor nar man flyttar pengar.

ING har 1 utandstrafare gratis i manaden samt avgiftfritt inom Spanien.
Citera
2016-09-18, 19:01
Medlem
Citat:
Har du NIE och Spansk adress? Anarrs ar jag inte ens saker pa att du kan ha ett vanligt bakkonto hos dem.m

CC/BBVA ar sam bank numera. forutom att de skall ha betalt for allt. Tex 40 euro om bankkortet slutar att fungera sa nekade de bade mig och en kollega mindre skitlan avan fast vi bada var kubder i banken i flera ar och hoginkomstagare.

Caja Madrid, vet bara att de tar barnsliga summor nar man flyttar pengar.

ING har 1 utandstrafare gratis i manaden samt avgiftfritt inom Spanien.
Vad r ovan understrykt?

ING Bank rekommenderar du?

Jag har fortfarande mitt gamla uppehllstillstnd samt farsan har spanskt medborgarskap s det kommer ordna sig. Kommer skerligen behva visa mitt gamla uppehllstillstnd.

Vad rekommenderar du? Spara pengar p bankontot i Spanien och kpa kontant eller ta bankln? Jag kommer ju skicka pengar frn Sverigr och verfra till Spanien fr att kpa bostaden. Typ 60K Euros.

Gr det bra om jag PMar dig i framtiden med hjlp och vgledning kring bankonto och generellt om Spanien?
Citera
2016-09-18, 19:05
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Vad r ovan understrykt?

ING Bank rekommenderar du?

Jag har fortfarande mitt gamla uppehllstillstnd samt farsan har spanskt medborgarskap s det kommer ordna sig. Kommer skerligen behva visa mitt gamla uppehllstillstnd.

Vad rekommenderar du? Spara pengar p bankontot i Spanien och kpa kontant eller ta bankln? Jag kommer ju skicka pengar frn Sverigr och verfra till Spanien fr att kpa bostaden. Typ 60K Euros.

Gr det bra om jag PMar dig i framtiden med hjlp och vgledning kring bankonto och generellt om Spanien?

Du maste nog vara i spanien om for att oppna ett konto. Skaffa dig en gestor att radfraga om lagenhetskop. Jag har for lite erfarenhet av fastighetsaffarer i Spanien for att kunna hjalpa dig
Citera
2016-09-18, 19:17
Medlem
Citat:
Du maste nog vara i spanien om for att oppna ett konto. Skaffa dig en gestor att radfraga om lagenhetskop. Jag har for lite erfarenhet av fastighetsaffarer i Spanien for att kunna hjalpa dig
Det vet jag, att jag mste vara i Spanien fr att kunna ppna ett bankonto i spanien.
Citera
2016-09-18, 23:41
Medlem
Xer0s avatar
Santander. Anledning? Det enda jag knner till.
Senast redigerad av Xer0 2016-09-18 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in