2016-09-18, 11:25
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
https://anarchistnotebook.com/2016/09/16/the-states-tower-of-babble/

Citat:
Do not mistake the misuse of words by the Powers that Be or self-proclaimed authority figures as innocent in nature. When feminists speak of “consent” as though it meant the same thing as “desire,” they aren’t ignorant about what they’re doing. It is purposefully done.

When our political leaders speak of entire nations as “they” and ours as “we” as though we all got together and made the decision as a group, it’s not an accident. When the Federal Reserve announces another round of “quantitative easing,” the choice of words is not accidental.

När jag själv såg det feministiska/progressiva språket för vad det var, var feminister helt körda.
I mina ögon kommer en feminist aldrig klara en t.ex. jämlikhetsdiskussion, med någon som förstår deras språk.

Det börjar t.o.m. bli lättare att tala om hur skattebetalares stulna resurser används destruktivt i och mot samhället.

Faller feminismens babel?
Citera
2016-09-18, 13:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
https://anarchistnotebook.com/2016/09/16/the-states-tower-of-babble/

När jag själv såg det feministiska/progressiva språket för vad det var, var feminister helt körda.
I mina ögon kommer en feminist aldrig klara en t.ex. jämlikhetsdiskussion, med någon som förstår deras språk.

Det börjar t.o.m. bli lättare att tala om hur skattebetalares stulna resurser används destruktivt i och mot samhället.

Faller feminismens babel?
Jag tror också att den förskjutning av diskussionen till deras egna nyspråk var ett taktiskt drag för att få igenom skit de aldrig fått på vårt vanliga språk.

Sekten är avslöjad.
Under täcket finns bara unket manshat.
Citera
2016-09-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror också att den förskjutning av diskussionen till deras egna nyspråk var ett taktiskt drag för att få igenom skit de aldrig fått på vårt vanliga språk.

Sekten är avslöjad.
Under täcket finns bara unket manshat.

Unkenheten är tydlig...
Det känns fattigt och tomt. Inte ens deras språk fungerar, när de ej vet vad de riktigt menar.

Citat:
Many of the words you hear, especially on television and other media, are confused, conflated, or completely misused. Many recent changes in the way words are used are corrupting the language. The corruption of language is adding to the corruption of civilization itself.

Vår "svetsare"/statsminister använde massor av fina ord i sitt försök att rekrytera kändisar till sitt FN projekt. Inte en enda ville förknippas med hans "rättvisa".
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-09-18 kl. 18:14.
Citera
2016-09-18, 19:22
Medlem
Ord som rasism, rasifierad, våldtäkt och könsförtryck har blivit roande och en automatisk förlust för de progressiva "experterna", som trotts sin utlovade bildning i ämnet bara visar sig vilja korrumpera samhället.

Framgent kommer vi att bjudas på spektaklet av en "icke binär" generation, som inte kommer kunna hantera minsta lilla motgång i arbetslivet. De värsta av dagens 80 och 90-talister är bara en försmak av milleniebarnens verklighetshandikapp och kulturella fattigdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in