2005-12-09, 06:43
Medlem
scitors avatar
You tigers

Jag har tydligen lovat att bjuda en kvinnlig vän på lunch idag. Jag lider av idétorka och ställer min tillit till er, kära vänner.

Jag är en student med begränsade tillgångar, så inget överflödigt. Helst bör allt gå att inhandla på Konsum. Fläskfilé får gärna vara en ingrediens, ty det har jag av olika skäl gott om.

Ej heller någon slags kaloriebomb

Ytterst tacksam
Citera
2005-12-09, 08:24
Medlem
manners avatar
En helstekt fläskfilé med lite rostade rotfrukter (lök potatis morötter kryddade med timjan salt och peppar) samt någon sås t.ex. en mustig tomatsalsa samt grönsaker. Det är mitt förslag.

Hur mycket tid har du på dig att laga och hur van är du i köket?

EDIT: Glömde grönsakerna!
Citera
2005-12-09, 08:39
Medlem
scitors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manner
En helstekt fläskfilé med lite rostade rotfrukter (lök potatis morötter kryddade med timjan salt och peppar) samt någon sås t.ex. en mustig tomatsalsa samt grönsaker. Det är mitt förslag.

Hur mycket tid har du på dig att laga och hur van är du i köket?

Tja, jag har väl minst tre timmar på mig... Jag är ingen mästerkock, men jag har inga problem med att vare sig laga efter recept eller slänga ihop något av det vanliga kylskåpskrafset utan att det smakar illa.

Ditt förslag ser bra ut, speciellt med tanke på att ugnen strejkar titt som tätt. Frågan är bara hur man rostar rotfrukter? Antar att brödrosten heter just brödrost av en anledning...
Citera
2005-12-09, 18:59
Medlem
alrunans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scitor
Tja, jag har väl minst tre timmar på mig... Jag är ingen mästerkock, men jag har inga problem med att vare sig laga efter recept eller slänga ihop något av det vanliga kylskåpskrafset utan att det smakar illa.

Ditt förslag ser bra ut, speciellt med tanke på att ugnen strejkar titt som tätt. Frågan är bara hur man rostar rotfrukter? Antar att brödrosten heter just brödrost av en anledning...

Hehe.. i ugn!
Citera
2005-12-09, 19:08
Medlem
Vad blev det och hur gick det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in