Citat:
Ska vi då tacka löfven för alla goda restauranger, service, vård och omsorg som min mor får av invandrare, att mina barn får utbildning av lärare med invandrarbakgrund.
sAk vi tacka Löfven för att vi fått 105.000 fler företag i sverige?
Ska vi tacka för alla goda medaljer som Svenska idrottsmän med invandrarbakgrund dragit in till Sverige?
Ska vi tacka för att arbetslösheten sjunker, fler än på många år är i arbete.
Ska vi tacka Löfven för att Sveriges företag aldrig någonsin tjänat så mycket pengar osm de gör nu?
sAk vi tacka Löfven för att vi fått 105.000 fler företag i sverige?
Ska vi tacka för alla goda medaljer som Svenska idrottsmän med invandrarbakgrund dragit in till Sverige?
Ska vi tacka för att arbetslösheten sjunker, fler än på många år är i arbete.
Ska vi tacka Löfven för att Sveriges företag aldrig någonsin tjänat så mycket pengar osm de gör nu?
Dina kunskaper i ekonomi och nationalekonomi är så skrattretande låga så du bör starta med att läsa matematik årskurs 1 !.
Jag ser du har ingen som helst insikt i något av dina påståenden.
Goda Restauranger?-Du tror inte en bra kock oavsett ursprung inte klarar laga vilken mat som helst?
Service,vård & omsorg?- Ja det finns ett antal utlandsfödda som jobbar inom dessa yrken men med de kostnader de och de nya anlända belastar samhället med så är detta absolut helt ovidkommande.
De är generellt en ENORM belastning och kommer ALDRIG vara annat än just det.
Utbildning av invandrarlärare? - Hur många procent av lärarna är detta?.
105.000 fler företag?- Vilka företag syftar du då på och i vilka branscher är de etablerade?, samt vilka av dessa företag ger tillskott i kassan i fråga om verkliga intäkter (typ export som ger ett plus i handelsnetto). Kan jag få 10 företag med invandrare som har den funktionen?, (Inte orimlig fråga när du snackar 105.000 st.), du borde med lätthet kunna ge mig 10.000st
Idrottare? - Ja enligt mig är ingen t.e.x sprinter född i Afrika annat än en Afrikan, för Svensk är han då inte, han kan dock vara en Afrikan med svenskt pass och tävla för Sverige men jag känner ingen stolthet över att han vinner för Sverige för han är trots allt en Afrikan.
Arbetslösheten !- IDIOT !, arbetslösheten sjunker p.g.a att arbeten inom social och servicesektorn ökat enormt i och med en massinvandring. INGEN av dessa arbeten gör annat än belastar vår ekonomi och raserar vår välfärd på sista raden. Är du född under en sten om du inte ser vilken kris landet går igenom inom vård-skola-omsorg-polisen-sjukvård etc . Det anställs fler personer för att SERVA mer men det intressanta är hur många av dessa fler människor alstrar ett plus i kassan för Sverige?, helt otroligt vad korkade vissa är !.
Främst de större företagen och Bankerna tjänar multum på att vi blir fler i landet, detta ökar BNP med enorma mått. Det vi inte pratar om här att vi lånar i en extrem högkonjunktur.
Jag kunde fortsätta utbilda dig med hur Bankens verksamhet påverkar ekonomin och hur minusräntan är en av de drivande orsakerna till att vi i praktiken skjuter problem framför oss som bara kommer göra skadorna än mer katastrofala, men du skulle förmodligen inte fatta något.
Det var inte mycket av positivt du fick med dig av effekterna av pajasen Löfvens politik men för all del lev du i din drömvärld. Jag är tämligen säker på att du en dag kommer vakna upp och förstå det jag skriver men det är trots allt långsökt.
Du kommer givetvis tro vad etablissemanget präntar på dig är orsaken när fasaden väl faller samman vilket den redan börjar göra om du inte missat det.
De har sin reträtt färdig och bekostad av DIG !. Vad gör du den dagen du inser att det inte blev enligt dina drömmars Sverige ?.
Senast redigerad av Mes 2016-09-21 kl. 08:26.
Senast redigerad av Mes 2016-09-21 kl. 08:26.