2016-09-18, 11:15
Medlem
hejsan07s avatar
1967 infördes bestämmelsen att alla utomnordiska sökande måste ha ordnat med arbete, arbetstillstånd och bostad före inresan.

Vad hände sedan?

Under perioden 1980–2002 är andelen asylsökande 33,3 procent och anhöriginvandrare 51 procent. Arbetsmarknadsinvandrare utgör plötsligt 1,2 procent av de beviljade uppehållstillstånden.

Fanns det inga ekonomi politiska rådgivare med hjärna? Balans?

...dessutom vägrade man att se att andra länder därv invandringen i långt högre grad inriktad på arbetsmarknadens behov verkar stabilare....

Hur tänkte Svenska politiker och dess rådgivare? Det hände något konstigt med logiken under vägen.

Det är skillnad på invandrare och invandrare och det ville ingen prata om, det är skilnad på asyl och asylsökande och anhöriginvandringen är helt oövertänkt.

Hur många kom efter år 2000? Vilka var de, när började organiserade importerade brottsligheten blomma ut?

Varför?
Citera
2016-09-18, 11:26
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Flashback i ett nötskal, man hör de man vill höra.
Hela tråden borde läsa detta inlägg.

Död åt sossarna dock.

Vad AussiKommunistMan skriver är hans tolkning - förhoppningsvis av artikeln som länkas i första inlägget - av vad Löfven menar. Min tolkning är att Svetsarn menar att han är besviken på att inga andra i världen vill begå samma misstag som Sverige och att det därför ser mörkt ut att fortsätta på den inslagna vägen i Sverige. Det är nog bättre att folk får göra sin egen tolkning än att de tar AussiKommunistMans tolkning som sanning.
Citera
2016-09-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Ni verkar glömma att Löven sitter i knäna på MP muslim partiet, hur illa det är inne i Muslim partiet vet nog ingen, men jag antar att de bromsar allt som Löven vill.

O det är fortfarande quisling f´låt reinfäll som startat detta vansinne, o självklart med mp

Ingen Id behövdes helt plötsligt, fan jag kan inte hämta ett paket på posten utan Id men Reinfäll kan se till att vem fan som helst kan komma hit utan ID.

Satans moderater

Lägg inte hela denna skulden på MP sossarna valde själv att samregera med MP, ingen tvingade de till att göra det och de visste precis vad MP ville iom uppgörelsen mellan M och MP. De kunde valt att bilda regering med SD och då hade vi inte haft +160000 bidrags snyltare bara för i fjor i landet.
Citera
2016-09-18, 11:31
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ytterligare ett perspektiv är att Löfven försöker hålla emot dammluckorna som Reinfeldt öppnade.
Att stänga dom helt går inte om inte fler hjälper till. Sd gör som oftast ingenting alls men kommentarer gärna, och är tydligen behjälpliga om den kämpande Löfven byts ut mot dom som öppnade dammluckorna.
Jag tycker att SD hjälp till väldigt mycket med förslag på åtgärder. Konstigt bara att när fixaren Löfven ska göra något så faller det bara platt. Ta de här jävla ålderstesterna t.ex. där man ser med blotta ögat att ca 70 procent ljuger. Nu har det varit ett jävla liv om det är säkert eller ej i media (hör o häpna hela 2% felmarginal finns) och vad mynnar det ut till? Jo att det fortfarande är valfritt!? Hur fan kan du påstå att Löfven stänger dammluckor om han inte ens kan göra ålderstesterna till krav...

Det är sådana ruttna personer som dig som vi borde skicka fakturan till.
Citera
2016-09-18, 11:31
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Endast en lögnare behöver inleda en mening med "jag ska vara ärlig".

Du tänker att han egentligen ser läget som ljust...?
Citera
2016-09-18, 11:32
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han säger det ser inte ljust ut med att andra länder ska hjälpa till och ta lika stort ansvar som Sverige.
Han säger inte att det inte ser ljust ut med flyktingsituationen i Sverige idag som många här försöker få det till.
Det är en jäkla skillnad.

De andra länderna ser vårt land som ett skrämmande exempel. De tycker att det ser mörkt ut för oss och väljer därför den bättre lösningen; att hjälpa på plats.
Citera
2016-09-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han säger det ser inte ljust ut med att andra länder ska hjälpa till och ta lika stort ansvar som Sverige.
Han säger inte att det inte ser ljust ut med flyktingsituationen i Sverige idag som många här försöker få det till.
Det är en jäkla skillnad.

jo... men man kan väl läsa mellan raderna vad han egentligen menar. Tyskland Frankrike terrordåd dagliga trakasserier och våldtäkter av alla smutsmanniskor i Österrike sverige osv. Sedan misslyckas man övertala v4 GB att få utvecklingen i sverige.... konstigt värre eller hur?
Citera
2016-09-18, 11:43
Medlem
Löfven bedriver alltså först en idiotisk politik som är uppenbart idiotisk för alla, och sedan kommer man nu på att det inte var särskilt lyckat.
Citera
2016-09-18, 11:46
Medlem
Många inlägg här skriver "SVETSARN" i något försök att ringakta S Löfven.
Att vara en Svetsare eller en målare,bilmekaniker, svarvare eller sysselsatt i något annat yrke tycker jag är en hedervärd uppgift och min respekt har de som jobbar i något yrke, speciellt i ett så komplicerat jobb som en svetsare har.

Jag kan absolut inte respektera Stefan Löfven och hans insats som Statsminister, jag hyser bara förakt för honom och äcklas då jag ser honom framträda i TV.
Därför vägrar jag att kalla honom för svetsarn.
Citera
2016-09-18, 11:51
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Helt sant och det finns tre övergripande orsaker till detta:

1) postmarxisistisk samhällsklimat (folk som tycker fel karaktärsmördas)
2) Lögner (samt undangömmande av väsentlig statistisk data) från regering och media
3) Människor (speciellt i grupp) är i regel betydligt dummare än man tror

Även om det är den röstande svenskens fel så har de styrande (media i huvudsak) gjort allt för att förleda den dumma massan.
Det fetade är mest allvarligt, man måste öppna upp debatten och lägga korten på bordet utan att skrika rasism.

Enligt scb var 1,5 miljoner människor i Sverige föda i ett annat land år 2012 Hur många dessa är idag 2016 verkar svårt att hitta.

Hur många av ovan nämda grupps barn och barnbarn som inte är integrerade och delar majoritetsamhällets syn på normer och demokrati finns det inte heller statistik på.

Människor tenderar att inte blanda sig över etniska gänser(undantag thailändare och enstaka sydostasiater) så diskusionen är viktig för framtida generationer.

Denna statistik behövs för att kunna diskutera hur vi kan påverka framtidens samhällsvärdegrunder i den blandade populationen på ett sätt som vi i Sverige har arbetat fram. Vi kan inte låta medeltidstankar och kriminella värderingar vinna.

Vi måste peta i det, politikena måste våga ta besluten och debatten om detta på ett rakt och öppet sätt och ignorera dreven som vissa medier kommer försöka sig på, (Majoriteten av medborgarna ser igenom detta och de få som skriker ut i mediadreven för att lura oss att tro att alla tycker som dem. De kommer alltid försöka skambelägga alla som vill prata om "det" och kalla dem rasister och högerextremer så fort de ens andas att vissa invandrargrupperingar är problematiska..
Citera
2016-09-18, 11:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Men det som gör en mest arg är att Afghanistans egna president var här i Sverige i julas och Löfvén försäkrade om att man skulle hitta en lösning gällande återvändandeavtal med presidenten. Han sade, har jag för mig, att de hade kommit långt i sina diskussioner och att presidenten gått med på ett sådant avtal. Men nu verkar det som att Afghanistans president blåst Löfvén så jävla hårt när han inte vill ta emot sitt egna folk som inte har tillstånd eller rättigheter att leva i andra länder, som Sverige. Han har fullkomligt blåst Löfvénregeringen om att vilja ta emot sina egna medborgare, samtidigt cashar den Afghanska staten in miljonbidrag från Sverige. Äckligt är bara förnamnet.

Det krävs en typ av viljestyrka och hållfasthet från en person i Löfvéns position för att få till ett fungernade återvändandeavtal. Inga fler bidrag till Afghanistan om de inte går med på att ta emot sina egna medborgare! Detsamma gäller Marocko, stryp bistånden till landet om de inte tar tillbaka sina kriminella "gatubarn". Men just detta, denna ryggrad..saknar Löfvén..Han låter sig köras över som en trasdocka och utnyttjas av utländska ledare.

Löfven tror att alla inklusive Afghaner och Marocaner är lika i kultur, ord och handling.
Att allt sedan är som när man förhandlar fram ett avtal med SAF.

Man kom troligtivis överens.
Löfven har figurerat på bild glatt handskakandes med dessa presidenter i Afghanska och Marocanska tidningar.
Sverige erkände ditt och datt i FN.
Sverige har antagligen redan skickat ekonomisk "hjälp" och annat.

Så intresset har nu svalnat från motagarländerna.
Citera
2016-09-18, 12:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Löfven bedriver alltså först en idiotisk politik som är uppenbart idiotisk för alla, och sedan kommer man nu på att det inte var särskilt lyckat.

Så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in