Ska köpa ett nytt virusprogram till min dator, vilket program anser ni är det bästa på marknaden?
Varför köpa ett virus när hela internet fullkomligt drunknar i virus!
Jasså, det var antivirus du vill ha? Det beror på vad man menar med bästa. De flesta kommersiella (Norton/Symantec, F-Secure, Panda...) segar ner burken något helt vidrigt. Det här är ett bra och kostnadsfritt (!) program som inte suger musten ur burken: AntiVir Personal Edition Classic.
när jag drar ner nod32 trialversionen verkar nåt keffa sig, går bra att installera, men när jag ska köra nod32 får jag bara direkt upp en msgbox som säger "inga trojaner,virus blabla hittades och sen avslutas programmet.. klickar jag på nod32 config center rasslar det till lite men inget program kommer upp... nån som vet vad som felas?
Har inget virusprogram och jag lyckas då aldrig få något virus, ja hur fan vet jag då att jag inte har virus? :P
Nej men jag scannar med olika onlinescanners ibland för säkerhetsskull...
Virusprogram och firewall är nog de mest överskattade programmen tycker jag.
Den första januari gjorde viruslaboratoriet AV-test en undersökning för att kontrollera hur pass gott skydd antivirusprogrammen ger mot utnyttjandet av den allvarliga wmf-sårbarhet i Windows som upptäcktes ett par dagar tidigare.
De flesta antivirusprogram klarar uppgiften bra. Antivirusprogrammen utsattes för totalt 73 olika varianter av skadlig kod. Populära antivirusprogram som Norton, F-Secure, Kaspersky, Nod32 och Trendmicro släppte inte igenom en enda trojan eller virus.
Något sämre var Ikarus, VBA32 och F-Prot, som upptäckte skadlig kod mellan 54 och 67 gånger. Underkänt får AVG och Quick Heal som endast detekterade elva respektive tretton varianter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!