2016-09-17, 09:34
Medlem
snubben.66s avatar
Aaa, vart kom ni fram med ert inlägg...?
Citera
2016-09-17, 10:16
Medlem
Är det verkligen lejonen som skjutit han? Är inte speciellt insatt men vuxit upp i hässelby gård och bor nu i barkarby. Var en del hässelby lirare på besök och lämnande blommor vid mordplatsen igår.
Citera
2016-09-17, 11:05
Moderator
Pentyls avatar
Vänligen håll diskussionen till ämnet!

De av debattörerna som tenderar att uppröras bör djupandas och räkna till tio innan fingrarna når tangentbordet.

Om tio låter mycket så är det som att räkna till tre, tre gånger, och sen lite till.

/Moderator
Citera
2016-09-17, 11:29
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexror
Hyresrätterna ligger runt 11k i månaden för en tvåa på 50-60 kvm. Kallhyra dessutom.
Ett radhus gick nyligen för knappa 7 miljoner, en av dessa skokartonger/containrar på 160 kvm, utan tomt annat än trädäckad altan på fram och baksida.
Polisen handlar ofta sin lunch på ICA, och tar vägen via Korpralsvägen från station i Jakan. Så det är ungefär den närvaro polisen har där. Daglig, men med syfte att handla. Bor där själv.

Känner till ett villaområde i Stockholmslän, där 5-6 villor ägs av samma person. Lite illegala flyktingar, svartarbetar, haschodlingar mm. Fina villor men det är ett ghetto, då det är segregerat med kriminella invandrare. Tobias Sandström (mördad) räknas som invandrare, då morföräldern (mördad!?!) är invandrare. Där mord sker på öppna gatan, skulle jag också kalla för ghetto. Hur som helst, så är det mer problematiskt att lösa ett mord fall på en person som Tobias Sandström. Han har många ovänner, vilket inte är allt för ovanligt i den så kallade undre världen och därmed den korta livslängd eller karriär som finns i detta yrkesval.
Citera
2016-09-17, 12:19
Bannlyst
Om jag kopplat ihop saker rätt så var Tobias den som blev utdragen ur bil och kniv i ansiktet i Bromma. Vem gjorde det? Hämnades Tobias?
Citera
2016-09-17, 12:33
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Vänligen håll diskussionen till ämnet!

De av debattörerna som tenderar att uppröras bör djupandas och räkna till tio innan fingrarna når tangentbordet.

Om tio låter mycket så är det som att räkna till tre, tre gånger, och sen lite till.

/Moderator

Det där var inte snällt! Frustade ut kaffet över bordet för att jag började garva 😂

Citat:
Ursprungligen postat av SossenLars
Om jag kopplat ihop saker rätt så var Tobias den som blev utdragen ur bil och kniv i ansiktet i Bromma. Vem gjorde det? Hämnades Tobias?

Vilken händelse i Bromma?
Var det vid Bromma Blocks?
Citera
2016-09-17, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoShitShirley
Det där var inte snällt! Frustade ut kaffet över bordet för att jag började garva 😂

Vilken händelse i Bromma?
Var det vid Bromma Blocks?
Spånga vägen korsning Bällstavägen. Någon gangster (Tobias?) Blir utdragen ur sin egen bil vid rödljus och kniv.
Citera
2016-09-17, 14:24
Medlem
En intressant fråga i sammanhanget är huruvida den här Tobias, gansterledaren var aktiv med sin kriminalitet och hur han klarade av att vara det mitt framför polisen?

Rimligtvis borde polisen sitta på mängder med information nu som gör att även många inom gänget vargarna skulle kunna sättas inom lås och bom i många år framåt?

Det gäller ju att förebygga hämndaktionerna eller kommer polisen med avsikt att låta de här två gängen ta kål på varandra? Det kanske inte är så dåligt tänkt ändå.
Citera
2016-09-17, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
En intressant fråga i sammanhanget är huruvida den här Tobias, gansterledaren var aktiv med sin kriminalitet och hur han klarade av att vara det mitt framför polisen?

Rimligtvis borde polisen sitta på mängder med information nu som gör att även många inom gänget vargarna skulle kunna sättas inom lås och bom i många år framåt?

Det gäller ju att förebygga hämndaktionerna eller kommer polisen med avsikt att låta de här två gängen ta kål på varandra? Det kanske inte är så dåligt tänkt ändå.
Tror f blå är måna om att behålla lugn i västerort. Allt är väl kopplat till om kontroll av droghandel.
Citera
2016-09-17, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

Det stod i d.n att han hade span för att han var misstänkt i andra skjutning. Nej snuten jobbar dj i förebyggande syfte o skydda dessa avskum från hämndaktionerna
Citera
2016-09-17, 15:47
Medlem
Vem ur lejonen var det som muckade den 15/9?
Citera
2016-09-17, 16:09
Medlem
kalkonias avatar
"Vittne"?

(FB) "Man skjuten i ryggen i Hässelby"

Den där kokosnöten var på plats när Filippin-Tobbe skjuts och hans/hans frus bil som stod utanför kvarteret blev beslagtagen/undersökt efter skjutningen.
Mest trolig som allierad då och inte som GM

Edit: förtydligande
Senast redigerad av kalkonia 2016-09-17 kl. 16:12. Anledning: Förtydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in