2016-09-15, 04:04
Medlem
Pungsvings avatar
Har islamiseringen och de övriga tillskotten av zigenare och lite av oönskat varje gjort att du undviker städerna och dess affärer? Har du börjat spendera pengar på annat i småaffärerna hemmavid? Är du förbannad över att urvalet för dig har krympt? Eller är du nöjd med nya intressen? Har du börjat spara pengar för att flytta längre bort från oroshärdarna? Planerar du för en stuga på landet och eget potatisland? Börjar pengar betyda mindre för dig så länge du slipper ta i det nya äckliga Sverige?
Citera
2016-09-15, 04:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Har islamiseringen och de övriga tillskotten av zigenare och lite av oönskat varje gjort att du undviker städerna och dess affärer?
Förstår inte vad du menar.
Citat:
Har du börjat spendera pengar på annat i småaffärerna hemmavid?
Näe varför skulle jag det?
Citat:
Är du förbannad över att urvalet för dig har krympt? Eller är du nöjd med nya intressen?
Vilket urval menar du har krymt? Jag har inte märkt något.
Citat:
Har du börjat spara pengar för att flytta längre bort från oroshärdarna? Planerar du för en stuga på landet och eget potatisland? Börjar pengar betyda mindre för dig så länge du slipper ta i det nya äckliga Sverige?
???
Citera
2016-09-15, 04:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Förstår inte vad du menar.
Näe varför skulle jag det?
Vilket urval menar du har krymt? Jag har inte märkt något.

???

*Blind, deaf, dumb*

Spring tillbaka till skogen och klättra upp i ett träd.
Citera
2016-09-15, 04:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
*Blind, deaf, dumb*

Spring tillbaka till skogen och klättra upp i ett träd.
Vad är det för sätt att diskutera?

Vad är det för urval som krympt?

Uppenbart är det du som behöver springa till skogen och klättra upp i något träd. Jag klarar mig utmärkt i samhället.
Citera
2016-09-15, 04:40
Avslutad
Cirkeln sluts

När det kommer till kritan, att när det väl gäller, så går inte pengar att äta?
Är det så du menar, TS?
Jag hoppas att denna den "Nya världen" går under med alla dess pengar och så att urkraften i människan får fortsätta att gälla.
För det var faktiskt den och som från början gällde.
Jag hoppas att cirkeln nu skall slutas och så att man själv får vara med om det.
Citera
2016-09-15, 05:10
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
När det kommer till kritan, att när det väl gäller, så går inte pengar att äta?
Är det så du menar, TS?
Jag hoppas att denna den "Nya världen" går under med alla dess pengar och så att urkraften i människan får fortsätta att gälla.
För det var faktiskt den och som från början gällde.
Jag hoppas att cirkeln nu skall slutas och så att man själv får vara med om det.

Hur skulle en sån värd som du vill ha se ut ?

full med övergrepp, våld och tortyr? för det är bevisat om och om igen att det ligger i människans natur.
Citera
2016-09-15, 05:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
Hur skulle en sån värd som du vill ha se ut ?

full med övergrepp, våld och tortyr? för det är bevisat om och om igen att det ligger i människans natur.

"Värd"? Ja, men så rätt kanske DET är.
Men i min värld* får var och en råda över sig själv.
Och inte som nu, att var och en är utlämnad åt sig själv.
För att då någon jävel med pengar ska kunna sitta där och styra och ställa över då den stora massan.
När allt kommer kring så betyder pengar ingenting.
Citera
2016-09-15, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad är det för sätt att diskutera?

Vad är det för urval som krympt?

Uppenbart är det du som behöver springa till skogen och klättra upp i något träd. Jag klarar mig utmärkt i samhället.

Är du så naiv att du inte begriper vad TS menar?

Frågan är om vid undviker storstäderna och istället håller till godo med den lokala butikens mer begränsade sortiment istället för stormarknadens. Visst är vi många som gör vad vi kan för att slippa stöta på negrer och andra apdjur.

Citat:
Har islamiseringen och de övriga tillskotten av zigenare och lite av oönskat varje gjort att du undviker städerna och dess affärer?

Ja, till större del än för 5-10 år sedan.

Citat:
Har du börjat spendera pengar på annat i småaffärerna hemmavid? Är du förbannad över att urvalet för dig har krympt?

Handlar det mesta i min lilla butik. Anpassar mig hellre än besöker en stormarknad för att se alla bidragstagare sitta och fika på min bekostnad.

Citat:
Har du börjat spara pengar för att flytta längre bort från oroshärdarna? Planerar du för en stuga på landet och eget potatisland? Börjar pengar betyda mindre för dig så länge du slipper ta i det nya äckliga Sverige?

Har stuga. Kommer bo mer och mer i den för att slippa beblanda mig med neandertalarna. Pengar har den betydelsen att de är viktiga för att jag skall kunna leva med minsta påverkan av invandringen. När det blir helt ohållbart i städerna säljer jag och flyttar permanent till stugan. När även stugorna i området börjar fyllas med ohyra tar jag sikte på annan del av Sverige eller utlandet. Norge kan vara ett alternativ innan de stänger gränserna för svenskar.
Citera
2016-09-15, 09:17
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
"Värd"? Ja, men så rätt kanske DET är.
Men i min värld* får var och en råda över sig själv.
Och inte som nu, att var och en är utlämnad åt sig själv.
För att då någon jävel med pengar ska kunna sitta där och styra och ställa över då den stora massan.
När allt kommer kring så betyder pengar ingenting.

korrekt rättelse värld var de jag menade.

Så du menar att pengar kan inte användas till något gått. Visst håller jag med om att pengar missbrukas och är roten till mycket ont. Dock ger även pengar en person möjlighet att stiga i social rank och kunna helt förändra sitt liv.

Om jag inte missförstår dig så föreslår du något i stil med indiska kastsystemet där du födds i en grupp och oavsätt vad(undantag finns men ytterst få) dör i samma grupp.

Eller menar du att alla ska flytta ut i grottor och leva nomad liv?

vi måste ju kunna kontrollera stora massor med människor annars kommer det ju bli kaos. Då vore det bästa att döda 99% av alla människor och så får sissta 1% leva i ditt paradis.
Citera
2016-09-15, 16:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81
Är du så naiv att du inte begriper vad TS menar?
Det är möjligt att det är så, men då kan väl du hjälpa till och förklara vad för urval som har krymt.
Citera
2016-09-15, 16:52
Medlem
Citat:
Har islamiseringen och de övriga tillskotten av zigenare och lite av oönskat varje gjort att du undviker städerna och dess affärer? Har du börjat spendera pengar på annat i småaffärerna hemmavid? Är du förbannad över att urvalet för dig har krympt? Eller är du nöjd med nya intressen? Har du börjat spara pengar för att flytta längre bort från oroshärdarna? Planerar du för en stuga på landet och eget potatisland? Börjar pengar betyda mindre för dig så länge du slipper ta i det nya äckliga Sverige?
Har inte sett av nån islamisering, ser inte värst mycket romer heller. Mitt urval har inte krympt, snarare tvärtom, bor redan flott på den plats jag vill bo, älskar Sverige, tycker du att Sverige är äckligtvså kan jag hjälpa dig att packa.
Citera
2016-09-15, 20:22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Blir inte så påverkad av tiggare att jag undviker butiker, ignorerar och svarar inte dessa som sitter utanför och går bara in för att handla ...sedan går man därifrån och lämnar tiggaren bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in