2016-09-14, 23:27
Medlem
Scherings avatar
Intressant läsning, Riksbanken diskuterar KPI. Jag ska vara ärlig och säga att jag dels inte förstår allt och att jag heller inte orkat läsa den i detalj.

http://www.riksbank.se/Documents/Rapporter/Riksbanksstudie/2016/rap_riksbanksstudie_160914_sve.pdf

Riksbanken planerar antagligen att börja lägga mer vikt på bostadsprisernas utveckling (inklusive bostadsrätter) från och med nu, eller...?

"Konstigt" att det händer när priserna råkar vara på all time high och när fler och fler bedömare väntar sig en kommande "sättning".

Vem gynnas? Hur många anställda på Riksbanken äger bostadsrätter och villor i Stockholm? Varför diskuterades inte detta innan/medan prisuppgången pågick?
Citera
2016-09-15, 13:45
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Intressant läsning, Riksbanken diskuterar KPI. Jag ska vara ärlig och säga att jag dels inte förstår allt och att jag heller inte orkat läsa den i detalj.

http://www.riksbank.se/Documents/Rapporter/Riksbanksstudie/2016/rap_riksbanksstudie_160914_sve.pdf

Riksbanken planerar antagligen att börja lägga mer vikt på bostadsprisernas utveckling (inklusive bostadsrätter) från och med nu, eller...?

"Konstigt" att det händer när priserna råkar vara på all time high och när fler och fler bedömare väntar sig en kommande "sättning".

Vem gynnas? Hur många anställda på Riksbanken äger bostadsrätter och villor i Stockholm? Varför diskuterades inte detta innan/medan prisuppgången pågick?
"råkar vara på all time high" Det har ju satt sig en aning sedan i våras. Annars har det varit "all time high" i flera år. Brukar bli så när man har stabilt stigande priser.

RB filar på hur sker skall mätas hela tiden. Jag skulle inte hänga upp mig allt för mycket på varje dokument de släpper. Om RB inte klarar sina mål så är det nog bättre att byta ledning än att flytta målstolparna. Detta är inte handikapp OS.
Citera
2016-09-15, 21:41
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Om RB inte klarar sina mål så är det nog bättre att byta ledning än att flytta målstolparna. Detta är inte handikapp OS.
Att du tror att man flyttar målstolparna för den handikappade världseliten i OS var bland de sjukaste jag läst här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in