Så det sjukaste hände mig igår.. Fick en betalning från mormor in på mitt bankkonto på 10000kr, grejen är att jag har ingen mormor och det är inte pengar som jag ärvt.. Här kommer alltså min fråga: vad skulle hända om jag använde pengarna? Får jag polisen på mig eller vad händer? Självklart ska jag gå till banken men rent hypotetiskt, what would happen?
Förklaring: En person kontaktar dig snart och säger att de har överfört pengar till dig av misstag men egentligen så har dom tagit ett lån i ditt namn och du ombeds att föra tillbaka pengarna. Ibland med rabatt.
Så kolla med din bank asap är mitt råd.
Ja hade sparat dom faktiskt, suttit på is ett tag o invänta om nånting skulle hänt.. Räcker o vänta några dagar/vecka händer ingenting nej men dåså varsågod liksom
Förklaring: En person kontaktar dig snart och säger att de har överfört pengar till dig av misstag men egentligen så har dom tagit ett lån i ditt namn och du ombeds att föra tillbaka pengarna. Ibland med rabatt.
Så kolla med din bank asap är mitt råd.
Smart! Haha hade inte tanke på detta innan du skrev.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!