2016-09-14, 15:30
Medlem
Så det sjukaste hände mig igår.. Fick en betalning från mormor in på mitt bankkonto på 10000kr, grejen är att jag har ingen mormor och det är inte pengar som jag ärvt.. Här kommer alltså min fråga: vad skulle hända om jag använde pengarna? Får jag polisen på mig eller vad händer? Självklart ska jag gå till banken men rent hypotetiskt, what would happen?
Citera
2016-09-14, 15:36
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Du kanske har blivit id kapad.

Förklaring: En person kontaktar dig snart och säger att de har överfört pengar till dig av misstag men egentligen så har dom tagit ett lån i ditt namn och du ombeds att föra tillbaka pengarna. Ibland med rabatt.
Så kolla med din bank asap är mitt råd.
Citera
2016-09-14, 15:37
Medlem
Ja hade sparat dom faktiskt, suttit på is ett tag o invänta om nånting skulle hänt.. Räcker o vänta några dagar/vecka händer ingenting nej men dåså varsågod liksom
Citera
2016-09-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Du kanske har blivit id kapad.

Förklaring: En person kontaktar dig snart och säger att de har överfört pengar till dig av misstag men egentligen så har dom tagit ett lån i ditt namn och du ombeds att föra tillbaka pengarna. Ibland med rabatt.
Så kolla med din bank asap är mitt råd.

Smart! Haha hade inte tanke på detta innan du skrev.
Citera
2016-09-14, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killermuffins
Smart! Haha hade inte tanke på detta innan du skrev.

Man ska alltid tänka ett varv extra när pengar du inte äger dyker upp på ditt konto.
Citera
2016-10-05, 11:06
Medlem
Visade sig vara min farmor som överfört pengarna :-) /nöjd grabb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här