2016-09-12, 22:04
  #1
Medlem
Adelaides avatar
Ja, varför är de så bra?!

Jag har sönderlyssnat på Behemoth på sistone och måste säga att de är förbaskat jävla bra! Jag gillar allt Behemoth gjort, mer eller mindre. Deras tidiga råa black metal skivor är underbara, men jag gillar även de flesta blackened death metal-album de släppt.

Sen är Inferno en mycket bra trummis också! Och Nergal har en stark personlighet.

Ös på med era åsikter om Behemoth samt favoritlåtar/album!
Citera
2016-09-12, 22:25
  #2
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Ett av de bättre banden som håller vad de lovar platta efter platta. Fruktansvärt bra musik. Favoritlåtar med dem är:
  • As above, so below
  • Conquer all
  • Slaves shall server
  • From the pagan vastlands
  • Daimonos
  • Wolves guard my coffin
  • O father o satan o sun

Blev så jävla taggad på dem att jag öppnade en öl och höjde volymen!
Citera
2016-09-12, 22:45
  #3
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Dra åt helvete vad Ben Sahar är bra den med!

Det som jag tycker är så brutalt ärligt på något vis är att man hör ju hur mycket känslor och energi Nergal lägger på senaste plattan. Han hade ju varit sjukt i cancer i några år och inte varit direkt "pigg på livet" och när han blir botad och känner att livskraften kommer tillbaka så använder han det med full kraft!
Citera
2016-09-13, 15:00
  #4
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Dra åt helvete vad Ben Sahar är bra den med!

Det som jag tycker är så brutalt ärligt på något vis är att man hör ju hur mycket känslor och energi Nergal lägger på senaste plattan. Han hade ju varit sjukt i cancer i några år och inte varit direkt "pigg på livet" och när han blir botad och känner att livskraften kommer tillbaka så använder han det med full kraft!

Beredd att hålla med! Nergal är en stark människa.
Citera
2016-09-13, 15:20
  #5
Medlem
Adelaides avatar
Finns det verkligen inga fler metalfans på fb som gillar Behemoth?
Citera
2016-09-13, 15:44
  #6
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Finns det verkligen inga fler metalfans på fb som gillar Behemoth?

Räcker det inte med mig?

Såg nu att de kommer till Göteborg i December tillsammans med Amon Amarth och Grand Magus. Blir att köpa biljett till löningen och boka hotell
Citera
2016-11-10, 21:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Finns det verkligen inga fler metalfans på fb som gillar Behemoth?

Klart det finns!

Diggat Behemoth i många år, men har börjat tröttna på sån metal. Det kommer lite i vågor.

Klara favoritlåtar med dom måste vara

Ora pro nobis Lucifer
Demigod
Conquer all
Ov fire and the void
Citera
2016-11-11, 03:51
  #8
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Älskar Behemoth.

The Satanist är en magnifik platta. Nog det bästa albumet det har gjort. Demigod nr 2
Deras bästa låt är omöjligt att säga men får mig står det mellan:

Ben Sahar
Decade Ov Therion
Chant For Ezkaton (Satanicaversionen)
Oh Father Oh Satan Oh Sun
Demigod
Ov Fire and the Void

Har sett dem en gång vilket var på Wacken men var alldeles för full så blev för lite fokus på musiken tyvärr.
Så ser verkligen fram emot att se dem 18:e december i Köpenhamn tillsammans med Amon Amarth som också ska bli roliga att se även om det kommer att bli för femtielfte gången.
Citera
2019-07-14, 07:29
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
Älskar Behemoth.

The Satanist är en magnifik platta. Nog det bästa albumet det har gjort. Demigod nr 2
Deras bästa låt är omöjligt att säga men får mig står det mellan:

Ben Sahar
Decade Ov Therion
Chant For Ezkaton (Satanicaversionen)
Oh Father Oh Satan Oh Sun
Demigod
Ov Fire and the Void

Har sett dem en gång vilket var på Wacken men var alldeles för full så blev för lite fokus på musiken tyvärr.
Så ser verkligen fram emot att se dem 18:e december i Köpenhamn tillsammans med Amon Amarth som också ska bli roliga att se även om det kommer att bli för femtielfte gången.

Bra skivor. Vad tycker du om deras tidigare skivor?

Jag uppskattar nog de mesta med bandet.
Citera
2019-07-15, 20:02
  #10
Medlem
Dissociatives avatar
Jag har just fått upp ögonen för Behemoth igenom plattan The Satanist (som var så jävla bra att jag köpte den på vinyl begagnat för 300 spänn) i vanliga fall gillar jag inte så här brutal musik. Det brutalaste jag lyssnat på tidigare är Slayer, men det är något speciellt med Behemoth som enligt mig sticker ut från all annan black metal jag hört tidigare. Det är välpolerat, brutalt med stundvis melodiskt och vackert. T.ex när blåsinstrumenten kommer in på slutet av Blow Your Trumpets Gabriel. Sjukt bra, får gåshud när jag hör det. Ska utforska med Behemoth framöver.
Citera
2019-07-19, 23:31
  #11
Medlem
Behemorh är något så unikt som ett band som bara blir bättre och bättre med åren.

Jag har lyssnat på dem sedan Zos Kia Cultus och det är en av mina favoriter än idag.

Satanist är nog deras vassaste släpp får jag säga. Nämn ett annat band som släpper sin bästa skiva 22 år in på karriären? Jag gillar även senaste plattan väldigt mycket och håller den som ett av förra årets bästa album. Dock tycker jag det saknas nåt i produktionen som är lite platt. Kunde ha varit hårdare ljud utan att förstöra deras nya idéer.
Citera
2019-08-07, 08:13
  #12
Medlem
Rebali179s avatar
Satanist är en skiva jag har varit väldigt nyfiken på att lyssna.
Men det verkar aldrig bli av på något sätt
Vet inte riktigt varför

Satanist sägs vara deras bästa skiva på väldigt länge
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in