Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-12, 18:31
  #1
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Hej alla flashbackare! Nu är det såhär att jag har en tid för piercing av septum nu i veckan. Jag är en rätt stor mes när det gäller piercing, har hittills gjort 3 broskpiercingar och vid samtliga av dessa tillfällen fick jag väldigt ont och mådde kasst (yr och kallsvettig, vid ett tillfälle svimfärdig). Har även navelpiercing vilket var relativt smärtfritt jämfört med de andra 3, samt två töjda öronsnibbar som gjorde rätt ont.

Berätta om era septumupplevelser! Vad kan jag förvänta mig?
Citera
2016-12-29, 19:05
  #2
Medlem
Ygrittes avatar
Misstänker svaret är sent ute, men jag kan ändå beskriva min erfarenhet om någon annan undrar
Jag kände bara av ett ordentligt nyp. Jag kan i ärlighetens namn inte säga att det gjorde ont. Det vore lögn.
Visst kändes det, men mer som en nypkänsla. Tårarna sprutade, men det beror på alla nerverna man har i näsan, så det var inga tårar av smärta.

En bra piercer vet vart "the sweet spot" är för varje enskilt person, man piercat aldrig i brosket. Testa att dra ut din septum och känn med fingrarna, man sätter den framför brosket, i den tunna huden du kan känna mellan tummen och pekfingret
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback