2016-09-11, 22:34
Medlem
No6s avatar
Har planerat ett inköp av en ny TV ett bra tag nu, kom fram till att Samsung KS7005 var teven som passar mig. Sedan kollade jag upp OLED jämförelser med LED, och jag kände direkt att jag måste ha en i framtiden. Och jag känner att jag lika gärna kan spara ihop till en OLED, eller spara ihop till en del istället för att lägga 14 lax på en LED nu. Det går utmärkt att titta på 4K-bluray och spela Xbox One på min Asus PG27AQ skärm.

Läst lite och såg att OLED sjönk kraaaftigt i pris tidigare, tror ni det finns någon chans att de sjunker ytterligare närmaste tiden?
Citera
2016-09-11, 23:53
Medlem
Jag tror personligen att OLED är framtiden. Samsung försöker väl hålla kvar vid LED så länge som det går för att vinstmaximera, men jag har för mig att LG forskar oerhört mycket på OLED. Det lär dock dröja ett par år innan de kommer ned i rimliga priser. Skulle gissa på att 2020 så är man nere på nivåer som man kan ha råd med. Dock inte jämförbart med dagens prisnivåer på LED.
Citera
2016-09-16, 05:34
Medlem
Nibiruans avatar
Priserna kommer nog inte sjunka förrän fler tillverkare "omfamnar" tekniken och betydligt fler modeller släpps på marknaden, dock menar jag att man tills detta händer kan räkna med 2500:-/år lägre pris för samma prestanda men då prestandan höjs från år till år tenderar oled apparaterna inte bli särskilt mycket billigare - borträknat säsongs- och högtidsorienterade reor då vissa åteförsäljare har sänkt priset på specifika oled modeller med över 30% (19900:- ist. för 29900:-). Ska man köpa oled i Sverige så har man störst chans för en bra affär under julhandeln och mellandagarna.
Citera
2016-09-18, 11:41
Medlem
godboys avatar
Jag tror absolut att att priserna kommer gå ner. Kanske i i samma takt som den "gamla" tekniken men fler o fler konkurrenter kommer ju finna egna lösningar vilket kommer pressa priserna. Det är ju faktisk inte jättemånga år sedan en vanlig LED eller ännu hellre LCD kostade fläsk, men du får ju idag en 55:a för nästan ingenting.

Något som JAG lärt mig, är att man inte ska ha för bråttom att köpa senaste tekniken, vänta gärna ett par år. Då slipper du de tidiga barnsjukdomarna samt att du inte behöver betala överpris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in