Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-14, 11:00
  #913
Medlem
FatAgnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vart? Det är ju bara spekulationer?

Men kom igen nu, än så länge är tråden hanterbart stor...
Citera
2016-09-14, 11:00
  #914
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Menar du förlossningsdeprission/förlossningspsykos? Vet inte riktigt hur det där funkar eller om någon av dom kan göra så man dödar barnet. Sök via google så ser du nog svaret

Det var nog det jag tänkte på. Men sen kan ju om barnet som det pratas om haft kolik resulterat i för lite sömn. Det kan påverka människor olika och inte alls förvånad om det kan vara en anledning.
Citera
2016-09-14, 11:01
  #915
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatAgnus
Men kom igen nu, än så länge är tråden hanterbart stor...

Gör en insatts och sammanfatta tack!
Citera
2016-09-14, 11:01
  #916
Medlem
De borde vara ganska säkra på sin sak eftersom hon blir häktad, och för mord! Annars om det varit frågan om nån fall-olycka borde det väl bli vållande?

Fruktansvärt tragiskt att det finns sånna människor som kan ge sig på ett litet spädbarn.
Citera
2016-09-14, 11:02
  #917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Är det uteslutet att det handlar om misstänkt "barmhärtighetsmord" tex avstängning av behandling ev. när de på IVA i Lund fick veta vad deras tidigare handlingar eller brist på handling skulle få för konsekvenser för barnet?

Inget är uteslutet.
Vi vet ännu inte vilka kort åklagaren sitter med.
Citera
2016-09-14, 11:02
  #918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det var nog det jag tänkte på. Men sen kan ju om barnet som det pratas om haft kolik resulterat i för lite sömn. Det kan påverka människor olika och inte alls förvånad om det kan vara en anledning.

Ja dom kan ju ha skakat eller slagit barnet under den tiden hon skrek så mycket men det vet vi ju inte som sagt. Ska bli intressant att se om pappan häktas med!
Citera
2016-09-14, 11:02
  #919
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Är det uteslutet att det handlar om misstänkt "barmhärtighetsmord" tex avstängning av behandling ev. när de på IVA i Lund fick veta vad deras tidigare handlingar eller brist på handling skulle få för konsekvenser för barnet?

Det är helt uteslutet.. Det är omöjligt för anhöriga att stänga av resperatorer/infusionspumpar då där finns folk på salen hela tiden. Speciellt i detta fallet då det säkert var många läkare och ssk på plats pga barnets allvarliga tillstånd ..
Om man avslutar ett liv så är det i samråd med läkare...
Citera
2016-09-14, 11:03
  #920
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatAgnus
Tråkigt att du störde dig på mitt inlägg och roligt att dina barn har cirkusgener
Nej, det handlar nog mer om att de var små. Min poäng var helt enkelt att det inte går att säga att barn under en viss ålder inte kan göra olika saker - för att normalutvecklingskurvan säger något annat.

Precis som mina barn börjat gå utan stöd mellan 8-11 månaders ålder -- fast normalkurvan säger att i synnerhet 8 månader är tidigt.

Citat:
Diskussionen rörde fall från skötbädd, som oftast har någon form av kant eller skydd just för att förhindra fall, därav namnet skötbädd.
Självklart kan en baby som läggs nära en kant utan skydd, trilla över kanten om det vill sig illa, oavsett om den kan vända sig eller inte.
Ja, fast alla har ju inte skötbädd (jag har aldrig haft det) och det kan ju handla om en annan situation också.

I det här fallet skall något han hänt i eller i närheten av hemmet -- enligt media - så det handlar nog inte om ett fall från skötbädden utan någon annan händelse.



Citat:
Självklart handlar det om motorik styrka mm, något som tar tid att utveckla... men dina fem ungar föddes väl lite starkare än andra barn då...
En del barn är tidigare, en del barn senare - vilket var min poäng. Mina barn har varit tidiga när det gäller motorik etc - ja.

Citat:
Kul att du har fem barn och aldrig varit nojjig
De flesta andra förstagångsföräldrar som inte besitter samma lugn som dig håller nog med mig att det finns en ständig oro för nya beteenden hos sin nyfödda och att man hellre ringer en gång för mycket till upplysningen för råd, precis som jag menade i mitt förra inlägg...
Nej, jag har aldrig upplevt ständig oro - och såvitt jag kan se har inte mina barn eller andra som fått barn i min närhet heller upplevt det.

Oro när det finns skäl för det - jag det känner nog alla - men att vara ständig nojig, nej. En del upplever det säkert - medan andra är ganska trygga i sitt föräldraskap. Jag tror att det kan hänga ihop med hur pass mycket erfarenhet man har av barn sedan tidigare.
Citera
2016-09-14, 11:03
  #921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Är det uteslutet att det handlar om misstänkt "barmhärtighetsmord" tex avstängning av behandling ev. när de på IVA i Lund fick veta vad deras tidigare handlingar eller brist på handling skulle få för konsekvenser för barnet?

Väldigt otroligt att det skulle handla om det.
Citera
2016-09-14, 11:05
  #922
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Ja dom kan ju ha skakat eller slagit barnet under den tiden hon skrek så mycket men det vet vi ju inte som sagt. Ska bli intressant att se om pappan häktas med!
Fast inte ens att skaka barnet i desperation för att det skriker brukar väl klassas som mord ...
Citera
2016-09-14, 11:06
  #923
Medlem
kanelipullas avatar
Hade rätt!! Hon är skyldig!! Äckliga jävla bebis mördare.. hoppas din själ brinner i helvetet!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23520183.ab
Citera
2016-09-14, 11:07
  #924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast inte ens att skaka barnet i desperation för att det skriker brukar väl klassas som mord ...

Så du tror att barnet isåfall blivit mishandlad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback