2016-09-10, 19:49
Bannlyst
Vad gäller? tex om jag säljer en mobil och killen swishar mig 6000 från ett bank id han kommit över.

Banken måste väl ändå ersätta denna hackade personens konto och inte jag för då förlorar jag ju både pengarna och går miste om mobilen jag redan skickat.

Detsamma gäller om man säljer bitcoin. Brukar sälja för ett par tusen nån gång i veckan och undrar vad som händer om nån köper av mig från ett hackat konto?
Citera
2016-09-10, 20:30
Medlem
Skulle gissa att du blir återbetalningsskyldig.
Citera
2016-09-10, 20:30
Bannlyst
BTC ingenting. Bank återbetalningsskyldig.

BTC om du då fått belat i BTC och inte via bankkonto.
Citera
2016-09-10, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdagfadsfgs
BTC ingenting. Bank återbetalningsskyldig.

BTC om du då fått belat i BTC och inte via bankkonto.

alltså jag säljer btc så jag tar emot dom hackade pengarna.
Citera
2016-09-10, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karkon99
alltså jag säljer btc så jag tar emot dom hackade pengarna.
Jaha då är de svårare. Du är ju själv med på scammen? Du köper alltså dina egna BTC från stulna konton? De kommer nog inte banken gå på faktiskt.
Citera
2016-09-10, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdagfadsfgs
Jaha då är de svårare. Du är ju själv med på scammen? Du köper alltså dina egna BTC från stulna konton? De kommer nog inte banken gå på faktiskt.

för fan läs.

jag säljer bitcoin till vad jag tror är vanliga personer med goda avsikter men sen är det nån som väljer att köpa bitcoin av mig med ett bankkonto som hackat. capish?
Citera
2016-09-10, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karkon99
för fan läs.

jag säljer bitcoin till vad jag tror är vanliga personer med goda avsikter men sen är det nån som väljer att köpa bitcoin av mig med ett bankkonto som hackat. capish?
Lycka till med dina bedrägerier de är inget som banken kommer gå på. Sluta sälj till pundare och skumrask så slipper du oroa dig för att bli lurad. Du kommer inte komma undan iallafall.
Citera
2016-09-11, 09:17
Medlem
Idag finns inte längre något som heter "god tro". Du blir ersättningskyldig och förlorar alltihop.
Citera
2016-09-11, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lustarn
Idag finns inte längre något som heter "god tro". Du blir ersättningskyldig och förlorar alltihop.

godan tro är en helt annan sak och det syftar på att man köper saker som uppenbart är stulna.
säg att du säljer en kamera. vill ha den skickat och du kräver då förskottsbetalning. skickar dig 20k från ett hackat swedbankkonto. Finns fan inte ens chans att du ska betala tillbaka då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in