När man köper lunch på typ icas salladsvagn, hur kan alla ägg va så perfekt skalade? Vad använder dom för metoder? När ja skalar så försvinner hälften, hur ska ja göra? använder de magi?
När man köper lunch på typ icas salladsvagn, hur kan alla ägg va så perfekt skalade? Vad använder dom för metoder? När ja skalar så försvinner hälften, hur ska ja göra? använder de magi?
Ju färskare ett ägg är desto svårare att skala. Låt äggen stå ett par veckor i kylen innan du använder dom
Lägg äggen direkt i kokande vatten (låt de inte ligga i medans vattnet värms upp), kyl dem i iskallt vatten efter kokning.
... eller köp restaurangägg (googla).
Detta är det enda jag fått att fungera. Jag har provat med färska ägg, gamla ägg, bakpulver i vattnet och alla andra knep som finns tror jag, men att lägga äggen i sjudande vatten is the shit.
Detta är det enda jag fått att fungera. Jag har provat med färska ägg, gamla ägg, bakpulver i vattnet och alla andra knep som finns tror jag, men att lägga äggen i sjudande vatten is the shit.
Precis, vi har också laborerat med olika koktider, gamla kontra nya ägg + lite annat hokuspokus men det enda som funkar är att lägga äggen i sjudande vatten samt att snabbt kyla ner dom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!