2005-12-15, 16:10
Medlem
Tizors avatar
Gustavslund & Elineberg följer väl med Ramlösa en del, fina områden, hyfsade priser
Citera
2005-12-15, 21:48
Medlem
dnymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Eneborg är ju rätt nära Högaborg, och för några år sedan var det en osäker plats.
Jag hade dock en arbetskompis som bodde på Eneborg och enligt honom var det ett bra ställe.
Bruces Skog är en ny planterad skog som en rik man donerade sina pengar till och hade öppnings premiär för några månader sedan.
Och du ska börja på nya Icalagret?
Om jag inte tar helt fel så kommer det att ligga nära ett bostadsområde som heter Dalhem, Dalhem har lite dåligt rykte, ett oförtjänt dåligt rykte skulle jag vilja säga, jag växte nämligen själv upp där och det är ett bra område med fina lägenheter i tvåvåningshus och 4 höghus
(mest pensionärer i de 4 höghusen som även är ett service boende för gamla)
Just nu satsar Helsingborgshem mycket pengar på Dalhem, ett helt nytt center med gym, pizzeria, mm förövrigt så ligger just Bruces Skog 800m från bostadsområdet Dalhem.
Vill du se mer om helsingborgshems lägenheter kan du se det här http://www.helsingborgshem.se
Det bästa man kan göra för att få lägenheter är att du ringer till den som är fastighetsvärd för det område du blir intresserad av.

Får man fråga vad du har fått för tjänst på ica lagret? Och var det svårt att få jobb där?

jag saknar bil o tänkte därför bo mer centralt...jag har varit i kontakt med helsingborgshem men jag tyckte dom sög rätt hårt. Dom skulle enligt min chef ha varit extra måna om oss "nya ica snubbar" men vi fick ställa oss i kön o vänta som alla andra

gällande min tjänst på ica så är det först på gammla lagret o sen på nya som gäller. jag är bara truckförare nu men har goda förhoppningar om en eventuell arbetsledartjänst på nya lagret (eller en biträdande sådan). chansen att få jobb kan jag inte uttala mig om...dom ska visst redan ha rekryterat 60st bara tjejer (av 300 sökande tjejer) och det räknas dessutom med att ca 50 - 150 personer flyttar med från växjö o malmö.

men testa du! i iaf så var det aldrig så svårt att få jobb på ica i växjö.
Citera
2005-12-16, 16:22
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnyman
jag saknar bil o tänkte därför bo mer centralt...jag har varit i kontakt med helsingborgshem men jag tyckte dom sög rätt hårt. Dom skulle enligt min chef ha varit extra måna om oss "nya ica snubbar" men vi fick ställa oss i kön o vänta som alla andra

gällande min tjänst på ica så är det först på gammla lagret o sen på nya som gäller. jag är bara truckförare nu men har goda förhoppningar om en eventuell arbetsledartjänst på nya lagret (eller en biträdande sådan). chansen att få jobb kan jag inte uttala mig om...dom ska visst redan ha rekryterat 60st bara tjejer (av 300 sökande tjejer) och det räknas dessutom med att ca 50 - 150 personer flyttar med från växjö o malmö.

men testa du! i iaf så var det aldrig så svårt att få jobb på ica i växjö.

Det där med helsingborgshem kan man lösa om man får tag i en hyresvärd på de område du vill in på, annars kan det bli lång väntan.

Sen ang jobb, jag har ett jobb idag men man vet ju aldrig hur framtiden blir därför var jag lite nyfiken, så tack för svaret.
Citera
2005-12-20, 23:19
Medlem
dnymans avatar
en lägenhet klar!

har nu en lägenhet på eneborg! så nu är det fritt fram o spä-på mina förutfattade meningar om detta område....var där idag o tyckte det var helt ok! lite "turkigt" knaske med alla dessa små supermarkets överallt.

att generalisera ses ju snarare som något nödvändligt än något ont i denna frågan...
Citera
2005-12-20, 23:31
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnyman
har nu en lägenhet på eneborg! så nu är det fritt fram o spä-på mina förutfattade meningar om detta område....var där idag o tyckte det var helt ok! lite "turkigt" knaske med alla dessa små supermarkets överallt.

att generalisera ses ju snarare som något nödvändligt än något ont i denna frågan...

Var en misshandel för En vecka eller två sedan på just Eneborg. Nån snubbe som satt å tryckte på en porrfilm han spelat in med en tjej.
Denna rulle ville bekanta till henne och hon själv ha tillbaka men när han vägrade så misshandlades han.
Citera
2005-12-21, 16:04
Medlem
dnymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Var en misshandel för En vecka eller två sedan på just Eneborg. Nån snubbe som satt å tryckte på en porrfilm han spelat in med en tjej.
Denna rulle ville bekanta till henne och hon själv ha tillbaka men när han vägrade så misshandlades han.

känns ju mer som som något själförvålat änn farligt....håller nog fast vid att det blir ett rätt mysigt ställe att bo på.
Citera
2006-08-31, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tizor
Gustavslund & Elineberg följer väl med Ramlösa en del, fina områden, hyfsade priser

Förr i tiden var Gustavslund ett toklugnt område med endast barnfamiljer
och en riktig idyll med närhet till grönområde och skola. Men i slutet på
90-talet vet jag att de var tvungna att sätta upp galler i carportarna
på grund av frekventa bilinbrott. Hur är området år 2006??
Hela området har ju vuxit rejält med.

Elineberg har jag aldrig bott på, men på min tid så bodde alla som hade
ungar som heter Johnny, Dan, Conny, Ronny i det området. Det var lite
halvt gangstervarning på det området. Inga farliga gansters alls om man
jämför med bad boys idag dock. Hur är det att bo på Elineberg idag??
Hur är området, lugnt eller stökigt?
Citera
2006-09-05, 18:10
Bannlyst
*bump*

Ingen?
Citera
2006-09-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleOogel
Förr i tiden var Gustavslund ett toklugnt område med endast barnfamiljer
och en riktig idyll med närhet till grönområde och skola. Men i slutet på
90-talet vet jag att de var tvungna att sätta upp galler i carportarna
på grund av frekventa bilinbrott. Hur är området år 2006??
Hela området har ju vuxit rejält med.

Elineberg har jag aldrig bott på, men på min tid så bodde alla som hade
ungar som heter Johnny, Dan, Conny, Ronny i det området. Det var lite
halvt gangstervarning på det området. Inga farliga gansters alls om man
jämför med bad boys idag dock. Hur är det att bo på Elineberg idag??
Hur är området, lugnt eller stökigt?

Att bo på Elineberg idag är ganska lugnt. Visserligen har jag hört att sedan GA-skolan stängde och vissa av de eleverna flyttades till Elinebergsskolan, så har det kommit lite fler klagomål, både från ungdomar på Elinebergsskolan och boende i området. Där finns ju en del brottslighet, såsom moppestölder, bilinbrott osv., men var finns inte det?
Elinberg räknas iaf absolut inte till ett av de "värre" områdena.

Gustavslund är samma sak. Lugnt område, mycket barnfamiljer, men en del inbrott i bilar osv. Inte heller ett område som är stökigt.
Citera
2006-09-06, 13:31
Medlem
Undvik drottninghög!!

Bodde i helsingborg några månader i våras. Vi bodde i ett stort bostadsområde som heter drottninghög. Det är nog det värsta stället som finns tror jag. Ligger bort mot dalhem som enligt mitt tycke verkar mycket lugnare och finare. Under de två månader vi bodde där blev min polares bil stulen och en hel del slagsmål och grejer hände.
Citera
2006-09-06, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanja
Att bo på Elineberg idag är ganska lugnt. Visserligen har jag hört att sedan GA-skolan stängde och vissa av de eleverna flyttades till Elinebergsskolan, så har det kommit lite fler klagomål, både från ungdomar på Elinebergsskolan och boende i området. Där finns ju en del brottslighet, såsom moppestölder, bilinbrott osv., men var finns inte det?
Elinberg räknas iaf absolut inte till ett av de "värre" områdena.

...

Ok, det låter lovande Jag och frugan har varit där och gått lite,
för att bilda oss en uppfattning. Vi blev positivt överraskade, helt klart.
Rent och fint. Och vill man köpa sin lägenhet, så är priserna riktigt låga
jämfört med andra områden som ligger lika långt ifrån stan
Citera
2006-09-07, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleOogel
Ok, det låter lovande ...

Eller inte
http://hd.se/helsingborg/2006/09/07/knivskuren_man_hittades_utanfoer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera