Citat:
Ursprungligen postat av
joakim-bausser
Kommer inte ske ett överklagande som någon i tråden påstår, eller?
Jag tror på överklagan till HR av de tilltalade, samt att de får något sänkta straff. Lyckta dörrar i en TR rättegång med såpass stort mediepådrag leder ofta till saltade domar. Stor chans att det faktiskt inte går att döma på precis alla punkter framförallt 25-åringen dömts på, men att man gjort det ändå pga vad man ansett vara sannolikt och inte.
Säga vad man vill om vårt system men är vi överens om att döma enl lagbok och praxis så skall det alltid göras, oavsett brottets art. Min erfarenhet är att TR med sin fullständigt inkompetenta nämndemannaskara allt för ofta dömer felaktigt åt ett eller annat håll.