2017-01-07, 08:10
  #313
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
50-årige Atlassi dömdes för att ha våldtagit två tjejer på 16 år. Detta är möjligt med hjälp av bilder och videos där han utnyttjar utslagna barn sexuellt.

Tack för tydligt svar. Det uppskattas! Tyvärr så kommer det drivas och tas upp i HD, där de kommer fria honom från allt.
Citera
2017-01-07, 10:40
  #314
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Ser fram emot "tillrättavisning" av övriga interner när straff ska avtjänas. 😆
Citera
2017-01-07, 18:25
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Tack för tydligt svar. Det uppskattas! Tyvärr så kommer det drivas och tas upp i HD, där de kommer fria honom från allt.
Varför skall HD ta upp det, vad är det som är så speciellt med detta, vilka nya omständigheter kommer tillkomma? Eller tror du HD bara tar upp saker som det ansöks om, glöm det.

Krögare, invandrare, sexuella övergrepp. Det kan HD mer än väl. Inget nytt där inte.
Citera
2017-01-07, 18:26
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Ser fram emot "tillrättavisning" av övriga interner när straff ska avtjänas. 😆
Kommer sitta skyddade från övriga, kommer sitta med likasinnade.
Citera
2017-01-07, 23:44
  #317
Medlem
Kommer inte ske ett överklagande som någon i tråden påstår, eller?
Citera
2017-01-09, 00:12
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Ja, men att han är skyldig skiter vårt rättsystem fullständigt i. Men han blev dömd i hovrätten va? Hans advokat kommer få honom friad i HD, tyvärr.

Varför skulle fallet överhuvudtaget tas upp i HD? De prövar aldrig detta
Citera
2017-01-11, 10:25
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Kommer inte ske ett överklagande som någon i tråden påstår, eller?

Jag tror på överklagan till HR av de tilltalade, samt att de får något sänkta straff. Lyckta dörrar i en TR rättegång med såpass stort mediepådrag leder ofta till saltade domar. Stor chans att det faktiskt inte går att döma på precis alla punkter framförallt 25-åringen dömts på, men att man gjort det ändå pga vad man ansett vara sannolikt och inte.

Säga vad man vill om vårt system men är vi överens om att döma enl lagbok och praxis så skall det alltid göras, oavsett brottets art. Min erfarenhet är att TR med sin fullständigt inkompetenta nämndemannaskara allt för ofta dömer felaktigt åt ett eller annat håll.
Citera
2017-01-15, 20:48
  #320
Medlem
Jag gick förbi Corazón vid saluhallen igår. Såg ett anslag att dom inte kunde erbjuda alkoholhaltiga drycker. Undrar varför
__________________
Senast redigerad av inbrottstjuv 2017-01-15 kl. 20:54.
Citera
2017-01-18, 00:49
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inbrottstjuv
Jag gick förbi Corazón vid saluhallen igår. Såg ett anslag att dom inte kunde erbjuda alkoholhaltiga drycker. Undrar varför


Hört ryktas att "en hockeyspelare" köpt alla Navids restauranger för 70 miljoner kr, vet ej hur trovärdig källan är då jag är tredje part.
Citera
2017-01-18, 01:26
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Hört ryktas att "en hockeyspelare" köpt alla Navids restauranger för 70 miljoner kr, vet ej hur trovärdig källan är då jag är tredje part.

Inte helt långsökt då Navid gillar att hänga med Frölundaspelare på sina restauranger. Hur det har finansierats är en annan femma, skulle inte förvåna mig om Navid ligger bakom finansieringen på ett eller annat sätt så att eventuell hockeyspelare bara är bulvan eller målvakt.
Citera
2017-01-18, 22:46
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pauleisen
Inte helt långsökt då Navid gillar att hänga med Frölundaspelare på sina restauranger. Hur det har finansierats är en annan femma, skulle inte förvåna mig om Navid ligger bakom finansieringen på ett eller annat sätt så att eventuell hockeyspelare bara är bulvan eller målvakt.

Ja, tänk om hockeyspelaren är målvakt ...
Citera
2017-01-18, 23:02
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Hört ryktas att "en hockeyspelare" köpt alla Navids restauranger för 70 miljoner kr, vet ej hur trovärdig källan är då jag är tredje part.
Det var ett jävla pris. Har man 70 MSEK över så finns det definitivt massor av bättre sätt att använda dessa pengar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in