• 1
  • 2
2005-12-10, 15:36
Medlem
bwoys avatar
Vit toblerone... dräggel..
Citera
2005-12-10, 15:38
Medlem
Sun Rulers avatar
Vore gott. Har smällt i mig 400g vit toblerone till en vanlig spelfilm på 1.5h. Det var åtminstone gått till en början. Hade dessutom ätit middag precis innan.

Jag gillar vita twix skarpt. Föredrar vit choklad framför mörk, oavsett om det är okultiverat eller inte.
Citera
2005-12-10, 15:57
Medlem
Frangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Elof
Ja, som en liten natt-fundering då det redan finns White Twix så sökte jag i desperation efter "white snickers" genom google och hittade överst rysk porr. hmmm... Men ingen choklad, som jag anat. Men problemet är att jag nu har byggt upp ett sug efter "denna vita snickers" och hade med nätets hjälp gladeligen beställt hem några, ja kanske en låda från Taiwan om det vore möjligt. Synd Synd.

Inte fler som vart sugna?

Det låter gott, men vit chocklad blir så sött i längenden så jag skulle nog bara klarat en snickers. Ingen frossa m.a.o.
Citera
2005-12-10, 20:27
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Kom inte Snickers med en modifierad variant för ett tag seden, crunchy eller nåt? Vit Snickers, eller vit fejkchoklad - brrrrr... Konstigt att vit choklad får kallas det när blockchoklad inte längre får kallas choklad för att den (oftast) innehåller alldeles för lite kakao?
Citera
2005-12-11, 00:35
Medlem
Rubbes avatar
EU borde definitivt reglera så att "vit choklad" inte fick tituleras choklad längre, för det är det ju inte.
Citera
2005-12-11, 00:39
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Kom inte Snickers med en modifierad variant för ett tag seden, crunchy eller nåt? Vit Snickers, eller vit fejkchoklad - brrrrr... Konstigt att vit choklad får kallas det när blockchoklad inte längre får kallas choklad för att den (oftast) innehåller alldeles för lite kakao?

Jo, det var något kexaktigt som smakade corn flakes i dem. Inte alls dumma, men inget jag hoppar och skuttar av glädje för.

Vit choklad fungerar som garnityr på chokladpraliner. Tråkigt att äta rent.
Citera
2005-12-11, 02:48
Medlem
Squalos avatar
Jag tycker inte om när ni gnäller på vit choklad.

Vit choklad är samma sak som vanlig, brun, fast man har pressat ut bönorna, istället för att bara ha sönder dom.

Ert resonemang är ungefär samma sak som att te inte borde få kallas te om ni inte kokar det med tebladen i och låter dom vara kvar i drycken när den dricks. Eller att kaffe inte borde få vara kaffe för att ni inte drar i sumpen. Det bruna i choklad är, faktiskt, inte annat är sumpen. Även om det är gudomligt god sump...
Citera
2005-12-11, 13:27
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Jag tycker inte om när ni gnäller på vit choklad.

Vit choklad är samma sak som vanlig, brun, fast man har pressat ut bönorna, istället för att bara ha sönder dom.

Ert resonemang är ungefär samma sak som att te inte borde få kallas te om ni inte kokar det med tebladen i och låter dom vara kvar i drycken när den dricks. Eller att kaffe inte borde få vara kaffe för att ni inte drar i sumpen. Det bruna i choklad är, faktiskt, inte annat är sumpen. Även om det är gudomligt god sump...

Vit choklad innehåller väl endast fettet va? Så bönorna är inte ens med.
Citera
2005-12-11, 18:29
Medlem
Sir Elofs avatar
Jösses, här har det hänt grejjer

Kan Rapportera att suget efter denna vita snickers inte längre finns! Eftersom jag har bullat upp med vita raiders istället. Och att tråden inriktades på vit choklad var väl inte så konstigt kanske heller. Kul iaf.

Nu ska jag iaf sätta i mig en white twix (Raider) hur sliskigt och omannligt det än anses vara, kanske en mintlikör till?

Tjo
Citera
2005-12-11, 19:34
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Jag gillar inte vit choklad! Jag tycker inte om mörk choklad heller. Min favorit är den klassiska Marabous mjölk-choklad..
Citera
2005-12-12, 08:40
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Elof
Nu ska jag iaf sätta i mig en white twix (Raider) hur sliskigt och omannligt det än anses vara, kanske en mintlikör till?
Inget ont om mintlikör, men langa chokladen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in