2016-09-08, 20:41
Medlem
Har tidigare haft psykoser etc. Hört röster osv. Droginducerad psykos.

När jag lagt ner allt drogande blev jag sedan deprimerad. Äter nu 50mg sertralin och är inne på dag 20.

Kan inte sova, känns som att rösterna har blivit mer intensiva och min verklighetsuppfattning har grovt förändrats sedan jag började med medicinen.

Känns som att allt är en enda stor tripp.

Rösterna säger åt mig att medicinen är livsfarlig och jag borde sluta. Vad bör jag göra i denna situation? Ibland håller jag på att bli galen.
Senast redigerad av jacksterr 2016-09-08 kl. 20:41. Anledning: Lol
Citera
2016-09-08, 20:43
Medlem
masonitskivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacksterr
Har tidigare haft psykoser etc. Hört röster osv. Droginducerad psykos.

När jag lagt ner allt drogande blev jag sedan deprimerad. Äter nu 50mg sertralin och är inne på dag 20.

Kan inte sova, känns som att rösterna har blivit mer intensiva och min verklighetsuppfattning har grovt förändrats sedan jag började med medicinen.

Känns som att allt är en enda stor tripp.

Rösterna säger åt mig att medicinen är livsfarlig och jag borde sluta. Vad bör jag göra i denna situation? Ibland håller jag på att bli galen.

Låter obehagligt.. Jag använde Sertralin ett tag, dock inte pga psykoser eller liknande. Mot ångest och depp. Mådde väl sådär utav dom, varken bra eller dåligt. Fråga hjärnskrynklaren. Vad säger han/hon?
Citera
2016-09-08, 20:49
Bannlyst
Vad mer säger rösterna än att du ska sluta med medicinen?
Vad för droger tog du tidigare? Vet läkaren om att du tog droger tidigare som gjorde dig deprimerad?
Du borde nog främst få hjälp med något som kan få dig att sova tror jag.
Citera
2016-09-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Vad mer säger rösterna än att du ska sluta med medicinen?
Vad för droger tog du tidigare? Vet läkaren om att du tog droger tidigare som gjorde dig deprimerad?
Du borde nog främst få hjälp med något som kan få dig att sova tror jag.

Rösterna säger en hel del bland annat att sertralin är djävulens medicin och att jag håller på att sälja min själ.

Tidigare tagit svamp ecstasy kokain ibogain och lite andra hallucinogenic samt rökt weed i ca 7 år.

Funderar på att sluta med medicineringen och köra på det helt nyktra spåret. För sömn är det enda jag har zyprexa och quetiapine. Båda dessa funkar upp mig varje gång jag tar dem så vill ej använda dem för sömn.
Citera
2016-09-08, 22:35
Bannlyst
Citat:
Rösterna säger en hel del bland annat att sertralin är djävulens medicin och att jag håller på att sälja min själ.

Tidigare tagit svamp ecstasy kokain ibogain och lite andra hallucinogenic samt rökt weed i ca 7 år.

Funderar på att sluta med medicineringen och köra på det helt nyktra spåret. För sömn är det enda jag har zyprexa och quetiapine. Båda dessa funkar upp mig varje gång jag tar dem så vill ej använda dem för sömn.

Du säljer inte din själ så enkelt men du förändrar dina känslor precis som alla droger gör med dig och det förändrar din själ.
Jag tror också att du borde sluta med allt sånt, det gör dig nog inte något bra alls .
Vet inte riktigt hur såna tabletter (ssri) fungerar efter droger men jag åt nått liknande för 10 år sedan och slutade tvärt och mådde skit i ett par veckor, det blixtrade mycket i huvudet men gick över.

Och har det varit mycket droger så tar det ett tag att ställa in sig, det kan vara rätt jobbigt och ta tid, men det tar mer tid än vad det är jobbigt. Ganska svårt att förklara den biten.
Citera
2016-09-08, 22:36
Medlem
Gregeeers avatar
Citat:

Sluta med den medicinen

Jag började med den medicinen och det slutade med att jag svimmande av den.. Det slutade mindre bra :/
Citera
2016-09-09, 00:57
Medlem
SchnellerHeinzs avatar
Spontant låter det som att du behöver något antipsykotika och inte antidepp om du har problem med att du hör röster och grejer.
Citera
2016-10-05, 00:23
Moderator
Psilosophers avatar
På inrådan av läkare har jag påbörjat medicinering med Sertralin (50mg).

Efter ett piller upplever jag krypningar i benen, rännskita, aptitlöshet och tjackpupiller. Redan efter ett par timmar? Inbillar jag mig, eller är detta normalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in