2016-09-08, 15:01
Medlem
Hej!

I min mobil som r en Samsung anvnder jag Googles kalender. Jag skulle grna vilja synka de aktiviteter jag lgger till dr med kalendern som finns som standard i min MacBook air. Nr jag gr in i kalender -> lgg till konto -> Google kommer det bara upp en ruta dr det str: "Osker anslutning. Kunde inte bekrfta servercertifikatet. Detta kan bero p ntverkskonfigurationen eller proxyinstllningarna".

Jag som r vldigt oteknisk frstr inte riktigt vad detta innebr. Ngon som vet hur jag ska g tillvga?
Citera
2016-09-08, 15:27
Moderator
Rassas avatar
ppna programmet Nyckelhanterare (Program-->Verktygsprogram). Klicka p Certifikat och sedan sker du i skrutan efter "verisign" (VeriSign-certifikat). Kolla i hgerkolumnen att dom fortfarande r giltiga. Radera dom som inte r det genom att hgerklicka p certifikatet och "Radera ..."

Fr dom vriga VeriSign, dubbelklicka p varje och tryck p "Godknnelse" och se till att "Anvnd systemfrval " r valt vid "Nr det hr certifikatet anvnds." Vid de vriga valen ska det st "Inget vrde angivet."

Testa sedan att lgga till ditt Google-konto igen.
Citera
2016-09-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
ppna programmet Nyckelhanterare (Program-->Verktygsprogram). Klicka p Certifikat och sedan sker du i skrutan efter "verisign" (VeriSign-certifikat). Kolla i hgerkolumnen att dom fortfarande r giltiga. Radera dom som inte r det genom att hgerklicka p certifikatet och "Radera ..."

Fr dom vriga VeriSign, dubbelklicka p varje och tryck p "Godknnelse" och se till att "Anvnd systemfrval " r valt vid "Nr det hr certifikatet anvnds." Vid de vriga valen ska det st "Inget vrde angivet."

Ska testa detta. Har en frga innan jag brjar bara, alla certifikat r giltiga tidsmssigt, men vid ett str det (istllet fr giltigt som p de andra) "Detta certifikat signerades av en ej betrodd utfrdare". Ska jag ta bort det eller lta den ligga kvar?
Citera
2016-09-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa

Tack s mycket fr hjlpen! Nu funkar det som det ska!
Citera
2016-09-08, 19:26
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkx
Tack s mycket fr hjlpen! Nu funkar det som det ska!

Najs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in