2016-09-08, 00:09
Medlem
Hej!
Först vill jag bara säga att jag är medveten om att liknande trådar har gjorts på Flashback tidigare av andra medlemmar men ingen av dem har varit särskilt hjälpsamma och trådarna har dött ut efter 5-6 inlägg.

Jag ska vara rakt på sak, jag behöver tips på en affärsidé till mitt UF-företag. Inledde mitt UF-år för några veckor sedan och min grupp kom på en rätt bra idé men vi har fått visshet om att produkten redan finns på den svenska marknaden och att vi inte kan nischa in oss tillräckligt för att bli unika. Det är brådskande att komma på en ny produkt eftersom att vi mindre om två veckor ska presentera både affärsidén samt en färdig logotyp inför en jury.

Min dröm är självklart att hitta en produkt man kan importera billigt genom tex AliExpress eller Ebay och som kan säljas med en bra vinstmarginal. Problemet är bara att hitta en produkt som man kan marknadsföra och få människor att tro att de faktiskt behöver. UF-företag har rätt låg reliabilitet så det får heller inte vara för högt försäljningspris.

Föredrar att sälja en vara istället för tjänst eftersom att det är många mässor vi deltar på och det går inte att sälja en tjänst där och då, fast det går med varor.

Jag har spånat och tittat runt på olika hemsidor ända sedan januari men har inte hittat just den produkten jag känner är den rätta. Därför vänder jag mig hit och hoppas att ni kan komma med tips! Det är ingen miljonidé jag letar efter, bara något som inte är alltför svårsålt.
Citera
2017-02-19, 01:12
Medlem
Leta upp produkter från ali eller amazon och skapa reklam på facebook för 5$/dag och ge inte upp om du inte hittar den producten som säljs bra.Man kan förlora några 1000 lappar innan man hittar den produkten som kommer ändra ditt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in