• 5
  • 6
2016-09-09, 13:25
Medlem
Vem körde Mercedesen egentligen? Finns det några uppgifter om honom/henne?
Citera
2016-09-09, 20:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Vem körde Mercedesen egentligen? Finns det några uppgifter om honom/henne?

Ingen aning, det finns ju inte ens några uppgifter om vem "Putins favoritchaufför" var.. Det luktar bropagandakrig lång väg...
Citera
2016-09-10, 09:45
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Men kan du ta och lugna ner dig.

Jag säger inte att det är på det viset. Jag säger att det har varit den stora snackisen. Sen om ni avfärdar teorin, fine.

Inget mer med det.

Men att börja anklaga folk för att vara "Putinister" bara för att de tar upp en snackis på nätet, är väl ett slag under bältet om något!
Men det var ju inte bara så att du "presenterade veckans snackis", utan du gick ju in med näbbar och klor för att försvara det.

Och du blev motsagd, och det med hur övertygande argument som helst från bla snakeplissken och de andra.

Och nu lägger du dessutom till att du minsann blivit "anklagad för att vara Putinist" ...

Men med tanke på hur du agerat i tråden, tycker du själv att det är så konstigt ???

Du verkar ju ha investerat en god portion av ditt känsloliv i både "Putinism" liksom denna vansinnesteori om CIA-attack medelst rattfyllerist på Putins "favoritchaufför" ...

Om du inte hade brytt dig, varför jagar du då upp dig så?
Citera
2016-09-10, 16:41
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ingen aning, det finns ju inte ens några uppgifter om vem "Putins favoritchaufför" var.. Det luktar bropagandakrig lång väg...

Man namnger normalt inte offer för trafikolyckor i Ryssland om det inte är en megakändis. Brottslingar är ofta också anonyma om de inte är spektakulära som massmördare eller terrorister. Vi har en helt annan kultur här där vi hänger ut småbusar som snor en gräsklippare.
Citera
2016-09-10, 17:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Man namnger normalt inte offer för trafikolyckor i Ryssland om det inte är en megakändis. Brottslingar är ofta också anonyma om de inte är spektakulära som massmördare eller terrorister. Vi har en helt annan kultur här där vi hänger ut småbusar som snor en gräsklippare.

Tack, det visste jag inte - men om man har angett att det var Putins "favvis-chaffis" så kan man ju tycka att det knappast är en normal situation.
Citera
2016-09-10, 18:21
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Tack, det visste jag inte - men om man har angett att det var Putins "favvis-chaffis" så kan man ju tycka att det knappast är en normal situation.

Han är inte en offentlig person. Det finns ingen som vet vem han är mer än de som känner honom. De vet att han är död. Resten av Ryssland har ingen aning om hans namn eller skostorlek och så kommer det att förbli. Inte en jävel bryr sig om han heter Alexandr eller Ivan.
Citera
2016-09-10, 18:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han är inte en offentlig person. Det finns ingen som vet vem han är mer än de som känner honom. De vet att han är död. Resten av Ryssland har ingen aning om hans namn eller skostorlek och så kommer det att förbli. Inte en jävel bryr sig om han heter Alexandr eller Ivan.

I Sverige hade vi en liknande situation nyligen med Mona Sahlins livvakt - det tog inte speciellt lång tid innan varenda jävel visste hans namn - men här svävar vi fortfarande i mörkret. Lite underligt är det allt om du tänker efter...
Citera
2016-09-11, 10:16
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
I Sverige hade vi en liknande situation nyligen med Mona Sahlins livvakt - det tog inte speciellt lång tid innan varenda jävel visste hans namn - men här svävar vi fortfarande i mörkret. Lite underligt är det allt om du tänker efter...

Inte ett dugg. Jag ser inget annat än en person, full, telefonpratande eller spelande Pokemon GO som inte kunde hålla sig på sin väghalva.
Citera
2016-09-11, 10:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inte ett dugg. Jag ser inget annat än en person, full, telefonpratande eller spelande Pokemon GO som inte kunde hålla sig på sin väghalva.

Det ser inte jag heller - jag är helt övertygad om att det var en s.k. "freak accident"..

Dock tycker jag det är lite underligt att inte chauffören av den "påkörda" bilen, som påstås vara Putins favoritchaufför namngetts, det är det enda jag ifrågasatt eftersom jag inte skulle bli ett dugg förvånad om det vore en sanning med viss modifikation.
Det tog ju inte speciellt lång tid efter kraschen innan det spreds konspirationsrykten om CIA etc och då passar det förstås utmärkt att trycka på sådant som "favoritchaufför" - men det kan ju lika väl ha varit tvärtom - att det var just pga hans identitet som ryktena uppstod.
Nu skriver dock flera källor (antagligen med samma ursprung) att han kallades "MK" så då går det antagligen att identifiera honom och verifiera att han verkligen var Putins chaufför.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-09-11 kl. 10:33.
Citera
2016-12-17, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdagfadsfgs
Tror snarare att CIA fjärrstyrde fel bil med mening som ett litet hot/varning till Putin.

På presskonferensen uppger Obama också att han vid ett möte pratat om hackerattacken direkt med Rysslands Vladimir Putin i september.

Citat:
– Jag sa att de måste sluta, annars får det allvarliga konsekvenser, säger Obama.

– Vårt mål fortsätter att vara att sända ett klart budskap till Ryssland, och andra, att inte göra så här mot oss för vi kan göra saker mot er.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...utin-att-sluta

Ja det låter nog troligt att det kan vara det som har hänt. Lite maktdemonstration emot Putin, sen var det slut med attacker ^^
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in