2016-09-12, 11:24
Medlem
swebarbs avatar
En daydate i guld är inte dumt val med presidentlänk.
Citera
2016-09-12, 22:22
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Den är snygg men lite för vanlig look enl min smak. Liknar lite Sjö&Sandström.

Haha, det var taskigt sagt, men å andra sidan är jag ingen större fan av Sjöö Sandström heller.
Citera
2016-09-13, 20:19
Medlem
Helt ärligt så funkar alla Rolex bättre än det mesta. Jag köpte en renoverad datejust -69 när jag fyllde 40 år 2009 (samma årgång som jag) och den tickar och tickar utan problem. Kostade runt 16 000. Jämfört med mina Breitling, RADO och Sjöö-Sandström är den en dröm. Sjöö är KASS - någon som vill köpa den? En Chronolink för 34 000 som kostat 15 000 i reparationer sedan 2006!!
Citera
2016-11-05, 12:58
Medlem
Ifall du köper en guld rolex, köp en gmt master 2. Men hur som helst så borde du köpa en rolex gmt master 2 batman istället, snyggare och billigare.
Senast redigerad av noahsn 2016-11-05 kl. 13:07.
Citera
2016-11-06, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Om man skall köpa en Rolex i helguld (begagnad) vilken är enl FB vänner snyggast. Daytona eller en Submariner eller ngn annan. Kostnaden är ju ung densamma om man inte väljer de sällsynta modellerna. Personligen gillar jag Submariner i helguld med blå tavla o ring.

Om du nu nödvändigtvis ska ha en guld-Rolex så skulle jag säga att en Daytona med vit urtavla är ballast utan tvekan.

Med det sagt så hade jag i din sits köpt en Patek Nautilus istället (i stål) och lagt eventuell mellanskillnad på ett par justa kostymer eller nåt.
Citera
2016-11-24, 15:36
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noahsn
Ifall du köper en guld rolex, köp en gmt master 2. Men hur som helst så borde du köpa en rolex gmt master 2 batman istället, snyggare och billigare.

Många säger att man skall köpa en GM2. De är fina.

Citat:
Ursprungligen postat av Whaaam
Om du nu nödvändigtvis ska ha en guld-Rolex så skulle jag säga att en Daytona med vit urtavla är ballast utan tvekan.

Med det sagt så hade jag i din sits köpt en Patek Nautilus istället (i stål) och lagt eventuell mellanskillnad på ett par justa kostymer eller nåt.

Daytona är helt ok men en Sub med blå urtavla är supersnygg. Men klart lite zigenarvarning om man har den i Sverige.
Patek är alltid en Patek men det är en helt annan typ av klocka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in