2016-09-07, 19:55
Medlem
Goldmanns avatar
Om man skall köpa en Rolex i helguld (begagnad) vilken är enl FB vänner snyggast. Daytona eller en Submariner eller ngn annan. Kostnaden är ju ung densamma om man inte väljer de sällsynta modellerna. Personligen gillar jag Submariner i helguld med blå tavla o ring.
Citera
2016-09-07, 20:06
Medlem
Blattevarning på Rolex.

Köp något som sticker ut. Hautlence Primary Vortex.
Citera
2016-09-07, 20:12
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Blattevarning på Rolex.

Köp något som sticker ut. Hautlence Primary Vortex.
Lite blattevarning i Sverige men inte utomlands. Fö så har de flesta blattar falska klockor, förutom en zigenare jag känner.
Men Rolex är en klassisk klocka som jag gillar. Vortexen håller inte i längden. Är ute efter ngt som håller i längden. Annars finns det ju hur mkt snygga klockor som helst. Tex Jaeger. Det blir en Rolex men vilken ?
Citera
2016-09-07, 20:14
Medlem
think2acts avatar
Köp en gammal president länk, klart klassiskt fint
Citera
2016-09-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Lite blattevarning i Sverige men inte utomlands. Fö så har de flesta blattar falska klockor, förutom en zigenare jag känner.
Men Rolex är en klassisk klocka som jag gillar. Vortexen håller inte i längden. Är ute efter ngt som håller i längden. Annars finns det ju hur mkt snygga klockor som helst. Tex Jaeger. Det blir en Rolex men vilken ?

Personligen tycker jag Submariner. Om det nu måste vara en Rolex. Skämtade om Vortexen. Den kostar nästan 200.000 US dollar.
Citera
2016-09-07, 20:23
Medlem
Konnysalamis avatar
rolex submariner guld och blå, otroligt fin klocka.
Citera
2016-09-07, 20:26
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Håller på att spara ihop till en DayDate i helguld, så väljer såklart den!
Annars gillar jag sub 16618 med svart bezel och tavla, mycket fin.
Citera
2016-09-07, 21:36
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
Håller på att spara ihop till en DayDate i helguld, så väljer såklart den!
Annars gillar jag sub 16618 med svart bezel och tavla, mycket fin.
DayDate finns i mängder till rätt bra priser.
Såg precis en GTM ll i Rom för !23k
Citera
2016-09-08, 23:46
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
DayDate finns i mängder till rätt bra priser.
Såg precis en GTM ll i Rom för !23k

GMT Master II eller Sub i guld går fetbort för min del. Ser alldeles för vräkiga ut. En DayDate är däremot en av de få klockor från Rolex jag anser passar i helguld och har rolex vackraste länk dessutom.
Citera
2016-09-09, 10:24
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
GMT Master II eller Sub i guld går fetbort för min del. Ser alldeles för vräkiga ut. En DayDate är däremot en av de få klockor från Rolex jag anser passar i helguld och har rolex vackraste länk dessutom.
Håller med att DayDate är snygg. Men jag tror att jag hade ångrat mig och känt en viss otillfredsställelse om jag hade köpt den. Sub o Master är vräkiga men det gör det lite attraktivt ffa i Sverige, alltid retar det ngn. Sen är tyngden underbar i de klockorna. Daytona är lite mindre vräkig men den har inte blå urtavla.
Sen haar jag aldrig begripit varför man skulle köpa guld/stål. Det är lite billigt. Då kan man lilka bra köpa stål. En Seadweller i stål är en underbar bruksklocka.
Citera
2016-09-09, 19:09
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Håller med att DayDate är snygg. Men jag tror att jag hade ångrat mig och känt en viss otillfredsställelse om jag hade köpt den. Sub o Master är vräkiga men det gör det lite attraktivt ffa i Sverige, alltid retar det ngn. Sen är tyngden underbar i de klockorna. Daytona är lite mindre vräkig men den har inte blå urtavla.
Sen haar jag aldrig begripit varför man skulle köpa guld/stål. Det är lite billigt. Då kan man lilka bra köpa stål. En Seadweller i stål är en underbar bruksklocka.

Ja tvåton funkar till damer och gamla gubbar. Själv föredrar jag stål, vitguld eller platina. Absoluta favoriten från Rolex är DayDate 228206 "Ice" i platina, med batongindex. Svårt att hitta en vackrare klocka.
Citera
2016-09-12, 10:21
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Ja tvåton funkar till damer och gamla gubbar. Själv föredrar jag stål, vitguld eller platina. Absoluta favoriten från Rolex är DayDate 228206 "Ice" i platina, med batongindex. Svårt att hitta en vackrare klocka.
Den är snygg men lite för vanlig look enl min smak. Liknar lite Sjö&Sandström.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in