2005-12-09, 12:29
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbåt
Ingen som vet vad det nyaste tillskottet Kronan ligger p nikotinmssigt?

Har skickat ett mail till Gothitek och frgat nu..
Citera
2005-12-09, 13:00
Medlem
Octobans avatar
Strongcut

Har snusat Strongcut en del, och kan sga med skerhet att den bde r och smakar starkast, fick fan yrsel av dom portionerna frsta gngen jag testade dom, och d har jag snusat i 10 r plus bde ls och portion..Skruf extra stark ligger ocks bra till p topp-listan avd starka.

Svagaste snuset lr ju vara ngra av de nya mrkena..eller mjligtvis ngon lightprodukt?
Citera
2005-12-09, 16:50
Moderator
tobess avatar
Fick svar frn Gothiatek

Citat:
Nikotinhalten i Kronan r ungefr som i de vriga
portions-produkterna i Large-storlek, d v s ca 8 mg per prilla.
Citera
2005-12-10, 01:30
Bannlyst
Tack Tobes, du r en ngel ibland
Citera
2013-03-07, 16:13
Bannlyst
Jag antar att det har tillkommit ett antal snussorter sen -05?

Jag sjlv kr med LD-vit, men jag tar nd varje pse i papper och klmmer ut en massa saft fr att jag upplever den fr stark. Det r lite bkigt, och vet ngon, ngot snus som skulle f mig att slippa detta otyg vore jag tacksam.
Citera
2013-03-07, 17:01
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiledaren

Jag sjlv kr med LD-vit, men jag tar nd varje pse i papper och klmmer ut en massa saft fr att jag upplever den fr stark. Det r lite bkigt, och vet ngon, ngot snus som skulle f mig att slippa detta otyg vore jag tacksam.

granit vit eller om du vill ha en nnu svagare vit. knekt vit den smakar ingenting enligt mig rinner knappt billig dessutom

ja det har det gjort
Citera
2013-03-07, 17:05
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiledaren

Kp en snussats med portionssnus ifrn tex swedsnus.nu eller snusbolaget.se / snus2.se (de har lite olika). Tillstt extremt lite vatten (eller inget alls) s fr du en redigt torrt white snus.
Citera
2013-03-07, 19:03
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Prova ngon ls frslagsvis Ettan eller Grov d slipper du hlla p att kladda med papper. D kan du knda bollar hrda som golfbollar som inte smakar ngot.
Citera
2018-06-11, 13:47
Medlem
simmarn_2004s avatar
I USA sljer Camel snus som inte r lika starkt som snuset hr i Sverige. Ger en mer behaglig lgintensiv niktotinkick n den starka effekt man fr av mkt snus hr i Sverige (iaf fr en sdan som mig som r ganska nikotinovan). I Sverige brukar jag snusa SKRUF pssnus (med tranbrssmak). Jag vet inte om det r relativt starkt eller svagt. Men har ngon tips p ngot relativt svagare?

Tack p frhand!
Citera
2018-06-11, 15:29
Medlem
Qaas avatar
Kaliber Vit Special, mycket mjuk prilla
Citera
2018-06-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankthebunny
Jag stller den naturliga fljdfrgan:

Vilket r det starkaste snuset p marknaden? Rent nikotinmssigt, allts.

Siberia snus r starkast typ. 43mg/g i nikotinhalt. Inget jag rekommenderar, d det r riktigt starkt.
https://www.nettotobak.com/stark-por...te-dry-portion

Till trdstarten: Kaliber r relativt svagt ca 8mg/g.

Sg nu att det var en gammal trd, oops.
Citera
2018-06-11, 21:26
Medlem
Uschlings avatar
Svagaste snuset av idag r vl de sorter dr inget nikotin alls finns, som Zeroberg, Onico, Qvitt, Kickup och XQS.

De starkaste av det svenska snuset som jag har sett r vl frmodligen Siberian som har 43mg/g precis som Babyspenat sa, och Thunder X Portion, som slr Siberian med en hrsmn med sina 45mg/g.

Sjlv gillar jag lite starkare kickar n s och snusar grna ett nordafrikanskt snus som heter Makla Ifrikia nr jag r i utlandet, som innehller sk. fritt nikotin, men det r jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in