Hola muchachos!
För några år sedan mellan två jobb reste jag några månader, fick slut på cash och - ung som jag var - drog mitt kreditkort hejdlöst på olika ställen. Det är vad det är och sedan dess har jag nallat lite igen i samband med flytt.
Nu för tiden har jag mer ordnat liv med fast jobb och rutiner. Jag har i skrivande stund 36 k att betala tillbaka och det är ett kreditkort via Swedbank. Kollar man inbetalningshistoriken så har de senaste inbetalningarna legat på runt 1300 varje månad och då ser man att ca 350-400 kr är ren ränta, så alltså typ 900 kr går direkt till lånet.
Utan att ha det minsta koll på sånt här tycker jag det spontant låter som en dålig deal, även fast jag såklart vet att ränta är nåt man får leva med i vårt kapitalistiska samhälle. Har ni något förslag på ett bättre lån eller så jag kan ta för att få ner räntan? Alltså låna en klumpsumma nånstans (var? Blancolån?) och betala tillbaka hela summan till Swedbank.
Jag har inga anmärkningar och god ekonomi i övrigt, så ett nytt lån eller så är inga problem. Det här är mest något som stör mig eftersom det känns som att mina månatliga inbetalningar inte ger nåt slags inverkan på skulden. Tacksam för svar