2016-09-06, 14:40
Medlem
DetectiveFunks avatar
Hola muchachos!

För några år sedan mellan två jobb reste jag några månader, fick slut på cash och - ung som jag var - drog mitt kreditkort hejdlöst på olika ställen. Det är vad det är och sedan dess har jag nallat lite igen i samband med flytt.

Nu för tiden har jag mer ordnat liv med fast jobb och rutiner. Jag har i skrivande stund 36 k att betala tillbaka och det är ett kreditkort via Swedbank. Kollar man inbetalningshistoriken så har de senaste inbetalningarna legat på runt 1300 varje månad och då ser man att ca 350-400 kr är ren ränta, så alltså typ 900 kr går direkt till lånet.

Utan att ha det minsta koll på sånt här tycker jag det spontant låter som en dålig deal, även fast jag såklart vet att ränta är nåt man får leva med i vårt kapitalistiska samhälle. Har ni något förslag på ett bättre lån eller så jag kan ta för att få ner räntan? Alltså låna en klumpsumma nånstans (var? Blancolån?) och betala tillbaka hela summan till Swedbank.

Jag har inga anmärkningar och god ekonomi i övrigt, så ett nytt lån eller så är inga problem. Det här är mest något som stör mig eftersom det känns som att mina månatliga inbetalningar inte ger nåt slags inverkan på skulden. Tacksam för svar
Citera
2016-09-06, 15:24
Medlem
elastikmandens avatar
Efter som du verkar sköta dina inbetalningar väl, kan du fylla i dina uppgifter, och googla någon större låneförmedlare, då kommer det ju en massa banker upp och du har ett bra kredit värde kan du få väldigt låg ränta.
Citera
2016-09-06, 16:16
Medlem
Raxs avatar
Gå till banken och ta ut ut privatlån, problemet löst

Vill du ha ännu lägre får du gå till alla banker och byta till den med best villlkor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in