Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-12-10, 00:17
Medlem
KulanZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperbulle
Okej. Rätt kört isf. Smartast och diskretast är nog att få access til admin lokalt. Har jag gjort:P

Brukar också köra den taktiken på våran skola. In i datorhantering å skapa ett nytt lokalt konto, logga ut, kryssa i workstation only logga in, surfa på med firefox anonymt.
Citera
2005-12-10, 15:39
Medlem
AngelHackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollerBoySE
Det finns ingen version av NetWare med det numret...

jo han pratar om klient versionen.
adisbladis har datorerna ZENworks Desktop Management med?
Citera
2005-12-10, 17:25
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelHacker

Ja, då kan det stämma.
Citera
2005-12-10, 17:56
Medlem
Ralf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixxon
Påminner mig om när jag hade PRAO på Dataservice och gav support över telefon. Äldre dam ringer och säger "det är något fel med mitt Windows 97..."

Jag tycker mig faktiskt minnas att det fanns nåt slags uppgraderingspaket till Windows 95 med olika bugfixar och dylikt som hette Windows 97. Jag körde det själv ett tag. (Jag pratar inte om win 95A eller nåt liknande.)
Citera
2005-12-10, 18:08
Medlem
blueCommands avatar
Windows 98 hette faktiskt ett tag Windows 97, men det var typ innan det lanserades
Citera
2005-12-10, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AngelHacker
adisbladis har datorerna ZENworks Desktop Management med?

jupp, de har det
Citera
2005-12-10, 18:46
Bannlyst
Jag trodde det här var Flashback varför flamear alla honom för?

Det du ska göra är att du ska han en dator som lärarna inte direkt ser, alltså en dator som är din eller något, och ser menar jag fysiskt ser, så att dom inte kommer och kollar vad du gör.
Sedan ska du logga in på en dator DU VET att admin har loggat in på.
Har han inte gjort det så kan du felanmäla datorn och säga att du inte kan logga in eller något annat så kommer admin och försöker logga in då säger du typ, åh fan det fungerar.
Sen så tar du sam filen med, ja vad heter det SamInside.
Du kan tanka det här: http://www.insidepro.com/eng/saminside.shtml
Ladda sedan in alla konton så ser du ALLA som loggat in där tidigare, då tar du och antingen slänger över all information på en usb sticka så du kan cracka lösenorden hemma eller så försöker du knäcka där direkt.
Alternativ kan vara att ta pass hashet och lägga till det på http://www.plain-text.info/ så kan dom cracka det åt dig, går väldigt snabbt på den sidan.
Sen krävs det också att du vet vad du gör, jag har itne direkt berättat allt i MINSTA detalj men detta ska nog räcka.
Sedan har du då Admins konto, och när du har det har du OFTAST tillgång till ALLT. Alla elevers mappar. Alla lärares mappar (vilket gör att du kan ta prov), sedan även hemliga saker såsom en karta över skolan med alla larm på (Hittade jag och några kompisar en gång).

Ja det ska väll vara allt... fy på er andra som bara flameat...
Citera
2006-02-07, 15:08
Medlem
jonte123s avatar
Eller så lägger du in nån form av keylogger o ber admin fixa den "trasiga" datorn (funkade för mig)
Citera
2006-02-08, 17:06
Medlem
quinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guest0032
Jag trodde det här var Flashback varför flamear alla honom för?

Det du ska göra är att du ska han en dator som lärarna inte direkt ser, alltså en dator som är din eller något, och ser menar jag fysiskt ser, så att dom inte kommer och kollar vad du gör.
Sedan ska du logga in på en dator DU VET att admin har loggat in på.
Har han inte gjort det så kan du felanmäla datorn och säga att du inte kan logga in eller något annat så kommer admin och försöker logga in då säger du typ, åh fan det fungerar.
Sen så tar du sam filen med, ja vad heter det SamInside.
Du kan tanka det här: http://www.insidepro.com/eng/saminside.shtml
Ladda sedan in alla konton så ser du ALLA som loggat in där tidigare, då tar du och antingen slänger över all information på en usb sticka så du kan cracka lösenorden hemma eller så försöker du knäcka där direkt.
Alternativ kan vara att ta pass hashet och lägga till det på http://www.plain-text.info/ så kan dom cracka det åt dig, går väldigt snabbt på den sidan.
Sen krävs det också att du vet vad du gör, jag har itne direkt berättat allt i MINSTA detalj men detta ska nog räcka.
Sedan har du då Admins konto, och när du har det har du OFTAST tillgång till ALLT. Alla elevers mappar. Alla lärares mappar (vilket gör att du kan ta prov), sedan även hemliga saker såsom en karta över skolan med alla larm på (Hittade jag och några kompisar en gång).

Ja det ska väll vara allt... fy på er andra som bara flameat...

Funkar SamInside till alla andra pass ? Som t.e.x lunarstom, WoW m.m ?
Citera
2006-02-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adisbladis
Vill knäcka min skola lite.. Ska försöka fixa så att jag har admin till novell.. kan tänka mig att en del här har lyckats, så drop it hur jag ska göra!

Använd SUDO
Citera
2006-02-08, 18:50
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quinn
Funkar SamInside till alla andra pass ? Som t.e.x lunarstom, WoW m.m ?

Lösenordscachen lagras inte i SAM-filerna...

...det visste min admin, som helt sonika på rent djävulsskap satte lokaladminlösenordet till "SKIT1NER2DIG!" som en hint till alla som försökte cracka det

Är det någon som vet om man kan sniffa upp novell-lösenordshasharna, som skickas i nätverket, med LC5?
Citera
2006-02-08, 19:52
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen
förmodligen talar herrn om klientversionen. Vill du ha alla ACL:s i NDS:en eller bara adminrättigheter lokalt?
förresten är det inte 18 års åldersgräns här?

Universitet, Duuuuuh..!
xD
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här