Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-01-28, 11:17
  #109
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Visst spela opolitisk musik gjorde han, men för att få spela så gjorde han uttalanden om att han inte längre var nationell.

Tvivlar på att han gick så långt i sina uttalanden. När han var med i Völund Smed 2011 vägrade han ta avstånd från det i alla fall, vilket ledde till att SR slutade spela dem.
Citera
2022-01-28, 11:22
  #110
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Tvivlar på att han gick så långt i sina uttalanden. När han var med i Völund Smed 2011 vägrade han ta avstånd från det i alla fall, vilket ledde till att SR slutade spela dem.
Kan ha missuppfattat det, men jag för mig hade gjorde det när Pitbullfarm skulle spela på Kuggnäs.
Citera
2022-01-28, 11:25
  #111
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Kan ha missuppfattat det, men jag för mig hade gjorde det när Pitbullfarm skulle spela på Kuggnäs.

Det är ganska ironiskt isf, med tanke på att han var välkommen att spela på Kuggnäs några år senare med Code 291, vars politiska budskap knappast går att ta miste på.
Citera
2022-01-30, 10:40
  #112
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Kan ha missuppfattat det, men jag för mig hade gjorde det när Pitbullfarm skulle spela på Kuggnäs.

Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det är ganska ironiskt isf, med tanke på att han var välkommen att spela på Kuggnäs några år senare med Code 291, vars politiska budskap knappast går att ta miste på.
Det stämmer att han droppade ett tag, här är hans uttalande tagit från Jockes egen skvallertråd här på Fb
Citat:
"PBF have never been, or will never be a political band! Yes, I (Jocke) was a member of a WP-band, and that's nothing I am proud of.. I was involved in a movement with ideals wich I don't agree with today! Now it's more than 5 years since I left that scene, and I'm more than pleased that I finally found my way out of that kind of thinking and living etc.
Well that's the past, and nothing can ever change that..

In August 5:th this year, me and the rest of the Farm made a clear statement, when we had our first gig ever. It was at a festival in Nyköping (Sweden). The theme for the festival was against fascism and other extreme-radical politics More than 1500 visitors from different countries and subcultures showed up to see, sing-a-long and to enjoy the weekend with us.
For me, playing at the festival was a way to take a stand in public, and deal with my former demons.

Cheers to ALL you sickos out there..
Jocke, PBF. "
Citera
2022-01-30, 10:45
  #113
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Det stämmer att han droppade ett tag, här är hans uttalande tagit från Jockes egen skvallertråd här på Fb

Det var det jävligaste. Nåja, det stämmer fortfarande inte att han byter åsikt "hela tiden". Tror inte det låg mycket sanning i det där uttalandet heller.
Citera
2022-01-30, 10:55
  #114
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det var det jävligaste. Nåja, det stämmer fortfarande inte att han byter åsikt "hela tiden". Tror inte det låg mycket sanning i det där uttalandet heller.
Han var antagligen trött på hela skiten, var i samband med den stora psycho vågen och halva Sverige åkte till Calella och flashade ölmagen och sina gamla WP tatueringar tillsammans med en blå quiff allt under en opolitisk flagg.

Känns ju som att Sverige har sin Naziskin subkultur, supa och heila lite gran, men inte gå i raka led och klä sig i fjällrävenbyxor och högläsning kring lägerelden. Gärna ansiktstatueringar, ISD memorial och släppa loss och glöm inte stridsropen Skarpskinz must daj och MöH, Möh Möh
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback