Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra
vad jag jobbar med är ointressant, men jag behöver i varje fall inte starta en tråd på FB för att klara av min ekonomi. Varför går du inte in på swedbank och fixar lånet med dina utdelningar som inkomst så är problemet ur världen. Uppenbarligen läser du inte vad folk skriver till dig här inne, din avkastning är inte en stadigvarande inkomst, först och främst har du bara en utdelning om året från varje bolag och den utdelningen är fortfarande en osäker inkomst.
Då kan du stänga tråden eftersom du redan fått svar på vad som gäller för ägare och ränterabatten. Din pyttelilla andel i swedbank är inte tillräckligt för att få en rabatt.
Upprepar frågan igen...
Vart i trådstarten står det att jag påstått att jag har garanterad avkastning som du påstod?
Vad du jobbar med är ytterst intressant med tanke på arbetstryggheten.
Alla andra vill också uppleva den typen av trygghet, om det nu inte är kommunal eller samhall du jobbar på.
Troligen är det så det ligger till med tanke på hur upprörd du blev.
Ber hemskt mycket om ursäkt, alla vet att man inte ska reta upp mongolider då de är hemskt starka när de är upprörda. (Har sett eran kung i programmet Joelbitar som gick på det glada 80-talet).
Sätter du ihop en portfölj 💼 med dividend aristocrats så har du enkelt minst en utdelning per månad!
Men det är också oväsentligt om du får alla utdelningar i juni eller om du får dem varje månad!
Har du någonsin hört talas om att hushålla med de pengar du har fram till de datum de ska användas?
Ja fru rattvosaebra, jag har nu lärt mig att min pyttelilla andel är för liten för att få rabatt, tack för att du tog dig tid från dina aktiviteter som våra skattepengar går till för att du ska känna dig meningsfull.
Jag ska nu spara ytterligare några år och köpa hus kontant istället.
Fast jag vill ju ändå kunna utnyttja ränteavdraget samtidigt som jag har större delen av kapitalet investerat på aktiemarknaden.
Kanske rattvisaebra kan rådgiva mig igen?
Jag är ju här för att få din expertis om hur jag klarar min ekonomi
Dividend Aristocrats är företag som bibehållit sin utdelning eller höjt den varje år under 50års tid.
Det är väl på snudden lika tryggt som ditt jobb rattvisaebra?